"Pentru limuzinele superlux, România începe să devină o piaţă"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Două limuzine Rolls-Royce vândute anul trecut în România sunt considerate o reuşită, pentru o piaţă în devenire, crede Harald Hofmarksrichter, directorul general de vânzări al Rolls-Royce

Două limuzine Rolls-Royce vândute anul trecut în România sunt considerate o reuşită, pentru o piaţă în devenire, crede Harald Hofmarksrichter, directorul general de vânzări al Rolls-Royce la nivel mondial, divizia auto. Nici preţul nu este de neglijat, cea mai ieftină asemenea limuzină de lux costând 323.000 de euro, fără taxe. Pentru cumpărătorul de Rolls-Royce, nu suma scoasă din cont contează, ci (re)numele, care a ajuns să fie un adevărat blazon al oamenilor foarte bogaţi. Într-un interviu acordat în exclusivitate ziarului nostru, oficialul producătorului de limuzine de superlux a explicat care este succesul unei asemenea afaceri la nivel mondial.
- Anul 2005 este considerat unul cu vânzări-record la nivel mondial pentru Rolls-Royce. Care este explicaţia pentru acest succes?
- Am vândut aproximativ 800 de automobile în peste 40 de ţări, inclusiv în România, unde am comercializat două asemenea limuzine. Ne-a ajutat modelul Phantom, care a consacrat Rolls-Royce Motor Cars ca lider mondial al producătorilor de limuzine superlux. Suntem foarte mulţumiţi, ţinând cont de faptul că ţara dumneavoastră reprezintă pentru noi o piaţă în devenire, cum de altfel este întreaga Europă de Est.
- Aşadar, aţi venit în România pentru a studia pe viu perspectivele pieţei?
- De fapt, pot spune că ne-am întors în România pentru a organiza un eveniment exclusivist. Marţi seară, într-un grup de 25 de potenţiali clienţi, am lansat oficial, în premieră pentru această regiune, noul Phantom cu ampatament mărit. Am avut deja vizionări în particular cu cele două modele, care vor continua până pe 29 iunie. Nu ne grăbim, nici clientul de Rolls-Royce nu se grăbeşte. Este firesc să se gândească înainte de a cumpăra o asemenea maşină. De altfel, şi dezvoltarea unui nou model reprezintă un proces de durată.
- Dacă estul Europei este o piaţă în creştere, care este cea mai bună zonă pentru Rolls-Royce la nivel mondial?
- SUA sunt pentru noi cea mai largă piaţă, ţară în care comercializăm anual 40-45% din întreaga producţie de limuzine. În privinţa zonelor, cea mai mare cerere vine din Los Angeles Beverly Hills, "paradisul" VIP-urilor.

Rolls-Royce, lângă blazonul familiei de Hohenzollern
Primul Rolls-Royce vândut secolul trecut în sud-estul Europei a intrat direct în curtea Casei Regale a României şi a aparţinut regelui Ferdinand. Până la sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial, familia regală de Hohenzollern deţinea deja patru asemenea limuzine. "Din nefericire, Ana Pauker le-a transformat în camionete, după naţionalizare", spune Ciprian Bercea, directorul de marketing de la Automobile Bavaria.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite