Peste 70% dintre băncile româneşti, obligate de CE să fie mai transparente

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Peste 70% dintre băncile româneşti, obligate de CE să fie mai transparente
Peste 70% dintre băncile româneşti, obligate de CE să fie mai transparente

Peste 70% dintre băncile din România au fost nevoite să ofere detalii suplimentare pe propriile pagini de Internet despre comisioanele percepute în privinţa pachetelor de servicii oferite clienţilor, în urma unui studiu întocmit de Comisia Europeană (CE), citat de Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România (APC), relatează Agerpres.

Din perspectiva instrumentelor de plată, România face parte din categoria ţărilor în care majoritatea consumatorilor preferă tranzacţiile manuale, cu un procent de 90% din total, iar în ceea ce priveşte numărul tranzacţiilor bancare pentru fiecare adult, România ocupă penultimul loc la nivelul Uniunii Europene, potrivit Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România, care a făcut public studiul.

De asemenea, un sondaj Eurobarometru realizat în anul 2008 a arătat că în România 33% dintre consumatori întâmpină dificultăţi în compararea ofertelor bancare pentru conturi curente. Totodată, doar 10 procente dintre consumatori şi-au schimbat banca, unde aveau conturile curente, în ultimii doi ani, deşi 33% dintre aceştia menţionau că au găsit oferte mai ieftine.

La nivel european, studiul întocmit de către CE în care erau vizate practicile băncilor din statele membre şi comisioanele incorecte şi neclare pe care mulţi consumatori sunt obligaţi să plătească, băncile comerciale din Italia şi Spania s-au dovedit a fi cele mai scumpe din punctul de vedere al deschiderii de conturi de către consumatori, urmate îndeaproape de cele din Letonia, Franţa şi Austria.

Totodată, dintre cele 27 de state analizate, instituţiile bancare din Belgia, Portugalia şi Olanda s-au dovedit a fi cele mai avantajoase din punct de vedere al tarifelor.

La rândul său, APC este de părere că băncile ar trebui să fie mai transparente cu privire la comisioanele lor. Mulţi consumatori ne spun că nu au nicio idee despre comisioanele care sunt percepute pentru astfel de servicii simple, cum ar fi debitele directe sau retragerile de numerar, iar tarifele percepute sunt prea mari, fără nicio legătură cu costurile reale.

O astfel de lipsă de transparenţă înseamnă că nu există concurenţă pe piaţă, iar consumatorii sunt cei care pierd în aceste condiţii, se notează în documentul citat.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite