Peste 25.000 de români au trecut pragul târgurilor imobiliare din primăvară
0
Mai mult de 25.000 de persoane au vizitat cel puțin unul din cele patru mari târguri imobiliare organizate în București în această primăvară,potrivit auditului târgurilor imobiliare realizat de PR studio, în parteneriat cu Asociația Brokerilor Imobiliari
tIMOn (Târgul Imobiliar Național) a fost cel mai vizitat târg, 60% din totalul vizitatorilor contorizați trecându-i pragul, după cum reiese din auditul târgurilor imobiliare realizat de PR studio, în parteneriat cu Asociația Brokerilor Imobiliari. Auditul a măsurat atât audiența înregistrată de fiecare târg în parte, precum și suprafațele standurilor ocupate de expozanții prezenți la eveniment.
Patru târguri imobiliare în trei luni de primăvară
Folosind un instrument unic de măsurare a rezultatelor, auditul târgurilor imobiliare a pus față în față principalele târguri imobiliare din Capitală: Project Expo - cu edițiile organizate în martie (Sala Palatului) și mai (Palatul Copiilor), tIMOn-ul - Târgul Imobiliar Național - din aprilie (Piața Constituției) și TNI - Târgul Național Imobiliar, care a avut loc în luna mai în incinta Palatului Parlamentului.
Organizate la intervale mici de timp și în locații variate, târgurile imobiliare au înregistrat variații semnificative în ceea ce privește audiența, diferența dintre primul și următorul clasat fiind de peste 11.000 de persoane dintr-un total de 25.000 de vizitatori. Astfel, pe primul loc în topul numărului de vizitatori, s-a clasat tIMOn & MobiDeco, oferta imobiliară fiind dublată și de un salon de mobilă și decorațiuni. Târgul a numărat o audiență-record de 15.292 persoane în cele patru zile de desfășurare (19 - 22 aprilie), evenimentul organizat în Piața Constituției „captând" astfel peste 60% din totalul publicului contorizat la târgurile de gen.
O luptă strânsă pentru locul 2 la nivelul vizitatorilor s-a dat între prima ediție a Project Expo, din perioada 9 - 11 martie, și TNI organizat în intervalul 25 - 27 mai. Fiind primul târg imobiliar al acestui an, Project Expo și-a devansat competitorul cu mai puțin de 400 de persoane (3.938 persoane prezente la Project Expo, față de 3.560, câte a înregistrat TNI). Cea de-a doua ediție a Project Expo (11-13 mai), organizată la Palatul Copiilor, a atras și cea mai scăzută audiență, 2.400 de persoane participând în cele trei zile de târg.
Auditul târgurilor imobiliare a contorizat totodată și lista expozanților prezenți, precum și suprafețele standurilor amenajate la fiecare târg în parte. Deși târgurile au specific imobiliar, vizitatorii au putut întâlni în cadrul acestora atât expozanți veniți din domenii conexe, precum cel bancar sau de amenajări interioare, cât și expozanți aparent fără nicio legătură cu domeniul imobiliar, cum au fost comercianții de țigări electronice sau de vinuri, conform datelor furnizate de PR studio și ABI.
În ceea ce privește cel mai mare număr de expozanți, TNI este lider cu un număr total de 74 de standuri, fiind urmat în ordine de tIMOn - 59 companii expozante, Project Expo (martie) - 37 expozanți și Project Expo (mai) - 31 expozanți, acest total incluzând însă atât standurile din domeniul imobiliar, cât și cele din afara acestei sfere. Raportat însă la proporția standuri imobiliare/ standuri non-imobiliare, tIMOn-ul preia primul loc, fiind târgul cu cei mai mulți expozanți provenind din real estate - 48 din totalul de 59. Următoarele târguri în ordine la această categorie au fost TNI, cu 43 de expozanți imobiliari, Project Expo (martie) - 26 expozanți și Project Expo (mai).
Situație similară și dacă analizăm suprafețele standurilor expuse la fiecare târg în parte. Deși T.N.I.-ul deține cea mai mare suprafață totală de standuri (730 de metri pătrați), acesta este devansat de tIMOn atunci când ne raportăm la suprafața standurilor din domeniul imobiliar (464 de metri pătrați dintr-un total de 686 de metri pătrați la tIMOn, față de 352 de metri pătrați din totalul celor 730 de metri pătrați la TNI.). Cele două ediții de Project Expo își dispută locurile 3 și 4 cu 173 de metri pătrați (în martie), respectiv 143 de metri pătrați (în mai) de standuri din real estate.
Cercetarea realizată a fost de ordin cantitativ, analiza fiind aplicată în intervalul martie - mai 2012, în perioada târgurilor imobiliare Project Expo, tIMOn și TNI organizate în București. Cercetarea a fost finanțată de PR studio și ABI.