Promoţii pentru ratele achitate la timp

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În timp ce depozitele sunt intens promovate de bănci, creditele au întrat într-un con de umbră. În prezent, promoţiile la credite vizează doar recompensarea celor care îşi rambursează creditele la timp sau acordarea posibilităţii de a amâna plata unei rate.

Ghişeele băncilor abundă în campanii promoţionale la produsele de economisire, în timp ce împrumuturile par uitate de bancheri. Explozia promoţiilor la depozite a avut loc la finele anului trecut, în preajma Sărbătorilor de iarnă.

Tot atunci, o parte de bănci au promovat şi cardurile de credit, ca soluţie pentru această perioadă. Dacă în cazul economiilor, campaniile se prelungesc până în a doua, chiar a treia lună a anului, cardurile de credit şi-au finalizat promoţiile.

Acestea s-au desfăşurat până cel târziu la finele lunii ianuarie. De campanii promoţionale la credite, fie ele de nevoi personale sau imobiliare, nici nu poate fi vorba. „Nu cred că ne vom întoarce prea curând la situaţia din 2007, când băncile ieşeau cu promoţii şi facilităţi cât mai mari”, spune Raluca Dobre, analist financiar în cadrul brokerului de credite IpoteciDirect.

În prezent, promoţia la credit este o „specie” pe cale de dispariţie. Lipsa de lichidităţi, pregătirea noilor norme de creditare a populaţiei, dar şi reticenţa clienţilor au făcut ca împrumuturile să nu mai fie o prioritate în promovare.

 „Băncile nu se mai înghesuie să acorde credite, în mare parte din cauza penuriei de lichidităţi, dar şi a riscului ridicat de nerambursare şi a perspectivelor tot mai sumbre. Aşadar, nu au nicio motivaţie să încerce să atragă clienţi noi pe acest segment”, explică Dobre.

Astfel, Bancpost îi premiază pe clienţii care au deja un contract de credit în derulare, ci nu pentru cei noi. Banca desfăşoară în până la 13 aprilie o promoţie la creditele de nevoi personale prin care îi recompensează pe cei care îşi achită ratele la timp.

Astfel, clientul care îşi plăteşte rata lunară integral şi la timp are posibilitatea de a câştiga prin tragere la sorţi unul din cele trei premii în valoare de 20.000 de lei.

Premii pentru clienţii „buni”

Banca îşi stimulează, în acest fel, clienţii să-şi ramburseze împrumuturile conform graficului, încercând să evite o creştere alarmantă a restanţelor. De altfel, Bancpost este singura banca care îi premiază, în această perioadă, pe cei care au contractat credite.

Restanţele populaţiei şi companiilor la credite au crescut în 2008 cu 162,36%, până la 2,865 miliarde de lei, potrivit datelor Băncii Naţionale a României (BNR). Mai mult, numai în perioada septembrie – decembrie acestea s-au majorat cu 33,07%.

Microfinanţări cu rată amânată

Şi promoţiile desfăşurate de companiile de microcredite vizează capacitatea clienţilor de a-şi achita ratele la timp. Astfel, Cetelem oferă celor care iau un împrumut din magazinele partenere cinci jokeri care permit amânarea ratelor.

Amânarea unei rate este permisă o singură dată pe an, începând cu a 13 lună de rambursare, aplicându-se totodată şi un comision de 4%. Totuşi, există şi aici condiţia, ca până în momentul amânării, clientul să-şi fi plătit toate ratele la timp şi integral.

Credex a lansat o campania de Ziua Îndrăgostiţilor prin care clienţii care contractează un împrumut în perioada 26 ianuarie-14 februarie beneficiază de o dobândă la jumătatea celei actuale. Astfel, dobânda la creditul contractat la achiziţia din magazinele Altex şi Media Galaxy este de 8,45% pe an, faţă de cea de 16,90% pe an cât este în afara promoţiei.

image

Băncile nu au nicio motivaţie să încerce să atragă clienţi noi pe segmentul creditării

image


Raluca Dobre
analist financiar IpoteciDirect

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite