Decembrie în malluri: oameni mai mulţi, dar shopping mai slab - Revista presei economice
0Presa economică de astăzi scrie despre valoarea cumpărăturilor din luna decembrie, intrarea Cosmote pe segmentul BlackBerry sau gradul de încredere al românilor în bănci. Printre alte subiecte, Mulsanne este noua vedetă Bentley, iar aurul îşi reia creşterea.
Decembrie în malluri: oameni mai mulţi, dar shopping mai slab. Piaţa centrelor comerciale din Capitală, care a atras doar în acest an investiţii de peste 500 mil. euro prin deschiderea mallurilor Cotroceni Park şi Grand Arena şi a galeriei comerciale a Militari Shopping Center, a înregistrat în prima săptămână din luna decembrie un număr mai mare de vizitatori faţă de aceeaşi lună din 2008, însă retailerii spun că vânzările sunt mai mici cu 20% până la 40%. Astfel, proprietarii de centre comerciale au pus la bătaie circa 500.000 de metri pătraţi de magazine, restaurante sau spaţii de entertainment pentru clienţii al căror buget pentru cumpărături s-a micşorat vizibil în 2009, scrie Ziarul Financiar.
Cosmote intră pe segmentul BlackBerry. Cosmote România, cel de-al treilea operator de telefonie mobilă din România, va comercializa modelele de telefon BlackBerry Curve 8900 şi BlackBerry Bold 9000. Ultimul model este compatibil şi cu reţele 3G, iar intrarea Cosmote pe acest segment reprezintă printre primii paşi ai operatorului în direcţia serviciilor 3G. Compania oferă patru tipuri de abonamente BlackBerry, ale căror preţuri variază între 9 şi 35 euro (fără TVA) şi includ între 5 şi 110 MB/lună în ţară şi 5 MB/lună în roaming, potrivit Business Standard.
Aproape 30% dintre români nu au încredere în bănci. Peste 83% dintre români nu doresc contractarea unui credit bancar în următoarele 12 luni, iar 69% dintre aceştia nu vor reuşi nici să pună bani deoparte, se arată într-un studiu realizat de către Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare. “Situaţia financiară a populaţiei s-a înrăutăţit, iar gradul de insatisfacţie este în continuă creştere. Peste 28% din populaţie nu are încredere în bănci”, a declarat Eugen Dijmărescu, preşedintele FGDB, citat de Money.
Mulsanne, noua vedetă Bentley. Bentley Motors a dezvăluit mai multe detalii cu privire la noua navă amiral Mulsanne, în urma debutului spectaculos desfăşurat în august la Pebble Beach Concours d'Elegance şi în septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt. La fabrica Bentley din Crewe, Anglia, au fost organizate peste 1.000 de vizionări private pentru Mulsanne. Numeroase astfel de evenimente au avut loc la diferite reprezentanţe din Marea Britanie, Europa Continentală şi Statele Unite. Artizanii şi inginerii Bentley au proiectat şi realizat noul Mulsanne într-o manieră impecabilă astfel încât să îmbine performanţele, eleganţa, luxul şi rafinamentul pentru care marca a devenit celebră, notează Curierul Naţional.
Aurul îşi reia creşterea. Cotaţia aurului a crescut ieri dimineaţă, la New York, pentru prima oară în ultimele cinci zile, ca urmare a deprecierii dolarului. Moneda SUA a scăzut faţă de cea europeană (euro), după ce, miercuri, atingea cursul maxim al ultimei luni. La divizia Comex a New York Mercantile Exchange, preţul aurului cu livrare în februarie a crescut cu 9,70 dolari (0,9%) la ora 8:58 a.m., ajungând la 1.130,60 dolari uncia. În ziua precedentă, cotaţia aurului înregistrase cel mai redus nivel de după 13 noiembrie, scrie Bursa.