Un inceput moale pentru piata de inghetata

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Romanii nu se inghesuie la consumul de inghetata. Mancam, anual, 25.000 tone de inghetata, in valoare de peste 35 milioane euro. Asta inseamna mai putin de 1,5 kg/locuitor, de trei-patru ori mai putin

Romanii nu se inghesuie la consumul de inghetata. Mancam, anual, 25.000 tone de inghetata, in valoare de peste 35 milioane euro. Asta inseamna mai putin de 1,5 kg/locuitor, de trei-patru ori mai putin decat mananca vecinii nostri unguri sau polonezii. Performerii in domeniu sunt australienii sau americanii, cu un consum de 24 kg pe an pentru fiecare locuitor. Mari consumatori sunt si nordicii, cu un consum de 14 kg/an. "Romanul percepe inghetata ca pe un racoritor, si nu ca pe un desert, si, in consecinta, leaga consumul de inghetata de anotimpul cald", explica Cristian Stahie, directorul de marketing al Kube Ice Cream, producatorul marcii Amicii. In perioada martie-septembrie, se concentreaza 80% din consumul anual. Elisabeta Turos, directoarea Ati-Cream, considera ca mentalitatea romanului este o piedica in dezvoltarea pietei. "Inghetata e inca perceputa ca un produs de lux, sunt alte lucruri mai importante de cumparat. Partenerii nostri externi se mira cand aud ca, la noi, e un produs sezonier", precizeaza d-na Turos. Sergiu Liti, reprezentant Napolact, considera ca exista consumatori fideli, care consuma si iarna, si vara, si exista altii care nu consuma deloc. De circa doi ani, o data cu dezvoltarea retelelor de supermarketuri, a crescut si consumul de inghetata si a inceput sa se mai faca si in timpul anului. Inghetata la cornet, pe bat, la pahar ramane preferata pentru perioada de vara. Dimensiunea pietei lasa loc unui potential de crestere foarte mare. In 2003, productia interna plus importuri reprezentau aproape 14.000 tone de inghetata. La acest moment, piata inseamna circa 25.000 tone inghetata, apreciaza Daniela Dorca, brand manager Napolact. Debutul acestui an nu e stralucit din perspectiva vanzarilor, considera directoarea Ati-Cream, motivul fiind vremea. "Piata inghetatei e in functie de vreme si, dupa cum a inceput sezonul, e cam slabut. Ar trebui sa creasca cu 10-15 la suta", afirma d-na Turos. In Romania exista cam 20 de producatori. Principalul jucator este Delta, care detine circa 40 la suta din piata, apoi Kubo Ice Cream din Piatra Neamt, Napolact, Alpin, Ati- Cream, Prodlacta, Betty Ice sau Nestle.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite