Piaţa imobiliară are din nou puls

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Piaţa imobiliară  are din nou puls
Piaţa imobiliară are din nou puls

Organizatorii speră ca în urma târgului Project Expo să fie încheiate peste 1.000 de contracte. Dezvoltatorii par să fi atins în sfârşit un echilibru între preţurile din ofertă şi aşteptările clienţilor potenţiali.

Citeşte şi:
Cum pescuiesc dezvoltatorii imobiliari clienţi în apele tuburi ale crizei

Prezenţa la ediţia din 18-21 septembrie a târgului Project Expo îţi lasă impresia că lucrurile încep, încet-încet, să se mişte. Şi, aparent, nu doar la nivel de interes. Dezvoltatorii par să fi găsit, în sfârşit, cheia succesului. O cheie cât se poate de banală, de altfel. Preţurile mici.

Potrivit lui Cosmin Radu, general manager Zero Point Consulting, compania organizatoare a Project Expo, aceasta ar fi direcţia generală adoptată de dezvoltatorii prezenţi la târg. Ofertele de sub 40.000 de euro identificate la un raid rapid printre standuri îi dau dreptate.

De la o garsonieră de 21.000 de euro într-un complex rezidenţial din Ploieşti, până la una de 37.500 de euro într-un ansamblu promovat ca fiind „de lux“, în Prelungirea Ghencea. Mai toate ofertele sunt concepute astfel încât să răspundă exigenţelor celui mai subţire buzunar. „Asta cere piaţa“, explică Radu, cât se poate de simplu, această orientare a dezvoltatorilor.

Toamna a adus pe piaţă o diversitate mai mare de produse, „oferte mai spectaculoase“, adaugă el. „Clientul vrea să cumpere, cererea e mare“, spune Marius Gavril, consilier de vânzări în cadrul Domus Stil. Esenţial în această perioadă este să vii în întâmpinarea nevoilor clientului, spune el.

Preţuri pentru toate buzunarele

La rândul lor, crede Radu, şi clienţii sunt mult mai încrezători, şi-au recăpătat curajul de a face achiziţii. Nataşa D. se numără printre primii vizitatori ai târgului. A venit cu soţul ei pentru a căuta o casă cu două sau trei camere pentru fiul lor, care lucrează în străinătate.

Ce crede despre ofertele dezvoltatorilor? „Într-adevăr, preţurile sunt aşa cum apar pe site, pentru toate buzunarele, nu sunt exagerate“, spune ea. Recunoaşte că, dacă vrei neapărat o casă într-un anumit cartier, preţurile pot fi ceva mai ridicate. Sunt, de asemenea, şi apartamente de lux, care au însă preţuri pe măsură.

Pragul maxim pe care îl are în vedere pentru achiziţionarea unei locuinţe este de circa 90.000 de euro. A găsit însă oferte convenabile cuprinse între 40.000 şi 60.000 de euro.

Mai multe achiziţii cash decât prin credit

La ediţia precedentă a Project Expo, au fost înregistrate 16.000 de vizite, potrivit datelor oficiale. În urma acestora, au fost încheiate peste 860 de contracte. Aici, Cosmin Radu face o precizare interesantă: dintre tranzacţiile încheiate, aproximativ 60% s-au făcut cu bani gheaţă şi nu prin intermediul programului guvernamental.

Cum se explică această situaţie, în plină „criză economică“? „Prima Casă“ a reuşit să scoată din expectativă acei clienţi care dispuneau de bani pentru a-şi achiziţiona o casă, dar mai aşteptau ca preţurile să scadă. În momentul în care şi-au dat seama că şansele pentru o asemenea evoluţie sunt scăzute, au luat în sfârşit o decizie de achiziţie.

Aceeaşi tendinţă este vizibilă şi în cazul micilor investitori. Directorul Zero Point spune că, în calitate de organizator al târgului, a primit mai multe telefoane din partea unor străini (italieni şi spanioli) dornici să achiziţioneze mai multe case „la pachet“. „Oamenii au ieşit la cumpărături pentru că se aşteaptă o uşoară creştere a preţurilor“, crede Cosmin Radu. În acest context, estimează el, în urma acestei ediţii a târgului ar putea fi încheiate peste 1.000 de contracte.

Maşina, bonus pentru casă

Bonusurile-vedetă oferite în cadrul celei mai recente ediţii ale târgului project-Expo au fost maşinile. O Dacie Logan este „premiul“ pentru achiziţionarea unei garsoniere într‑un complex rezidenţial nou, din Ploieşti. Preţul locuinţei se ridică la 21.000 de euro, aceasta fiind cea mai ieftină ofertă din cadrul târgului. O facilitate adiţională oferită de către dezvoltator este reprezentată de mobilarea şi utilarea bucătăriei. 

Tot o maşină este oferită şi clienţilor Pro Confort City. „Cea mai bună ofertă pe care o avem este apartamentul cu două camere la 49.000 de euro, la achiziţionarea căruia clientul primeşte un Chevrolet Spark ca bonus“, spune Marius Gavril. Dintre cele 1.680 de apartamente, cât are ansamblul dezvoltat de fraţii Negoiţă, 70% au fost vândute. Datorită combinaţiei între preţ şi modalităţi accesibile de finanţare (prin sistemul de rate la dezvoltator), ritmul vânzărilor a fost unul constant, chiar şi înainte de lansarea programului „Prima Casă“, precizează reprezentantul Domus Stil.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite