După integrare, transportul mărfurilor pe Dunăre se va face pe baza unor documente speciale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După 1 ianuarie 2007, formalităţile vamale pentru mărfurile transportate peste Dunăre, pe pod sau cu feribotul vor fi eliminate. Potrivit Regulamentului Vamal Comunitar, mărfurile vor fi

După 1 ianuarie 2007, formalităţile vamale pentru mărfurile transportate peste Dunăre, pe pod sau cu feribotul vor fi eliminate. Potrivit Regulamentului Vamal Comunitar, mărfurile vor fi însoţite însă de documente speciale care vor fi vizate de biroul vamal din portul de plecare.
Astfel, pentru mărfurile transportate pe fluviul Dunărea, între România şi Bulgaria, dovada statului comunitar va fi făcută prin prezentarea unui document, întocmit în conformitate cu Regulamentul Vamal Comunitar. Totodată, când mărfurile sunt transportate pe Dunăre din România sau Bulgaria în alt stat membru, dovada statului comunitar va fi făcută prin prezentarea tot a unui document T2L. Acest document şi manifestul mărfurilor folosit de companiile navale vor fi vizate de biroul vamal din portul de plecare.
"Pentru mărfurile transportate pe fluviul Dunărea din alt stat membru în România sau Bulgaria, dovada statului comunitar va fi făcută prin unul din documentele prevăzute la Articolul 314c din Regulamentul Vamal Comunitar", explică reprezentanţii Autorităţii Naţionale a Vămilor. Dintre aceste documente speciale, amintim factura sau documentul de transport ori formularul T2M, pentru produsele de pescuit maritim.
Potrivit ANV, atunci când mărfurile sunt transportate pe fluviul Dunărea din alt stat membru în România sau Bulgaria sub regimul de tranzit comunitar intern, biroul vamal de intrare va funcţiona ca birou vamal de tranzit sau destinaţie, conform datelor din declaraţia de tranzit. În aceste cazuri, nu mai este însă necesară nicio dovadă specifică cu privire la statutul comunitar.
Conducerea Autorităţii Naţionale a Vămilor (ANV) a semnat, săptămâna trecută, împreună cu oficialii bulgari ai vămii o declaraţie comună cu privire la procedurile vamale care trebuie îndeplinite pentru aplicarea uniformă a legislaţiei vamale comunitare, începând cu 1 ianuarie 2007, în contextul în care Dunărea are şi statutul de cale fluvială internaţională. În documentul respectiv sunt menţionate principalele responsabilităţi ale birourilor vamale amplasate pe malurile Dunării, respectiv Calafat, Bechet, Corabia, Turnu Măgurele, Zimnicea, Giurgiu, Giurgiu Zona Liberă, Brăila, Galaţi şi Tulcea - în România şi Vidin, Lom, Orjahovo, Somovit, Svistov, Russe, Tutrakan şi Silistra - în Bulgaria.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite