Brokerii de asigurări câştigă 2.000 de euro lunar din pensii private

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numărul agenţilor de marketing care vor vinde produse de pensii obligatorii şi facultative va depăşi 100.000 de persoane Cu minimum 50 lei/contract şi maximum 100 lei (conform surselor

Numărul agenţilor de marketing care vor vinde produse de pensii obligatorii şi facultative va depăşi 100.000 de persoane

Cu minimum 50 lei/contract şi maximum 100 lei (conform surselor din piaţă), agenţii de asigurări vor avea venituri considerabile de pe urma adeziunii angajaţilor la un fond de pensii sau altul. Veniturile estimate la care pot ajunge întro lună se învârt în jurul sumei de 1.000 sau 2.000 de euro, în funcţie de numărul de contracte încheiate.

Societăţile de administrare a fondurilor de pensii încearcă să ţină confidenţiale comisioanele pentru agenţii de marketing/vânzări de pensii, pentru a nu crea o concurenţă falsă încă înainte de startul adeziunilor pentru pilonul II (obligatoriu), care va începe în luna august. Pentru pilonul III, startul s-a dat în luna mai, dar numărul de agenţi autorizaţi pe acest segment va fi considerabil mai mic decât pentru pensiile obligatorii, unde sunt aşteptaţi să adere circa 3 milioane de oameni. Astfel spus, raportul va fi de minimum 10.000 de agenţi de asigurări la 3 milioane de oameni. Adică un agent ar trebui să încheie cel puţin 30.000 de contracte, la un comision minim cedat de 50 lei/contract. Altfel vor sta lucrurile şi altfel se vor calcula comisioanele atunci când pe piaţă vor fi toţi cei 100.000 de agenţi de asigurări anunţaţi a intra pe piaţă de către companii. Atunci, bătălia va fi chiar între rude, cunoştinţe, vecini care îşi vor disputa întâietatea în familie pentru a încheia contracte cu societăţile pentru care lucrează ei. Allianz-Ţiriac Pensii îşi propune să autorizeze pentru pilonul III peste 4.000 de agenţi, iar pentru pilonul II, peste 12.000 de agenţi. "Comisionul va fi de peste 30 de euro pe contract, în funcţie de performanţele agentului respectiv", ne-a declarat Crinu Andănuţ, managerul general al societăţii de pensii. Interamerican Pensii intenţionează să-şi autorizeze cei 10.000 de agenţi de marketing să opereze pe ambele piloane, dar nu specifică ce comision va acorda personalului său de vânzări. Omniasig va autoriza şi ea tot aproximativ 10.000 de agenţi pentru ambii piloni, nivelul comisioanelor calculându-se în funcţie de piaţă.

Aviva a anunţat contractarea unui număr de 10.000 de agenţi de marketing, fără a preciza însă comisionul. Companii autorizate şi agenţi pentru pilonul III Allianz-Ţiriac Pensii Private (cu fondul AZT Moderato), ING Asigurări de Viaţă (ING Clasic), Aviva Romania (Pensia mea) şi BCR Asigurări de Viaţă (BCR Prudent) şi-au autorizat parţial forţa de vânzare pentru pensiile facultative. Conform estimărilor de pe piaţă, numărul agenţilor de pensii facultative va depăşi 10.000 până în luna august, la startul campaniei de vânzare a pensiilor obligatorii, iar numărul acestora va ajunge la 100.000 de agenţi

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite