ANPC a amendat operatorii de cablu şi Internet pentru nereguli

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Operatorii de cablu şi Internet au fost luaţi la bani măruni de inspectorii Antorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC).

În urma deficienţelor constatate, inspectorii au obligat 36 de operatori de cabul şiu i9nternet să pună lacătul pe uşă până la intrarea în legalitate şi au obligat alţi 63 de operatori să plătească amenzi în valoare de 327.500 de lei. 200 de operatori de cablu şi Internet au fost verificaţi în perioada 9 – 20 noiembrie, iar la 137 au fost găsite diverse probleme.

Drepturile consumatorilor considerate drept servicii făcute utilizatorului de firmele de cablu

Potrivit comunicatului ANPC, în Timiş una dintre firme prezenta un drept al consumatorului ca pe o caracteristică a serviciului oferit: „primesti banii pentru convorbirile întrerupte din cauza lipsei semnalului de transmisie”. Aceasta nu era singura problemă a companiei cu princina. Deşi "afirma în campania de fidelizare a clienţilor că oferă suplimentar 2.000 de minute de convorbire în reţea însă numărul real al minutelor oferite era micşorat prin aplicarea, pentru convorbirile cu durată mai mică de 180 secunde a regimului de tarifare a iniţierii convorbirii, care era de 3 minute", se arată în comunicatul ANPC.

Acte adiţionale care te ţin legat de firmă

Încheierea de acte adiţionale prin care consumatorii se obligau să rămână abonaţii prestatorului de servicii timp de 24 luni reprezintă, de asemenea, o practică înşelătoare, dar des utilizată de companiile furnizoare de servicii de cablu şi internet.

"Au mai fost constatate abateri şi în domeniul informării consumatorilor cum ar fi: nemenţionarea structurii pachetelor de programe şi a condiţiilor de instalare (prin afişare, pliante sau alt support), lipsa informaţiilor complete, corecte şi precise privind penalităţile, condiţiile de instalare, parametrii de furnizare, condiţiile de reconectare, perioada de gratuitate, tarife practicate, lipsa procedurilor detaliate privind soluţionarea reclamaţiilor din partea clienţilor, lipsa informaţiilor complete, corecte şi precise privind condiţiile de reziliere a contractului", se arată în comunicatul instituţiei. Astfel de abateri au fost constatate în judeţele Mehedinţi, Vâlcea, Gorj, Braşov, Neamţ, Bihor, Maramureş. Firmele şi-au luat amenzi şi pentru netransmiterea facturilor la consumatori.

Românii nemulţumiţi de serviciile oferite de firmele de cablu şi Internet reclamă, în principal: proasta funcţionare a serviciilor, facturarea greşită, majorarea tarifelor sau neprimirea facturilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite