Reduceri de toamnă la munte şi la mare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Reduceri de toamnă  la munte şi la mare
Reduceri de toamnă la munte şi la mare

Discounturile de până la 15% din preţul locuinţelor reprezintă o promoţie obişnuită în această perioadă. Devenite aproape o necesitate pe piaţa rezidenţială primară, diversele facilităţi oferite de developeri cresc şi atractivitatea complexurilor de vacanţă.

CITEŞTE ŞI Braşov: Oferte de cazare la munte

În momentul de faţă, mai toţi investitorii din Valea Prahovei au diverse promoţii, spune Ciprian Kore, director de vânzări în cadrul agenţiei prahovene Mervani Invest. Printre cele mai frecvente instrumente folosite de către dezvoltatori se numără reducerile de preţ, locul de parcare inclus în preţul apartamentului sau mobilarea şi utilarea bucătăriei.

Casa la munte îşi recâştigă popularitatea

Un exemplu concludent pentru peisajul rezidenţial prahovean este ansamblul Colina Marei, din Sinaia. Acesta cuprinde patru tronsoane, cu 254 de unităţi locative (86 de garsoniere, 121 apartamente cu două camere, 41 cu trei camere şi şase duplexuri) şi 190 de locuri de parcare. Preţurile se încadrează între 53.500 de euro, limita minimă pentru garsoniere, şi 137.000 de euro, pragul de pornire pentru duplexuri.

O primă facilitate oferită de developer este reprezentată de mobilarea şi utilarea bucătăriei. Cea de-a doua constă într-un discount în valoare de 10% pentru primele 30 de apartamente contractate. Nu în cele din cele din urmă, cumpărătorul beneficiază şi de posibilitatea achiziţionării unui apartament în rate. Lucrările de construcţie la ansamblu se situează undeva la 50% din total, primul tronson de locuinţe urmând a fi finalizat în martie 2010, spune reprezentantul Mervani.

Care este impactul instrumentelor de marketing folosite de dezvoltatorii de ansambluri rezidenţiale de vacanţă? „Promoţiile au importanţa lor, dar, pentru ca eventualii clienţi să aibă încredere în proiectele respective, acestea trebuie să fie într-o fază destul de avansată de construire”, subliniază Kore.

Previziunile acestuia pe termen scurt şi mediu sunt cât se poate de pozitive. Valea Prahovei este o zonă care prezintă un interes ridicat, iar solicitările pentru o casă de vacanţă la munte, unde este sezon tot anul, sunt destul de multe, chiar şi în această perioadă mai dificilă pentru piaţa imobiliară. „Cred că va urma o perioadă de revigorare a pieţei imobiliare din zona Valea Prahovei”, estimează directorul de vânzări Mervani.

Şi la mare promoţiile sunt în plină efervescenţă. „Noi discutăm în general pe partea de discount. Acesta poate ajunge şi la 15%, dacă se plăteşte integral”, spune Ioana Dobre, consultant de vânzări în cadrul Imobiliara SRL. Compania are în dezvoltare şase ansambluri de vacanţă, dintre care trei la mare şi trei la munte.

O ofertă specială din portofoliul companiei este disponibilă în cadrul complexului Neptun Plaza. Apartamentele de vacanţă sunt scoase la vânzare cu preţuri începând de la 28.600 de euro, existând posibilitatea stabilirii unor rate. Locuinţele sunt însă fără finisaje, iar preţurile nu includ TVA.

Preţul, punctul sensibil al clientului

Flexibilitatea arătată de dezvoltatori în cadrul procesului de negociere este cu siguranţă sensibil mai ridicată decât în urmă cu un an, un an şi jumătate, recunoaşte Dobre. Reducerile de preţ sunt cele mai eficiente instrumente de marketing. „În perioada aceasta, toată lumea vânează un preţ cât mai mic. Cine intenţionează să cumpere, bate palma. Dacă se face doar o prospecţie a pieţei, în aşteptarea unor preţuri mai bune, discuţiile se opresc la un moment dat”, subliniază reprezentanta Imobiliara SRL.

La preţuri „speciale” apelează şi micii dezvoltatori. Butucea Dumitru este administratorul firmei NewAegyssus Construct, care are în dezvoltare un imobil format din 12 apartamente cu două şi trei camere. Cele dintâi sunt scoase la vânzare pentru 39.000 de euro, iar celelalte pentru 59.000 de euro. Administratorul companiei spune că vrea să vândă patru apartamente la aceste preţuri, pentru ca, din banii astfel încasaţi, să poată duce la bun sfârşit construcţia întregului imobil, până în august anul viitor.

Trend imobiliar

Unul dintre cele mai des utilizate instrumente de marketing pentru complexurile rezidenţiale de vacanţă este reducerea de preţ. Deşi variază ca pondere în funcţie de fiecare dezvoltator în parte, discountul reuşeşte să atragă atenţia clienţilor într-o perioadă în care accesul la lichidităţi continuă să fie dificil.

Strategia preţurilor mici este una la care fac apel şi dezvoltatorii de pe segmentul high-class. Un apartament cu două camere în ansamblul Olympus Holiday Residence de la malul mării costă între 50.000 şi 56.000 de euro. Locuinţele cu trei camere se încadrează între 78.000 şi 97.500 de euro.

Posibilitatea de achiziţionare în rate este una dintre facilităţile ce s-au dovedit de succes pe piaţa rezidenţială primară. Această modalitate de plată reprezintă o alternativă viabilă la nevoia de a contracta un credit.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite