Băncile atrag clienţii prin produse, mai puţin prin propria imagine

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bancpost mizează pe bonusurile acordate persoanelor fizice la începutul perioadei de creditare Concurenţa din ce în ce mai puternică din sistemul bancar autohton determină instituţiile

Bancpost mizează pe bonusurile acordate persoanelor fizice la începutul perioadei de creditare

Concurenţa din ce în ce mai puternică din sistemul bancar autohton determină instituţiile de profil să apeleze la strategii de marketing care mai de care mai atrăgătoare, menite să atragă clienţi.

De la perioade de graţie de multe luni, sau dobânzi minione în primul an de creditare, n-a mai fost decât un singur pas până la sume nerambursabile, acordate clienţilor, în afara creditului contractat.

Prima bancă din România care a apelat la o astfel de strategie pentru atragerea clienţilor este Bancpost. La începutul acestei luni, instituţia bancară a lansat pe piaţă primul credit ipotecar, cu bonus constând în sume nerambursabile.

Practic, toţi cei care contractează un credit ipotecar au posibilitatea de a primi, cu titlu nerambursabil, în momentul încasării creditului, 4% în plus faţă de suma acordată ca împrumut.

La un împrumut de 100.000 de euro, spre exemplu, clientul primeşte 4.000 de euro, sumă ce nu trebuie restituită şi care poate avea orice destinaţie doreşte clientul. Condiţia pentru ca solicitantul să primească bonusul de 4% este aceea ca împrumutul să fie contractat pe termen de minimum 15 ani.

Produse inovative în campaniile de marketing

Fiind prima instituţie bancară care oferă un astfel de produs pe piaţa românească, Bancpost se aşteaptă ca produsul respectiv să fie copiat şi de alte instituţii. "Practic, cu actualele sisteme informatice, un produs nou poate fi parametrizat în câteva ore şi poate fi oferit clienţilor în câteva săptămâni. Acest lucru nu ne împiedică să folosim un produs inovativ pentru campania noastră de marketing", a declarat pentru "Adevărul", Adrian Chira, director executiv Bancpost.

Acesta a explicat totodată şi de ce banca a ales o strategie de marketing bazată pe produs şi nu una pe imaginea instituţiei. "Credem că, în acest moment, clienţii nu sunt interesaţi atât de mult de imaginea unei bănci, cât mai ales de avantajele şi beneficiile pe care i le poate oferi un anumit produs. Majoritatea clienţilor au o istorie recentă a relaţiilor cu o bancă şi încă mulţi aleg banca care le oferă cele mai competitive produse", a precizat Chira.

Reduceri pe parcursul creditului sau la început

Iar faptul că solicitantul primeşte în afara creditului şi o sumă nerambursabilă, de 4%, pe care o poate folosi cum doreşte, face din acest produs, potrivit reprezentanţilor Bancpost, un produs competitiv. "Este vorba despre o dobândă <> , dar spre deosebire de majoritatea acestor tipuri de credite, Bancpost a ales să ofere această reducere la momentul acordării creditului.

Astfel, în loc să am o reducere să zicem de 10 euro la fiecare rată, timp de 35 ani, eu voi primi echivalentul acestei reduceri, să zicem 4.000 euro, la acordarea creditului, adică atunci când am mai mare nevoie de ea", a explicat oficialul Bancpost. Acesta estimează pentru sfârşitul anului o dublare a cererii de credite ipotecare. Bancpost are în acest moment peste 30.000 de clienţi care au accesat credite ipotecare, soldul acestora fiind de 400 milioane euro.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite