Auchan creşte pe ruinele „Tractorului“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Retailerul se află la achiziţia celei de-a treia platforme industriale. Grupul vrea să dezvolte trei centre comerciale, două în Bucureşti şi unul în Braşov.

Grupul francez Auchan vrea să se extindă şi pe piaţa imobiliară autohtonă. După ce la începutul anului concernul a lansat divizia sa imobiliară şi în România, Immochan, au fost demarate şi achiziţiile de terenuri pentru ridicarea unor centre comerciale.

În iarna aceasta, compania franceză a cumpărat două terenuri de pe foste platforme industriale, şi anume „Tricodava" şi „Grantmetal" din Bucureşti. În prezent, retailerul finalizează achiziţia fostei platforme „Tractorul" din Braşov de la compania Flavus Investiţii.

„Negocierile au început de vara trecută şi încă nu s-au finalizat, mai multe detalii vor fi date de reprezentanţii Auchan", au declarat pentru „Adevărul" surse din piaţă.

Terenul din Braşov are o suprafaţă de 100 de hectare, iar valoarea tranzacţiei se ridică la 20-25 de milioane de euro, potrivit „Ziarului Financiar". Preţul de vânzare este mult mai mic faţă de cel pe care l-a dat Flavus Investiţii în 2007 pentru achiziţia fostei platforme industriale din Braşov, şi anume 77 de milioane de euro, fără TVA.

Proiect amânat din cauza crizei

Pe fosta platformă „Tractorul", Flavus Investiţii urma să dezvolte un proiect mixt, de birouri, locuinţe, retail, care ar fi necesitat fonduri de 1,5 miliarde de euro şi a cărui construcţie s-ar fi întins pe o perioadă de peste 10 ani.

Surse din piaţa imobiliară, citate de Mediafax, au declarat că grupul francez a preluat integral proiectul, urmând să dezvolte pe cont propriu partea de retail, iar pentru celelalte zone să caute parteneri sau chiar să revândă această componentă.

Proiectul a fost iniţial lansat în 2010, iar prima parte a centrului comercial, care includea şi un hipermarket Auchan, ar fi urmat să fie finalizat în 2011. Auchan anunţa, la acea vreme, că vrea să cumpere terenul pe care va fi amplasat hipermarketul. Începerea construcţiei a fost, însă, amânată din cauza condiţiilor economice.

Auchan urma să construiască un hipermarket de 16.000 de metri pătraţi, cu o suprafaţă de vânzare de 10.000 de metri pătraţi, în urma unei investiţii de 20 de milioane de euro.Centrul comercial ar fi trebuit să fie dezvoltat în două faze, totalizând 85.000 de metri pătraţi, suprafaţă închiriabilă. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite