Banca, la un click distanţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Internet bankingul stabileşte legătura dintre client şi bancă chiar din faţa calculatorului. Pe lângă faptul că este scutit de drumul la instituţia de credit, utilizatorul de internet banking plăteşte comisioane considerabil mai mici decât la ghişeu.

Lipsa de timp, dar şi cozile interminabile de la ghişeu îl determină, de multe ori, pe client să amâne drumul până la bancă. Tocmai pentru a elimina astfel de inconveniente, băncile au început să introducă încă de acum cinci ani serviciul de internet banking şi în ţara noastră. Astfel, se asigură legătura dintre client şi instituţia de credit prin intermediul unui calculator conectat la internet.

Dacă iniţial doar câteva bănci ofereau internet bankingul şi în stare incipientă, treptat, serviciul a fost perfecţionat, iar astăzi se găseşte în oferta a aproximativ 30 de bănci.

Prin internet banking, clientul poate vizualiza istoricul plăţilor, extrasele de cont sau informaţii privind starea conturilor curente. În plus, acesta poate efectua plăţi ale facturilor la utilităţi, îşi poate achita rata la credit sau efectua transferuri în diverse conturi. O parte dintre instituţiile bancare, cum ar fi Alpha Bank, ING Bank sau Raiffeisen Bank, permit şi schimbul valutar sau plăţile în valută.

Costuri mai mici cu 50% decât la ghişeu

Pentru a atrage cât mai mulţi clienţi, băncile au redus sau chiar eliminat taxele de utilizare a internet bankingului. De exemplu, serviciul Alpha Click de la Alpha Bank este gratuit, nu se plăteşte abonament şi nici taxă de conectare. La BRD şi ING Bank nu se percepe taxă de activare, ci doar un comision lunar de utilizare de un euro, respectiv trei lei.

CEC Bank oferă serviciul gratuit, dar percepe o garanţie de 50 lei pentru dispozitivul de acces şi autorizare în aplicaţie. În plus, comisioanele percepute de bănci la tranzacţiile prin internet banking sunt cu până la 50% mai mici decât la ghişeu.

De exemplu, la ING Bank, tranzacţiile către conturile instituţiei nu au comision, iar către alte bănci sunt cu 60% mai mici decât la ghişeu. La Raiffeisen Bank, comisionarea este cu 50% mai mică decât la ghişeul băncii, iar la CEC Bank - cu 30%.

În ceea ce priveşte securitatea aplicaţiei, toate băncile care au în portofoliu acest tip de serviciu au luat o serie de măsuri pentru a oferi clienţilor siguranţă maximă.

Un serviciu sigur şi Rapid

Majoritatea băncilor pun la dispoziţia clienţilor un digipass (dispozitiv care emite coduri unice de acces) protejat de un cod PIN, necesar pentru autentificare. Accesul la internet banking se face printr-un nume de utilizator şi un cod unic generat, la fiecare utilizare, de către digipass.

În plus, sistemul deconectează automat un utilizator după câteva minute de inactivitate, iar digipass-ul este blocat după trei încercări greşite de introducere a PIN-ului.

Pentru a avea acces la serviciul de internet banking, clientul are nevoie de un cont curent deschis (eventual şi un card) la banca respectivă şi de o conexiune la internet. În plus, mai trebuie doar să completeze cererea de acces şi să semneze un contract cu banca pentru utilizarea serviciului.

Număr de utilizatori în creştere

În primul semestru al acestui an, numărul de utilizatori de internet banking a crescut cu aproape 54% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. La jumătatea anului, internet bankingul număra 1,1 milioane de utilizatori, potrivit portalului financiar Conso.ro.

În acelaşi interval, valoarea tranzacţiilor s-a majorat cu 73%, atingând un nivel de 105 miliarde de euro.

În ceea ce priveşte numărul tranzacţiilor, acesta a crescut în primele şase luni cu 62% faţă de acelaşi interval al lui 2007, până la 162 milioane.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite