Axa vizează intrarea pe piaţa românească

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Axa vizează intrarea pe piaţa românească
Axa vizează intrarea pe piaţa românească

Până în 2014, cea mai mare companie de asigurări din UE va investi masiv în Est. Pe fondul scăderii pieţei de asigurări cu 25%, Axa a reuşit în 2009 să‑şi crească cota de piaţă în regiune. Până în Axa intenţionează să intre pe piaţa românească.

Axa SA, cea mai mare companie de asigurări din Europa, îşi majorează cota de piaţă în ţările din estul şi centrul Europei, de la Polonia la Ucraina, şi intenţionează să intre pe piaţa românească până în 2012.

„Ţelul nostru este să ieşim întăriţi din criză“, a declarat Cyrille de Montgolfier, şeful departamentului de operaţiuni regionale. „N-am redus şi nu vrem să reducem investiţiile în regiune“, a spus într-un interviu Montgolfier, dar fără să specifice volumul anual al acestor investiţii.

Prima dată, Axa a intrat pe piaţa din Europa Centrală şi de Est în 2006, după ce a achiziţionat Credit Suisse Group Winterthur pentru 7,9 miliarde de euro. În 2008, Axa a avut o cifră de afaceri de 1,8 miliarde de euro pentru asigurările de viaţă şi pensii, iar valoarea contractelor pentru accidente şi distrugeri a crescut cu 83 de milioane de euro în cinci state din regiune: Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia şi Ucraina.

Creşteri pe o piaţă în scădere

Investiţiile Axa în regiune au inclus un nou sistem informatic, produse noi şi cheluieli pentru perfecţionarea angajaţilor. Pentru acest an, numărul angajaţilor este prevăzut să crească la 7.500 faţă de 7.200 în 2008, a afirmat Montgoflier.

Ţinta Axa este să înfiinţeze o reţea de 10.000 de angajaţi în regiune, excluzând Rusia. Pentru intrarea pe piaţa românească sunt avute în vedere două modalităţi: fie înfiinţarea unei filiale noi, fie achiziţia unei companii de asigurări deja existente, a declarat Cyrille de Montgoflier. Axa plănuieşte, de asemenea, să devină acţionar majoritar la Reso Garantia din Rusia, la care deţine deja 37% din capitalul social.

În Ucraina, vânzările Axa cresc, în timp ce partenerul său din această ţară, BNP Paribas AKIB UkrSibbank, a înregistrat pierderi pe primul semestru din acest an.

Programul de dezvoltare, în parteneriat cu filiala ucraineană a BNP Paribas a condus la o creştere semnificativă a activităţii în 2009, a afirmat Montgoflier. El a mai spus că a avut instructori din Germania, Franţa şi Belgia care au antrenat colectivele de angajaţi, au verificat modelul de business pentru a creşte numărul de clienţi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite