Pensiunea, o afacere profitabilă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu un buget moderat, o casă veche poate deveni o unitate de cazare foarte căutată. O alegere tot mai populară, înfiinţarea şi administrarea unei unităţi agroturistice nu este deloc uşoară. Flerul în business se impune.  

O casă veche, moştenire de familie, poate fi transformată într-o afacere capabilă să genereze un profit substanţial. Iată o perspectivă care ar aprinde imaginaţia oricărui aspirant spre statutul de mic întreprinzător. Posibilitatea pare încă şi mai atractivă atunci când se ia în calcul o investiţie iniţială estimativă.

Costuri de până la 1.000 de euro/mp

 În cel mai bun caz, aceasta poate gravita în jurul valorii de achiziţionare a unui apartament de trei sau patru camere în Bucureşti. Marian Velcea, consultant în afaceri, spune că, la modul teoretic, un asemenea business ar putea fi pornit şi cu 200.000 de euro.

Velcea precizează însă că procesul de calcul al unui buget „ar trebui să pornească de la ceea ce îşi poate permite fiecare”.

Cazul în care investitorul deţine deja o proprietate care ar putea fi transformată într-o unitate de cazare agroturistică este unul fericit. În situaţia în care pensiunea este ridicată de la zero însă, vor intra în calcul o serie de alte variabile. În primul rând, este vorba de preţul terenului, care diferă extrem de mult în funcţie de zona aleasă pentru dezvoltare şi depinde de suprafaţa achiziţionată.

În al doilea rând, preţul construcţiei efective poate fi de la 300 de euro pe metrul pătrat construit, în regie proprie, până la 1.000 de euro metrul pătrat, cu o companie specializată de construcţii. Numărul de camere, suprafaţa exactă a pensiunii şi a terenului adiacent sunt alte elemente care particularizează bugetul întocmit de un investitor.

Definirea publicului ţintă, primul pas

Deşi considerentele financiare sunt, de obicei, primul lucru luat în calcul de un investitor, punctul zero al unei afaceri de acest tip este totuşi altul. Primul pas în demararea unei asemenea afaceri ar trebui să fie, potrivit lui Velcea, o încercare de identificare şi de familiarizare cu viitorul client. Cine este? Ce aşteptări are? Ce i se poate oferi, diferit de concurenţă? Toate acestea sunt întrebări esenţiale în drumul către succes. „Esenţialul într-o afacere este clientul”, explică Velcea, punctând imperativitatea definirii clare a nişei în care va activa pensiunea.

Servicii pentru toate buzunarele

În funcţie de publicul căruia i se adresează, posibilităţile de a dezvolta o pensiune sunt, practic, nelimitate. Un exemplu inedit în acest sens îl constituie pensiunea Dor de Bucovina. Aceasta este afacerea de familie a lui Tudor Maxim, managing director al companiei de indoor advertising Elevate.

Proprietarul povesteşte că ideea pentru acest business, pe care l-a demarat la sfârşitul lui 2005, a pornit de la călătoriile sale în străinătate din vremea studenţiei. Şi-a dat seama atunci cât de acută este nevoia de unităţi turistice similare pe piaţa autohtonă, care să ofere servicii de calitate la preţuri accesibile.

 A ales zona Bucovinei deoarece aceasta este, din punct de vedere turistic, mult sub potenţialul pe care îl are – deşi mai ofertantă decât Valea Prahovei, cea dintâi se situează totuşi în urma acesteia la capitolul număr de turişti.

Care este secretul succesului unei asemenea afaceri, în opinia lui Maxim? „E relativ simplu” - spune acesta – „să oferi valoare cât mai mare celor care te vizitează, la preţuri accesibile”.

Din punct de vedere conceptual, la polul opus se situează pensiunea Motanul Galanton. Situată în comuna Snagov, aceasta este destinată celor aflaţi în căutarea unei oaze de linişte şi lux la doar câţiva kilometri de Bucureşti.

La o capacitate de 12 camere, pensiunea include un salon de înfrumuseţare, ce dispune de coafor, solar, echipamente de fitness. Proprietara, Elena Ceocea, spune că a investit în această unitate circa un milion de euro, sumă pe care speră să o recupereze în următorii ani. 

Trend imobiliar

În ciuda multiplelor oportunităţi de dezvoltare, turismul este într-un stadiu incipient în România. Una dintre zonele cele mai populare pentru cei aflaţi în căutarea relaxării într-un peisaj montan este Valea Prahovei.

În alte zone ale ţării însă, potenţialul turistic este insuficient exploatat. Estul şi vestul ţării, spre exemplu, au de suferit din pricina nevalorificării la maximum a posibilităţilor oferite de cadrul natural şi istoric.

Promovarea este un aspect extrem de important pentru succes. Aceasta asigură accesul către clienţi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite