Raportaţi la bancă datele personale până la finele lunii!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Raportaţi la bancă datele personale până la finele lunii!
Raportaţi la bancă datele personale până la finele lunii!

Neactualizarea informaţiilor este sancţionată cu suspendarea temporară a tranzacţiilor pe conturi. Cele mai multe bănci desfăşoară procesul de completare a datelor clineţilor până la 30 septembrie. Doar două bănci au prelungit acest termen.

Instituţiile de credit au postat pe site-urile proprii anunţuri privind demararea campaniei de actualizare a datelor cu privire la clienţi – persoane fizice sau juridice. În acest sens, clienţii au obligaţia să se deplaseze la una dintre unităţile instituţiei pentru a oferi personalului informaţii cu privire la datele proprii - numele şi prenumele, data şi locul naşterii, codul numeric personal (CNP), domiciliul, numărul de telefon, naţionalitatea şi ocupaţia.

Băncile au obligaţia de a actualiza datele personale ale clienţilor, conform Regulamentului Băncii Naţionale a României Nr. 9/2009 privind cunoaşterea clientelei în scopul prevenirii spălării banilor şi finanţării terorismului.Cele mai multe dintre bănci au impus ca termen-limită finele acestei luni. La GarantiBank, perioada de actualizare a datelor a expirat ieri, 15 septembrie, iar la Raiffeisen Bank, aceasta se prelungeşte până la 9 octombrie. Alpha Bank desfăşoară procesul până la finele acestui an.

În cazul în care un client nu se deplasează la una dintre unităţile băncii pentru a furniza informaţii cu privire la datele proprii, toate tranzacţiile pe conturi (de la retragerea de numerar din bancomat sau plata la comerciant, până la operaţiuni prin internet banking) îi vor fi suspendate temporar.

Actualizarea datelor trebuie efectuată de toţi clienţii instituţiilor de credit, indiferent de produsul (cont curent, credit, depozit, card de credit sau de debit) sau de serviciul (internet banking, mobile banking etc.) pe care aceştia îl utilizează sau îl solicită. Atenţie! Dacă eşti client al mai multor bănci, va trebui să oferi informaţii privind datele personale în cadrul unităţilor fiecăreia dintre ele.

Atenţie la phishing!

Pentru a veni în întâmpinarea clienţilor care nu au la dispoziţie prea mult timp, unele bănci, cum este cazul Raiffeisen Bank, au postat pe site-ul instituţiei formulare tip de actualizare a datelor personale pentru persoane fizice şi juridice. Acestea pot fi completate oriunde, nu neapărat în unitatea băncii, şi pot fi depuse ulterior la ghişeul bancar.

În cazul Băncii Transilvania, clienţii care doresc să îşi actualizeze datele trebuie să se deplaseze la unitatea unde au deschis contul curent, şi nu la oricare dintre agenţiile băncii. Profitând de campania derulată în această perioadă de bănci, hackerii şi-au intensificat activitatea sperând că vor putea păcăli tot mai mulţi clienţi ai băncilor să le furnizeze datele personale.

Mai exact, aceştia trimit mesaje e-mail de tip phishing potenţialilor clienţi ai băncilor în care le solicită date personale, inclusiv numărul contului, al cardului, dar şi codul PIN. Băncile atrag atenţia că procesul de actualizare a datelor se desfăşoară numai în unităţile băncilor, nicidecum prin e-mail sau prin telefon, şi îşi avertizează clienţii să nu ofere informaţii cu privire la datele personale prin intermediul acestor canale de comunicare.

Premii pentru cei ce trec pe la bancă

Pentru a-şi convinge clienţii să treacă pe la una dintre unităţiile băncii în vederea actualizării datelor personale, Alpha Bank oferă lunar, prin tragere la sorţi, 50 de premii constând în DVD playere Samsung şi MP3 playere Grundig. Şi BCR a desfăşurat o promoţie similară pentru clienţii care îşi actualizau datele personale până la finele lunii august.

Tranzacţiile nu trebuie să întârzie

Indiferent de produsul sau de serviciul bancar pe care îl utilizează sau îl solicită, clienţii băncilor, dar şi ai instituţiilor financiare nebancare, trebuie să furnizeze informaţiile privind datele propii pentru a se asigura că efectuarea tranzacţiilor nu va fi întârziată până la efectuarea actualizării.

Datele minime solicitate persoanelor fizice

image

Numele şi prenumele şi, după caz, pseudonimul;

Data şi locul naşterii;

Codul numeric personal sau, dacă este cazul, un alt element unic de identificare similar;

Domiciliul şi, dacă este cazul, reşedinţa;

Numărul de telefon, fax, adresa de poştă electronică, după caz;

Naţionalitatea;

Ocupaţia şi, după caz, numele angajatorului ori natura activităţii proprii;

Funcţia publică importantă deţinută, dacă este cazul;

Numele beneficiarului real;

Notă: solicitarea de informaţii de către fiecare bancă în parte poate avea o arie mai largă de cuprindere decât minimul prevăzut de BNR.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite