De mărţişor, Ford află dacă va produce maşini în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oficialii AVAS aşteaptă ca Bruxelles-ul să dea undă verde privatizării Automobile Craiova până la sfârşitul acestei luni . Tărăgănarea anchetei Comisiei Europene în cazul privatizării

Oficialii AVAS aşteaptă ca Bruxelles-ul să dea undă verde privatizării Automobile Craiova până la sfârşitul acestei luni .

Tărăgănarea anchetei Comisiei Europene în cazul privatizării Automobile Craiova ar putea spulbera americanilor de la Ford intenţiile ca, până la sfârşitul acestui an, să scoată pe poarta întreprinderii doljene un nou autovehicul. Autorităţile de la Bucureşti par, în schimb, încrezătoare că Bruxelles-ul va fi rezonabil şi va da un răspuns în investigaţia privind ajutoarele de stat până la sfârşitul lunii februarie. Asta chiar şi cu preţul rediscutării anumitor clauze contractuale.

Luna martie pare să fie termenul-limită în care Executivul de la Bucureşti ar putea afla în ce ape se scaldă privatizarea Automobile Craiova în opinia Bruxelles-ului.


Deşi conducerea Ford Europe şi-a manifestat, în nenumărate rânduri, frustrarea cu privire la faptul că investigaţia UE pe teme anticoncurenţiale pune în pericol derularea proiectului de la Craiova, oficialii români ai Comisiei de privatizare susţin că vânzarea întreprinderii nu este deloc pusă în pericol.


De fapt, îngrijorarea caracterizează mult mai mult boardul concernului american de autovehicule chiar dacă termenul contractului-cadru de privatizare a Automobile Craiova a fost prelungit cu statul român cu încă 45 de zile. John Fleming, preşedintele Ford Europe, şi-a exprimat părerea în presa internaţională că, deşi se aşteaptă în această lună finalizarea anchetei CE, o întârziere a investigaţiei va duce la amânarea planurilor privind producţia la fabrica din România pentru anul viitor. "Am predat toate documentele necesare către Comisia Europeană. Apoi, ni s-a spus ca există o problemă", a afirmat Fleming, la sfârşitul săptămânii trecute, potrivit Autonews Europe.


Afacerea e în grafic


În schimb, preşedintele Comisiei de privatizare a Automobile Craiova, fostul ministru al finanţelor Sebastian Vlădescu, ne-a declarat că procesul de privatizare nu este deloc afectat de termenul oarecum prelungit al anchetei pe care Comisia Europeană a declanşat-o. "Oricum, 2009 era anul pe care Ford şi l-a asumat ca prim an de producţie în România încă de la începutul discuţiilor. Este adevărat faptul că acest an este vital pentru pregătirea lui 2009.

Deci, totul se încadrează în grafic, dacă răspunsul CE va veni până cel târziu la începutul lunii martie", a declarat, pentru "Adevărul", Sebastian Vlădescu. Fostul ministru de finanţe susţine că, dacă Bruxelles-ul îşi va păstra criticile privitoare la afectarea libertăţii pieţelor şi va cere rediscutarea anumitor clauze contractuale, acest lucru va putea fi făcut în mod expres instituţiilor statului român, şi nu companiei Ford.
"Răspunsul va fi unul pozitiv. Probabil vor fi puse câteva condiţii, dar nu de natură să producă rezilierea contractului", a precizat preşedintele AVAS, Teodor Atanasiu.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite