Companiile de asigurări se luptă pentru cote cât mai mari de piaţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Specialiştii se aşteaptă la creşteri de aproximativ 20%, în următorii ani, pentru societăţile de profil

Primele companii din top 10 vizează un profit mai mare pe seama asigurărilor obligatorii impuse de lege. Allianz-Ţiriac, Asirom şi Omniasig sunt primele pe asigurări de viaţă şi non-viaţă (RCA, Casco), în timp ce pe asigurări de viaţă se bat ING, AIG şi Asirom.

Unul dintre cele mai mari riscuri cu care se va confrunta piaţa asigurărilor, în acest an, este acela al neprofitabilităţii, întrucât multe dintre companii sunt interesate doar de cota de piaţă. "Ca urmare, acestea menţin uneori în mod artificial un preţ scăzut al poliţelor, în special la asigurările auto, în timp ce costurile de lichidare a daunelor sunt în continuă şi accentuată creştere", a declarat Cristian Constantinescu, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare din România. Astfel, ritmul anual de creştere al pieţei româneşti a asigurărilor se va tempera urmând să se menţină la nivelul anual de 20% în următorii 3-5 ani, a mai estimat acesta.

1,6 mld. euro, piaţa asigurărilor în 2006

Gradul de penetrare al asigurărilor a atins, în 2006, nivelul de 1,65% din produsul intern brut (PIB), faţă de 1,54% în 2005, potrivit Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA). Din punct de vedere al ponderii asigurărilor în PIB, România mai are de parcurs un drum lung pentru a atinge nivelul de dezvoltare din majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene.

Anul trecut, piaţa asigurărilor din România a fost de 1,6 miliarde de euro, în condiţiile în care activau 41 de companii de asigurare. Dar situaţia s-ar putea schimba substanţial odată cu liberalizarea pieţei şi decizia a peste 60 de asigurători din spaţiul comunitar de a opera direct din ţara de origine în România. Cele mai multe aşteptări arată faptul că piaţa asigurărilor ar putea depăşi, pe parcursul anului curent, două miliarde de euro, dacă se va menţine ritmul de creştere de peste 25% din ultimii ani.Liderul asigurărilor de viaţă este ING, companie ce a subscris anul trecut prime brute în valoare de 123,1 milioane de euro, cu 13,5% mai mult decât în 2005.

De asemenea, societatea a înregistrat anul trecut un profit brut în valoare de circa 12 milioane de euro, devenind cea mai profitabilă companie.

Primii doi jucători din asigurări ca profit au fost în 2006 ING Asigurări de Viaţă şi Allianz-Ţiriac.

Prime de 140 mil. lei la AIG Life

Compania românească de asigurări de viaţă AIG Life estimează o creştere cu 40% a veniturilor în 2007, după ce a subscris în 2006 prime în valoare de aproape 140 milioane de lei, a declarat directorul AIG Life, Theodor Alexandrescu. Compania a înregistrat în 2006 prime în valoare de aproape 140 milioane de lei, cu peste 33% faţă de anul anterior, şi vizează, în următorii 2-3 ani, poziţia de lider al industriei asigurărilor de viaţă.

Pe fondul scăderii volumului de prime brute subscrise cu 28,4% de Asiban în 2006, Asirom a reuşit să urce o poziţie până pe locul trei, în condiţiile în care businessul său din asigurări de viaţă a crescut cu 13,2% până la 25,8 milioane de euro.

Grawe a urcat patru poziţii în clasament

O ascensiune puternică în clasament a înregistrat şi Grawe, companie ce a urcat patru poziţii într-un singur an, de pe locul nouă pe cinci. Grawe România a subscris în 2006 prime brute în valoare de 18,3 milioane de euro, în creştere cu 87,8% faţă de nivelul din 2005. O altă companie care este în plină ascensiune este Aviva, asigurător care a subscris anul trecut prime brute de 18 milioane de euro, cu 33,3% mai mult decât în 2005. BCR Asigurări de Viaţă şi-a propus ca în acest an să subscrie de două ori mai multe prime brute decât în 2006, pe fondul dezvoltării reţelei teritoriale şi a unor noi produse de bancassurance ce vor permite accesul la segmente de piaţă noi. Omniasig Asigurări de Viaţă a coborât două poziţii în top 10 asigurători de viaţă 2006.

"Companiile menţin uneori în mod artificial un preţ scăzut al poliţelor, în timp ce costurile de lichidare a daunelor sunt în continuă şi accentuată creştere"
Cristian Constantinescu,
preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare din România

Patru dintre primele 10 companii şi-au sporit cota de piaţă

Allianz-Ţiriac este lider cu o cotă de 19,49% din piaţa asigurărilor, fiind prima companie din piaţa locală care a depăşit pragul de un miliard de lei. Societatea a subscris, în 2006, prime de aproape 1,12 mld. lei (317 mil. euro).

Compania Generali a înregistrat anul trecut cel mai rapid ritm de creştere din top 10 asigurători locali - aproape de patru ori mai mare decât ritmul de creştere al pieţei asigurărilor. Nivelul primelor brute a permis asigurătorului să urce două poziţii în top, de pe locul 10, în 2005, pe locul 8, în 2006. Iar Asiban a făcut schimb de locuri cu ING Asigurări de Viaţă şi a urcat pe poziţia a patra, Astra Uniqa a avansat două locuri şi a câştigat aproape două puncte în cota de piaţă. Unita a căzut două locuri şi pierde 1,16 puncte procentuale din cota de piaţă. ARDAF, companie achiziţionată de cehi de la PPF, a ieşit din Top 10, dar au intrat cei de la BT Asigurări.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite