Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a primit 720 de reclamaţii pe Ordonanţa creditelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (ANPCPPSR) a primit până în prezent un număr de 720 de reclamaţii de la clienţii instituţiilor de credit privind implementarea Ordonanţei 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, a declarat Sorin Mierlea, preşedintele Asociaţiei.

"Am primit până cum 720 de reclamaţii privind aplicarea Ordonanţei 50, majoritatea fiind însă anonime", a spus Mierlea.

El spune că o parte din vină aparţine clienţilor instituţiilor de credit care au semnat în grabă contractele de împrumut în urmă cu câţiva ani, fără să le citească cu atenţie.

"De aceea sunt o grămadă de probleme la implementarea Ordonanţei 50, în special pentru creditele pe 20--30 de ani, pentru că totul s-a semnat foarte repede, fără a se citi cu atenţie condiţiile din contract", a explicat preşedintele ANPCPPSR.

El consideră că refinanţarea creditelor contractate în urmă cu câţiva ani este o variantă, dar în condiţiile economice actuale ar putea dificil de realizat. "Condiţiile de creditare s-au înăsprit, veniturile populaţiei au scăzut, iar valoarea imobilului ipotecat a scăzut", a explicat el.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite