80% din români nu au încheiat niciun fel de asigurare în 2006

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cei care încheie, în general, poliţe sunt în cele mai multe cazuri, persoane cu studii superioare Asigurările private rămân încă o mare necunoscută pentru populaţia ţării noastre,

Cei care încheie, în general, poliţe sunt în cele mai multe cazuri, persoane cu studii superioare

Asigurările private rămân încă o mare necunoscută pentru populaţia ţării noastre, ceea ce determină un nivel scăzut de dezvoltare în domeniu. Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Daedalus Consulting, aproximativ 80% din români nu au niciun tip de asigurare.

Cele mai utilizate sunt asigurările de viaţă, de care beneficiază 6,7% din populaţia urbană, şi cele de tip Casco. Printre cazurile în care sunt încheiate asigurările de viaţă se numără protecţia familiei în caz de deces, asigurare cu plan financiar pentru copii sau asigurare cu plan de investiţii. Persoanele cu studii superioare sunt într-o mai mare măsură deţinătoare de asigurări private, indiferent de tipul acestora. Acest fenomen poate fi explicat atât prin prezenţa unui nivel superior de informare şi a unei mentalităţi corespunzătoare, cât şi prin prisma veniturilor acestei categorii sociale.

Creditul de nevoi personale, în topul preferinţelor

La nivelul anului 2006, aproximativ 40% din românii care locuiesc în mediul urban au contractat cel puţin un tip de credit. Dintre toare tipurile de credit utilizate, cele pentru nevoi personale au cea mai mare incidenţă pentru românii din mediul urban. Cea mai mare pondere în totalul contractării creditelor de consum au avut-o şi în acest an cele pentru achiziţionarea de bunuri în rate de la magazinele de profil, se arată în studiul Daedalus Consulting. Totuşi, chiar dacă o parte însemnată a populaţiei preferă încă să-şi achiziţioneze bunuri în rate, tendinţa este una descrescătoare, fapt ce se reflectă în cifrele de afaceri ale principalilor retaileri din domeniu. 22,4% din cei 1.000 de repondenţi, chestionaţi pentru realizarea acestui studiu, au contractat în 2006 un credit pentru nevoi personale, în timp ce doar 1,8% au optat pentru achiziţia unui autoturism. Creditele ipotecare şi imobiliare au atras doar 2,1% din românii intervievaţi. În aceste condiţii, mai mult de jumătate dintre repondenţi nu au contractat în 2006 niciun fel de credit. În ceea ce priveşte utilizarea cardurilor, 22% din români au apelat la această modalitate pentru achiziţionarea de bunuri sau plata anumitor servicii. Potrivit studiului Daedalus Consulting, tinerii între 18 şi 34 de ani sunt într-o mai mare măsură utilizatori de carduri în scopul menţionat. În plus, utilizarea cardurilor este strâns legată de nivelul veniturilor populaţiei. "De asemenea, pe măsură ce veniturile cresc, creşte şi utilizarea cardurilor pentru efectuarea plăţilor", se arată în studiul "Comportamentul financiar şi bunurile deţinute".

Internetul are o incidenţă de 5%

Folosirea internetului pentru a efectua plăţi este un fenomen cu o incidenţă de 5% în rândul populaţiei urbane din ţara noastră. Şi în acest caz, internetul este folosit cu precădere de persoanele cu studii superioare. "Patronii, managerii sau angajaţii cu studii superioare au apelat într-o mai mare măsură la internet pentru a plăti diverse bunuri sau servicii", se arată în studiu. În ceea ce priveşte activităţile legate de investiţii, deschiderea depozitelor la bancă este cea mai răspândită. Astfel, 10% din români cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani au depus bani la bancă. Majoritatea a deschis depozite în lei, în timp ce alţii au optat pentru depunerea unei sume de bani în contul unui fond de pensii private. Investiţiile imobiliare s-au aflat şi ele printre plasamentele preferate ale românilor în 2006.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite