Românii reclamă scumpirea abuzivă a împrumuturilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Românii reclamă scumpirea abuzivă a împrumuturilor
Românii reclamă scumpirea abuzivă a împrumuturilor

Cele mai multe reclamaţii ale clienţilor băncilor la Protecţia Consumatorilor au în vedere majorarea dobânzii la credite. Românii au înaintat în acest an 2.100 de plângeri împotriva băncilor, în creştere cu peste 30%. Majoritatea clienţilor au reclamat probleme legate de produsele de creditare.

Numărul românilor nemulţumiţi de serviciile bancare a continuat să crească în acest an. Numai în primele nouă luni ale anului, clienţii băncilor au depus la Protecţia Consumatorilor 2.100 de reclamaţii, majoritatea vizând împrumuturile contractate de aceştia. Astfel, numărul de plângeri a crescut cu peste 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când numărul de reclamaţii a fost de aproximativ 1.600, potrivit datelor Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

Comisioanele, o problemă

Peste 80% din plângeri au fost făcute de cei care au luat credite de la bănci. Iar dintre aceştia, cei mai mulţi au reclamat majorarea nejustificată a dobânzilor la împrumuturi. De altfel, încă din toamna trecută, când creditele s-au scumpit semnificativ, numărul de reclamaţii a explodat. Numai în ultimele trei luni ale lui 2008, 2.400 de clienţi au înaintat plângeri la ANPC. O altă problemă reclamată de români a vizat prelungirea comisionului de rezervă minimă obligatorie prevăzut în contractul de credit.

Citiţi şi:


„Adevărul“ a sesizat încă de la finele anului trecut faptul că Volksbank a menţinut acest comision, deşi era contrar clauzelor contractuale. Ulterior, în aprilie, după ce a fost amendată, banca a început să înapoieze clienţilor sumele încasate fără temei.

De asemenea, au fost reclamate şi situaţiile în care rambursările anticipate nu au fost operate în cont sau când banca a refuzat să acorde credite fără a oferi un motiv. Probleme au fost întâmpinate de clienţi şi în ceea ce priveşte cardurile. Românii au depus plângeri fie că suma a fost retrasă de mai multe ori din cont în urma unei plăţi la comerciant, fie că bancomatul nu a eliberat numerar sau a înghiţit cardul. În plus, clienţii s-au plâns şi de faptul că nu pot efectua plăţi online.

Alte motive care au dus la întocmirea de reclamaţii la Protecţia Consumatorilor sunt perceperea comisionului de administrare a contului curent, plăţi bancare neoperate în termen sau perceperea unei taxe de retragere a banilor la desfiinţarea depozitelor.

Mediatorul bancar se lasă aşteptat

De mai bine de doi ani, este anunţată, dar mai ales aşteptată, înfiinţarea Mediatorului bancar, proiect ce are ca scop rezolvarea eventualelor neînţelegeri între bănci şi clienţi. Deşi instituţia a primit aprobarea băncii centrale din primăvara lui 2008, de pare că proiectul s-a împotmolit între Asociaţia Română a Băncilor şi Consiliul de Mediere.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite