Vânzările de locuinţe se mută pe internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numărul tranzacţiilor este aproape de zero, dar reprezentanţii agenţiilor sunt optimişti în ceea ce priveşte volumul de vânzări pe termen mediu. Piaţa rezidenţială autohtonă a fost marcată săptămâna trecută de două lansări de portaluri imobiliare.

Homedirect.ro, deţinut de compania olandeză Homedirect Internaţional Group a fost inaugurat neoficial încă din luna august. De atunci, a avut în medie 2.000 de vizitatori unici pe zi. Firma a intrat pe piaţa locală printr-o investiţie de 1,5 milioane de euro şi promite cel mai complex site de pe piaţa de profil.

Pe lângă anunţurile imobiliare, platforma cuprinde informaţii despre finanţare, asigurări şi amenajări interioare.

Al doilea site lansat este fostul portal run.ro, devenit în urma unui proces de rebranding imopedia.ro. În plus, faţă de majoritatea instrumentelor online care prezintă anunţuri imobiliare, imopedia.ro a introdus o fişă tehnică a proprietăţilor care va tria ofertele. „În acest fel, sperăm că numărul ofertelor false afişate se va reduce considerabil”, a declarat Răzvan Muntean, directorul general Run Data Solution, care deţine imopedia.ro.

Cumulat, cele două site-uri au o bază de date cu aproape 700.000 de anunţuri. Cele mai multe, peste 400.000, sunt deţinute de fostul portal run.ro. Majoritatea anunţurilor listate sunt oferte de vânzare de locuinţe.

1.700 de euro, optimul pentru un metru pătrat

În prezent, numărul tranzacţiilor din acest sector este aproape de zero, dar reprezentaţii celor două agenţii online sunt optimişti în ceea ce priveşte volumul de vânzări pe termen mediu. „O revenire a pieţei ar putea începe chiar de anul viitor, când ne aşteptăm la creşterea numărului de locuinţe vândute”, a spus Auke Douwe Veenstra, Managing Director homedirect.ro.

Momentan, singura creştere de pe piaţa rezidenţială este înregistrată la nivelul numărului de oferte listate. „În baza noastră de date, doar luna trecută au fost aproape 30.000 de oferte postate de agenţiile imobiliare, mai mult decât dublu faţă de începutul anului”, a mai spus Muntean. În ceea ce priveşte nivelul preţurilor cerute de proprietari, acesta s-a diminuat considerabil pe piaţa veche şi a stagnat pe segmentul nou.

Cu toate că scăderile au depăşit chiar şi 20%, preţurile sunt în continuare prea mari pentru buzunarul românilor, crede Veenstra. „Valoarea optimă de tranzacţionare a unui metru pătrat dintr-o locuinţă nouă este de 1.700 de euro”, subliniază acesta. Potrivit managerului olandez, aproximativ 50% din vizitatorii site-ului pe care îl conduce sunt interesaţi mai ales de proiectele rezidenţiale noi.

Site-urile, neafectate de criză

Estimările companiilor cu privire la de cifra de afaceri nu par să ţină cont de criza de pe piaţa imobiliară. Run Data Solution, proprietarul imopedia.ro, vizează afaceri de 600.000 până la sfârşitul anului trecut, cu 50% mai mult faţă de valoarea din 2007.

Aproximativ 70% din cifra de afaceri a firmei este dată de divizia imobiliară. Compania olandeză, care deţine site-ul homedirect.ro, se aşteaptă la venituri de două milioane de euro pentru primii doi ani de funcţionare pe piaţa românească.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite