Piaţa asigurărilor din România va creşte odată cu pensiile private

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Shah Rouf, CEO Aviva România, susţine că pe segmentul de piaţă obligatoriu (pilonul II) sunt prea mulţi administratori Peste 30.000 de agenţi de marketing, peste un milion de euro

Shah Rouf, CEO Aviva România, susţine că pe segmentul de piaţă obligatoriu (pilonul II) sunt prea mulţi administratori

Peste 30.000 de agenţi de marketing, peste un milion de euro investiţi în campania de promovare şi două fonduri (unul pentru pilonul III şi unul pentru pilonul II) reprezintă capitalul cu care Aviva porneşte în piaţa pensiilor administrate privat, ţintind primele locuri pentru fiecare pilon.

O cotă de piaţă de peste 30% pe segmentul pensiilor obligatorii administrate privat şi un loc fruntaş pe segmentul pensiilor facultative sunt principalele ţinte ale companiei britanice înainte de startul pensiilor obligatorii şi la puţin timp după începerea colectării pentru cele facultative. "Dacă vom câştiga bătălia pensiilor, vom câştiga şi războiul asigurărilor de viaţă. Asta nu este valabil doar pentru Aviva, ci şi pentru toate companiile din piaţă", ne-a declarat Shah Rouf, CEO Aviva România.

Compania a lansat fondul "Pensia Mea" pe segmentul de piaţă facultativ (pilonul III), numărul celor înscrişi, în primele trei luni de la începutul campaniei de colectare, fiind totuşi redus. Managerul Aviva explică faptul că cele mai multe poliţe vândute au fost pentru persoanele individuale, o pondere de doar 20% aparţinând angajatorilor care au decis să ofere salariaţiilor proprii acest produs. "Cred că pilonul III este gândit individual, nu pentru companii, deducerea fiscală de 200 de euro fiind prea mică", mai spune Shah.

Numai 10% din populaţie are un plan de pensii

Românii nu au o cultură a asigurărilor, piaţa fiind foarte mică comparativ cu alte ţări. De aceea, Shah consideră că potenţialul pieţei va putea fi "exploatat" abia când se va da startul pensiilor private obligatorii, unde sunt aşteptaţi să contribuie peste trei milioane de participanţi. Iar un milion din aceştia sunt vizaţi ca potenţiali clienţi de către Aviva.

Numărul mare al companiilor care vizează locurile fruntaşe va duce la o competiţie puternică. Astfel, societăţile mici, care nu vor reuşi să atragă un număr mare de clienţi, vor fi scoase din joc, adaugă CEO companiei britanice.

Studiile Aviva arată că aproape două treimi din români cred că vor fi nevoiţi să lucreze şi la pensie pentru a se putea întreţine, considerând că nu vor putea trăi doar din pensia de la stat. Numai unul din 10 români deţin, în acest moment, un plan de pensii. Procentul este mult sub nivelul de 25% în Europa Centrală şi de Est sau 50% în statele dezvoltate. "Faţă de români, cehii cheltuiesc pentru asigurări, în medie, de şapte ori mai mult, ungurii de 4,7 ori, iar polonezii de 3,5 ori", spune directorul general al Aviva.

Plasamentele vor viza întreaga piaţă europeană

Investiţiile fondului "Pensia Mea" se vor îndrepta către piaţa de capital din România, deşi Shah Rouf consideră că bursa autohotnă nu este suficent de dezvoltată. În anii următori, plasamentele Aviva vor fi îndreptate şi către pieţele europene de capital.

Contribuţia minimă de 60 lei pentru un client "Pensia Mea" este cea mai mare contribuţie minimă dintre fondurile de pensii lansate până în prezent. Shah Rouf consideră că un client nu ar trebui să se uite la acest lucru, nici măcar la nivelul comisioanelor care sunt mici pentru că aşa au fost reglementate de Comisia de Supravegehere a Pensiilor Private.

Criteriul de bază ţine de profiturile pe care le-a obţinut compania pentru clienţii ei pe alte pieţe în care activează. "Este esenţial să încerci să vezi ce profituri obţine compania la care tu vrei să aderi. Noi nu avem voie, legal, deci nici agenţii noştri de marketing, să facem calcule sau estimări ale ratei profitului unei contribuţii la pensii. Dar o contribuţie minimă conduce la o pensie minimă", conchide Shah.

Aviva în cifre:

Aviva Asigurări de Viaţă şi Aviva Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Privat fac parte din grupul cu acelaşi nume.

În România, societatea are peste 430.000 de clienţi şi agenţii şi centre de dezvoltare în 23 de oraşe.

La nivel mondial, Aviva este al cincilea mare grup de asigurări şi cel mai mare furnizor de asigurări din Marea Britanie. Grupul este unul dintre liderii pieţei de pensii şi asigurări de viaţă din Europa.

Oferta Aviva este constituită din produse de economii pe termen lung, pensii private, administrare de fonduri de investiţii şi asigurări generale. Grupul administrează active în valoare de circa 434 miliarde de euro şi are în jur de 35 milioane de clienţi.

Scurt CV

Shah Rouf

37 de ani, căsătorit, două fetiţe

De peste 14 ani în compania Aviva, lucrând în diverse colţuri ale lumii: Londra, Dubai, India şi din 2006 în România

A absolvit cursurile London School of Economics cu un Master of Science în Economie

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite