Asigurările, stimulate de criza mondială

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În timp ce problemele financiare se agravează, cetăţenii se protejează prin poliţe de viaţă. Companiile din România înregistrează subscrieri record pe segmentul asigurărilor de viaţă. Este cazul AIG, Omniasig Life, Asirom, Unita, Allianz-Ţiriac.

Este greu de crezut că, în timp ce la nivel mondial dar şi la cel al economiilor locale problemele financiare ating dimensiuni alarmante, cetăţenii se gândesc să-şi asigure viitorul.

„Ei bine, e adevărat”, confirmă Constantin Năstase, director executiv al UNSICAR (Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România). „Asigurările de viaţă cresc pentru că nevoia de protecţie a individului e mai mare”, spune acesta.

Astfel, românii se gândesc la viitorul lor, la situaţii când ar putea ajunge în impas economic în cazul unor evenimente neprevăzute şi se asigură pe ei sau copiii lor. Asta dovedesc şi cifrele statistice ale unor companii de pe piaţa de asigurări din România, care la nivelul primelor nouă luni ale anului au înregistrat creşteri peste medie.

Problemele AIG din SUA nu sunt şi în România

Deşi alarmante la nivel de asigurat al companiei AIG Life România, ştirile despre un posibil faliment al companiei mamă nu au dus la retrageri sau renunţări semnificative ale clienţilor acestei societăţi.

La nivel local s-au înregistrat subscrieri record în ultimele două luni, veniturile depăşind zece milioane dolari, evoluţie care arată că problemele American International Group (AIG) nu au influenţat activitatea companiei locale, a declarat directorul de marketing al asigurătorului român, Mihai Popescu.

„Această evoluţie arată că titularii de poliţe au înţeles foarte bine care este rolul unui astfel de contract şi care sunt aşteptările în acest context. Pe scurt, problemele cu care s-a confruntat acţionarul majoritar indirect al companiei, American International Group (AIG), nu au afectat subscrierile subsidiarei locale”, a afirmat Popescu.

Potrivit datelor companiei, subscrierile AIG Life în primele nouă luni au totalizat 220 milioane de lei, în creştere cu 49% faţă de rezultatul consemnat în perioada ianuarie-septembrie 2007. În perioada analizată, profitul brut al asigurătorului român a atins circa 43 milioane de lei, nivel dublu faţă de luna septembrie a anului precedent.

Creşteri între 20% şi 60%

Pe segmentul asigurărilor de viaţă, Allianz-Ţiriac Asigurări a obţinut un profit operaţional de 6,1 milioane lei, în condiţiile în care veniturile din prime brute subscrise au înregistrat o creştere de 23%, ajungând la aproape 90 milioane lei în intervalul corespondent din 2008.

Primele brute subscrise în primele nouă luni de Omniasig, Asirom şi Unita, ultima doar până la 30 iunie, au totalizat 494,8 milioane euro, reprezentând o creştere de 64% a subscrierilor Vienna Insurance Group (VIG) pe piaţa românească faţă de perioada ianuarie-septembrie din 2007.

Pe segmentul asigurărilor de viaţă, companiile controlate de VIG au subscris, în primele nouă luni ale acestui an, prime brute de 28,5 milioane euro, în creştere cu 67%. 

Problemele pe care le-a avut acţionarul majoritar indirect al companiei, American International Group (AIG), nu au afectat subscrierile subsidiarei locale.

Mihai Popescu directorul de marketing al AIG România

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite