Schimbarea siglei BCR costă trei milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noua campanie de imagine se axează pe mesajul "Gândim la fel", fiind însoţit de noi produse şi servicii. Noul logo al BCR a fost lansat ieri la Bucureşti pe o ploaie torenţială. Pentru

Noua campanie de imagine se axează pe mesajul "Gândim la fel", fiind însoţit de noi produse şi servicii.

Noul logo al BCR a fost lansat ieri la Bucureşti pe o ploaie torenţială. Pentru construcţia identităţii vizuale, s-au cheltuit trei milioane de euro. Noua grafică atrage atenţia prin alăturarea cunoscutului "S" roşu la albastrul BCR, care reprezintă simbolul tradiţional al băncilor de economii aparţinând Erste Bank. Chiar dacă logoul a adoptat şi simbolul economisirii, primele servicii lansate se axează pe creditare.

Noua siglă, care a adoptat şi elementele de identitate vizuală ale grupului-mamă - respectiv grafica şi culorile brandului Erste Bank - se doreşte a fi un atestat al integrării BCR în familia grupului austriac. Potrivit preşedintelui executiv al BCR, Nicolae Dănilă, modificările aduse indentităţii vizuale a BCR "au costat trei milioane de euro, sumă care nu este foarte mare", mai ales dacă avem în vedere campania care va urma acesteia.

Odată cu lansarea noului logo a demarat şi noua campanie de imagine a băncii, mesajul care se doreşte a ajunge la consumatori şi la public fiind "Gândim la fel". Acest mesaj, spune Dănilă, subliniază orientarea BCR de a veni în întâmpinarea cerinţelor clienţilor şi de a armoniza scopurile comune ale celor două părţi, care chiar dacă sunt diferite, au în comun dorinţa pentru o viaţă mai bună. Practic, banca va lansa, începând cu această lună, o serie de noi produse şi servicii, menite să dovedească faptul că "gândeşte la fel" cu clienţii săi.

Astfel, vor fi lansate "Centrele imobiliare retail", destinate finanţării investiţiilor imobiliare ale persoanelor fizice şi noi pachete de produse şi servicii asociate contului curent. Schimbarea siglelor BCR se va finaliza în martie 2008, în timp ce campania de imagine costă "câteva zeci de milioane de euro", după cum a informat ieri directorul de comunicare al BCR, Corneliu Cojocaru. Simbolul economisirii, produsele creditării "Este mai mult decât o schimbare de litere şi culori (...). Am dorit ca mai întâi să transformăm întregul sistem de funcţionare, în ansamblul său, astfel încât clienţii să simtă îmbunătăţirile la nivelul produselor şi serviciilor, precum şi atenţia sporită, la standarde europene, cu care sunt trataţi", a mai declarat Dănilă.

Noua identitate vizuală a BCR atrage atenţia în special prin alăturarea cunoscutului "S" roşu la BCR, care reprezintă un simbol tradiţional al băncilor de economii al Erste Bank şi al tuturor subsidiarelor grupului austriac. Punctul roşu de deasupra "S" este un simbol pentru economisire, reprezentând o monedă care intră într-o cutie de economii. Ce urmează însă în practică? Practic, banca va lansa, începând cu această lună, o serie de noi produse şi servicii, menite să dovedească faptul că "gândeşte la fel" cu clienţii săi.

Astfel, vor fi lansate "Centrele imobiliare retail", destinate finanţării investiţiilor imobiliare ale persoanelor fizice şi noi pachete de produse şi servicii asociate contului curent. La acestea se adaugă şi lansarea noului portal web şi a unui Centru de contact BCR. Modificarea de imagine face parte din programul de integrare şi dezvoltare a BCR în grupul Erste, în valoare totală de 200 milioane euro, destinat finanţării costurilor de integrare şi investiţiilor din programul de integrare şi dezvoltare.Programul de integrare dezvoltare (IDP) are ca obiective-cheie consolidarea poziţiei BCR de lider pe piaţa bancară românească, creşterea eficienţei şi profitabilităţii, implementarea celor mai bune practici ale Grupului Erste Bank în beneficiul clienţilor, acţionarilor şi salariaţilor BCR, modernizarea tuturor proceselor în acord cu standardele unui grup bancar european, lider pe piaţa financiară din centrul şi estul continentului, după cum au anunţat oficialii BCR.

Procesul de integrare în grupul Erste şi de dezvoltare se va finaliza la mijlocul anului viitor şi conţine un portofoliu de 40 de proiecte. Potrivit BCR, un prim reper al programului IDP va fi creşterea reţelei până la 700 de unităţi până în anul 2009. În prezent, reţeaua băncii cuprinde 520 de unităţi. Planurile pentru viitorul apropiat Factura integrării şi dezvoltării BCR în cadrul grupului Erste Bank ar trebui să nu depăşească 320 milioane euro, arată proiectul prezentat, în data de 9 octombrie 2006, de preşedintele Erste, Andreas Treichl, la Bucureşti.

"Costurile de integrare vor atinge maximum 100 milioane euro, cheltuielile de capital se vor ridica la 120 milioane euro şi până în 100 milioane euro vor fi alocate provizioanelor suplimentare pentru riscuri". Treichl a declarat ieri că îşi menţine aşteptările privind profitul net al BCR pe acest an, pentru care estimează o creştere cu aproximativ 40% faţă de nivelul din 2006, fără a lua în calcul cheltuielile de restructurare. Erste Bank, acţionarul majoritar al BCR, s-ar putea lista la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) cel mai târziu peste nouă luni, în funcţie de procedurile BVB, a declarat ieri Andreas Treichl, preşedintele băncii austriece. "Avem platforma de tranzacţionare şi lucrăm la realizarea softului.

Acest lucru ar mai putea dura circa o lună", a declarat la rândul său Nicolae Dănilă, preşedintele executiv al băncii. Acesta a precizat că realizarea aplicaţiei software reprezintă ultima etapă în implementarea acestui proiect, care va permite BCR să opereze direct pe piaţa de capital. De asemenea, instituţia vizează depăşirea pragului de 4 milioane de clienţi, de la cei 3,3 milioane din prezent (dintre care 400.000 corporate). Nicolae Dănilă a precizat că banca vizează depăşirea nivelului de 26% cota de piaţă pentru finele anului în curs.

Young&Rubicam şsface creaţia pentru BCR Agenţia care a realizat campania de imagine şi modificarea logoului este Young&Rubicam, care este partenerul grupului Erste la nivel internaţional. Poziţionarea spoturilor şi printurilor pe canalele de media va fi făcută de firma Media Investment, parte a The Groupe, grupul de comunicare condus de Zoltan Szigeti şi Mihaela Nicola. Promovarea se va face pe tv, presă, outdoor şi indoor, radio şi internet şi va dura aproximativ o lună.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite