Se încinge lupta între companiile româneşti de curierat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Firmele autohtone îşi dezvoltă capacităţile de transport şi vor să intre pe pieţele est-europene


Cargus a introdus şi transportul cargo
Investiţiile în extinderea capacităţii de transport reprezintă cuvântul de ordine. Augustin Pleşea, preşedintele companiei de curierat Cargus, spune că în 2007, numărul de autovehicule pentru transport va creşte cu 15%, de la un număr de 640 de maşini, în prezent, valoarea investiţiilor alocate ridicându-se la 5 milioane de euro. "Investim în mărirea capacităţii de depozitare, dar şi în transport. În acest an, investiţiile s-au cifrat la 4 milioane de euro şi ele vor continua şi pe parcursul anului viitor", a declarat, pentru Adevărul, Pleşea. Cargus desfăşoară încă din 2005 şi transporturi internaţionale, serviciul care a fost dezvoltat pe parcursul acestui an fiind cel de transport cargo. "Transporturile rapide de colete şi scrisori reprezintă 85% din total, în timp ce acela de tip cargo ajunge la 5%", spune Bogdan Pilat, director executiv în cadrul Cargus. Potrivit acestuia, transportul cargo a fost introdus în acest an pentru a oferi clienţilor un serviciu complet. "Încercăm să oferim toată gama posibilă de servicii, pentru că altfel, clienţii pot migra către alţi competitori", spune Pilat. Cargus deţine, potrivit studiilor efectuate, o cotă de piaţă de 30%, cu o cifră de afaceri estimată pentru sfârşitul acestui an de peste 21 milioane de euro, de la 14,8 milioane euro în 2005.
2007 va reprezenta şi anul în care companiile româneşti de curierat vor câştiga noi contracte pe seama colaborării cu străinătatea. "O serie de companii de logistică din Europa se află în proces de identificare a companiilor româneşti ce pot oferi servicii de transport în interiorul graniţelor ţării, la un standard apropiat de cel occidental", spune Sorin Sofian, director la TCE. Din acest punct de vedere, TCE face deja transport în România pentru două firme de logistică importante: Quehenberger Welz şi Kuhne Nagel.
TCE vrea să se extindă în Bulgaria, anul viitor
Odată cu 1 ianuarie 2007, activitatea TCE Logistică va depăşi graniţele României. TCE va deschide un punct de lucru în Bulgaria, de unde va putea acoperi întreg teritoriul ţării de la sud de Dunăre. "Pe partea de curierat internaţional, TCE va încerca să colaboreze cu un jucător foarte mare şi cu care, în proporţie de 50%, este sigur că vom face un joint-venture" , a precizat Sofian. Pentru 2007, TCE va direcţiona un buget de 1,5 milioane euro către largirea parcului auto cu 40 de vehicule de 4, de 7,5 şi de 12 tone. Pe primele nouă luni ale anului în curs, TCE a atins o cifră de afaceri de peste 6 milioane de euro, în creştere cu 40 % faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. "Până la sfârşitul anului, cifra de afaceri a TCE va creşte uşor peste 40%", spune Sofian. 60% din cifra de afaceri se datorează segmentului cargo (LTL), în timp ce restul de 40 de procente se împart între coletărie (30 %) şi plicuri (10%).
Sisteme informatice pentru managementul transportului
În paralel cu extinderea capacităţii de transport şi depozitare, specialişti din cadrul Cargus, împreună cu cei ai Novensys, lucrează în prezent la dezvoltarea unui sistem informatic complex pentru managementul transportului. Valoarea investiţiei s-a cifrat la un milion de euro, proiectul fiind gata în proporţie de 70%. "În primăvara sau chiar vara anului viitor sperăm ca acest sistem să fie gata şi să ne prezentăm cu el la Târgul Internaţional de tehnologia informaţiei Cebit", spune Pilat. Acesta nu exclude posibilitatea ca noul sistem, care va permite o monitorizare clară a transporturilor efectuate, atât de către client, cât şi de către companie, să fie vândut firmelor de curierat care vor să-şi implementeze o asemenea reţea informatică. Pleşea susţine că preţul unui sistem complet care include toate modulele poate ajunge la 3 milioane de euro, însă există posibilitatea ca eventualii clienţi să opteze doar pentru anumite module.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite