Comercianţii fentează Codul de bune practici

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Clauzele dezavantajoase impuse de marile magazine ar cuprinde discounturi ce ajung să egaleze profiturile furnizorilor, dar şi termene de plată de 60 de zile. Furnizorii din industria alimentară îi acuză pe comercianţi că fac presiuni pentru încheierea contractelor comerciale înainte de legiferarea Codului de bune practici.

Marile lanţuri de hipermarketuri îi presează pe furnizori să semneze cât mai repede contractele valabile pentru anul viitor. Înţelegerile trebuie să fie parafate până la termenul de peste două săptămâni, când va fi adoptată de Guvern ordonanţa de urgenţă care va reglementa acest sector, susţin procesatorii.

Surse apropiate negocierilor spun că printre comercianţii care i-au presat pe procesatori să semneze contractele pentru anul viitor se numără Kaufland, Cora şi MGV Distri-Hiper SA, companie care deţine hipermarketurile Auchan. “Aceste declaraţii sunt mari minciuni, negocierile la Kaufland încep la 1 ianuarie”, ne-a declarat directorul de marketing al lanţului de magazine, Octavian Cojocaru.

“Este o practică în retail ca înainte de începutul unui nou an să fie negociate contractele pentru anul următor. În niciun caz nu forţăm furnizorii să încheie contracte, ci doar ne încadrăm într-un calendar normal. Nu putem suspenda planificarea şi contractarea pentru 2009 până la o dată care e incertă, legată de apariţia legii”, explică Regis Mougel, directorul general al Auchan.

Presiune pe pedala discounturilor

“Micii procesatori sunt cei care resimt din plin presiunea hipermarketurilor în această perioadă de negociere a contractelor pe 2009.

Printre clauzele dezavantajoase pentru furnizori se numără discounturile foarte mari pe care aceştia le plătesc comercianţilor – care pot ajunge să egaleze rata de profit a furnizorului – sau impunerea unor termene de plată prea lungi, de până la 60 de zile”, ne-a declarat ieri Valentin Blănaru, directorul executiv al Asociaţiei Patronale din Industria Laptelui (APRIL). Conform acestuia, 4 din cele 50 de firme membre ale asociaţiei patronale au semnat deja astfel de contracte-fulger cu marii retaileri.

Negocierile anuale între marile reţele de magazine şi furnizori se desfăşoară, de obicei, în ultimele trei luni ale anului. Prevederile din legea bazată pe Codul de bune practici ar urma să modifice clauzele contractuale, însă acestea nu vor putea fi aplicate retroactiv.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite