CEC Bank, în corzi pentru cota de piaţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fosta Casă de Economii şi Consemnaţiuni va continua să răspundă cu precădere clienţilor din mediul rural şi după rebranduire "Străbunica sistemului bancar" va fi obligată să intre

Fosta Casă de Economii şi Consemnaţiuni va continua să răspundă cu precădere clienţilor din mediul rural şi după rebranduire

"Străbunica sistemului bancar" va fi obligată să intre în marş forţat pentru recuperarea clienţilor pierduţi. CEC Bank speră să aibă de câştigat tot la ghişeele celor 840 de unităţi de la sate.

Cea mai veche bancă din România, Casa de Economii şi Consemnaţiuni (CEC), traversează, în momentul de faţă, un proces de schimbare a identităţii. În aceste condiţii, următorii doi ani vor reprezenta o adevărată provocare pentru instituţia de credit care urmăreşte să recupereze accelerat din cota de piaţă pierdută.

Cotă de piaţă de 5-6% în 2010

"CEC Bank are ca obiectiv pentru următorii doi ani creşterea cotei de piaţă de la 4,2%, în prezent, la 5%-6% din total active", a subliniat, ieri, Radu Graţian Gheţea, preşedintele băncii. Situată la sfârşitul anului trecut pe locul nouă în topul băncilor în funcţie de active, CEC Bank va trebui, astfel, să înregistreze un ritm de creştere chiar de trei ori mai mare decât restul competitorilor, spune Gheţea. Numai pentru acest an, CEC Bank şi-a propus creşteri de activitate peste media sistemului bancar: o majorare cu 48% a portofoliului de credite, în timp ce soldul depozitelor este programat să urce cu 41%.

"Eşuarea privatizării CEC nu a fost un eşec"

CEC Bank este, în momentul de faţă, deţinută în totalitate de statul român. Singura tentativă de privatizare a eşuat la sfârşitul anului 2006, după ce statul a primit o singură ofertă de 560 milioane de euro de la National Bank of Greece. Privatizarea ar fi reprezentat însă o reuşită pentru un proprietar preocupat de profit, dar nu ar fi îndeplinit cerinţele clienţilor, precum micii întreprinzători, deoarece nu-şi adapta serviciile la necesităţile acestora, consideră premierul Călin Popescu Tăriceanu.

"Pentru mine, eşuarea privatizării CEC nu a fost un eşec, am crezut că e o nouă provocare şi în acel moment mi-am imaginat că putem da băncii un obiectiv ambiţios, care să răspundă într-o măsură importantă necesităţilor economiei şi societăţii româneşti", a subliniat, ieri, Tăriceanu.

Şeful guvernului a apreciat lansarea noii imagini CEC drept un moment important pentru o bancă ce trebuie să răspundă cerinţelor persoanelor cu venituri reduse din mediul rural şi micile oraşe. "Avem nevoie de o bancă pentru oameni cu venituri mai modeste care vor să se ducă undeva unde să fie bine primiţi, să se simtă în siguranţă şi să-şi poată încredinţa depunerile", a spus Tăriceanu. În prezent, CEC Bank dispune de 564 de unităţi la oraşe şi de 840 de unităţi în mediul rural.

Pe termen lung însă, CEC Bank îşi propune să devină o bancă comercială universală şi să intre în competiţie cu celelalte instituţii de credit pe toate segmentele pieţei bancare (retail, IMM-uri, finanţarea activităţilor agricole şi chiar a marilor corporaţii). Pentru a-şi atinge obiectivele, CEC Bank ar putea intra într-un parteneriat cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), care nu va presupune însă intrarea instituţiei în acţionariatul băncii.

50,5 milioane de euro pentru o nouă imagine

Casa de Economii şi Consemnaţiuni a anunţat, ieri, schimbarea numelui în CEC Bank şi începutul unei campanii de rebranding. Schimbarea numelui CEC semnifică, în opinia guvernatorului Băncii Naţionale a României (BNR), Mugur Isărescu, încheierea procesului de restructurare a sistemului bancar românesc. "Acest rebotez şi această renaştere cred că simbolizează sfârşitul reformei bancare începute în 1990", a spus Isărescu. Guvernatorul a adăugat că, dacă BNR este supranumită "Bătrâna Doamnă", după modeul Băncii Angliei, CEC este străbunica sistemului bancar, pentru că are cu cel puţin 20 de ani mai mult decât banca centrală.

Vechea siglă, reprezentată de o puşculiţă stilizată în care este depusă o monedă, a fost înlocuită cu o frunză de stejar, plasată pe un scut. Numai în acest an, schimbarea imaginii va costa 50,5 milioane de euro. Pentru reamenajarea a aproximativ 600 de unităţi, reprezentanţii CEC Bank au anunţat investiţii de 45 milioane de euro, iar pentru promovarea noii imagini şi a unor produse care vor fi lansate în acest an - de 5,56 milioane de euro.

Produse bancare pentru accesarea fondurilor europene:

CEC Bank va lansa în această lună noi produse şi servicii, care se vor adresa atât persoanelor fizice, cât şi celor juridice:

CECONLINE - serviciul de internet banking;

Cardul clasic MASTERCARD, embosat (n. red.: informaţiile privind numele utilizatorului, numărul cardului şi data de expirare sunt imprimate pe card în relief, permiţând astfel utilizarea cardurilor atât în mediu electronic cât şi off line/imprinter) pentru persoane fizice;

Trei produse pentru agenţii economici şi autorităţile locale care doresc să acceseze fonduri europene (linia de credit pentru investiţii, creditul punte şi creditul pentru investiţii);

CREDITLIFE - creditul ipotecar cu asigurare de viaţă gratuită inclusă este adresat persoanelor fizice.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite