Un milion de români intră lunar în agenţii de pariuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

deja cu ochii pe piaţa românească, în maximum cinci ani preconizându-se o acoperire a acesteia.Deşi legislaţia există din 1996, piaţa pariurilor sportive s-a dezvoltat din 2000, odată cu

deja cu ochii pe piaţa românească, în maximum cinci ani preconizându-se o acoperire a acesteia.
Deşi legislaţia există din 1996, piaţa pariurilor sportive s-a dezvoltat din 2000, odată cu intrarea agenţiilor profesioniste: Wettpunkt - în 2000 şi Astra Bet - în 2001. Legislaţia este şi instabilă, dar şi una din cele mai coercitive din Europa. În timp ce în vestul Europei este impozitată diferenţa dintre încasări şi câştigurile plătite, la noi baza de impozitare o reprezintă încasările. La acestea, operatorii plătesc timbru social (10%), taxa de licenţă (5%), impozit pe profit (5% din încasări sau 25% impozit pe profit, în funcţie de care este mai mare), 1% taxa de cinematografie, 5% pentru Agenţia Naţională pentru Sport. Însumate, taxele reprezintă 26% din încasări. În condiţiile în care în sistemul pariurilor sportive 70% din încasări sunt folosite pentru plata câştigurilor, iar marja de acoperire a cheltuielilor operaţionale se situează la circa 10%, unii operatori merg la limita minimă de câştig şi chiar trebuie susţinuţi în primii ani după intrarea pe piaţă. "Stanleybet, de exemplu, companie care a intrat pe piaţă acum doi ani, când a investit cinci milioane de euro, încă nu a trecut pe profit, explică Daniel Smeadă, director executiv la Romanian Bookmakers - Asociaţia Caselor de Pariuri din România.
Atunci când există un eveniment sportiv major, numărul clienţilor unei case de pariuri se dublează şi miza creşte. Statisticile arată că românii cheltuie în jur de un dolar pe lună la pariurile sportive, numărul biletelor vândute numai pe segmentul privat ridicându-se la două milioane. Într-o mică agenţie de pariuri din cartierul bucureştean Drumul Taberei există un nucleu de 10 - 15 clienţi care vin zilnic, ne povesteşte Sorin, unul dintre angajaţi. În weekend, numărul clienţilor creşte de 3 - 4 ori, iar recordul de intrări - 200 - a fost înregistrat toamna trecută, la meciul Gloria Bistriţa - Steaua, când galeria echipei din Ghencea a pariat masiv. Sorin susţine - din experienţă - că, dacă joci zilnic, o săptămână întreagă, măcar câştigi cel puţin o dată, câştigul acoperind astfel pierderile. Piaţa se împarte între Astra Bet (40%), Loteria (30%) şi Stanleybet, Global, Sport Bet şi Wettpunkt (restul de 30%). Deşi pe piaţă sunt 30 de operatori privaţi, mulţi sunt de anvergură locală, având în medie circa cinci agenţii fiecare.

Pariurile sportive se impozitează la sursă:
- câştigurile sub 600 RON nu se impozitează
- câştigurile sub 10.000 RON se impozitează cu 20%
- peste 10.000 RON - cu 25%
Profilul clientului de pariuri sportive
- venituri medii spre mari
- studii liceale, 30% din clienţi cu studii superioare
- fire iscoditoare, capacitate mare de analiză şi sinteză
- 90% din jucători sunt bărbaţi, în ultimul timp se constată şi o ofensivă a femeilor
- 85 - 90% din jucători mizează pe fotbal

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite