Alo? Căutăm spaţiu de închiriat în clădire office

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cererea venită din partea centrelor de comunicare ar putea fi o gură de oxigen pentru proprietarii de clădiri de birouri.Accesul uşor la transportul în comun şi la infrastructura tehnică dezvoltată. Acestea sunt principalele criterii de selecţie în alegerea unui spaţiu pentrucall-center.

Previziunile companiei Bosch în privinţa pieţei de centre de comunicare (call-center-uri) sunt optimiste. Reprezentanţii companiei prognozează o creştere a numărului de angajaţi ai centrului de comunicare de la Timişoara de la 266 la finalul anului 2008, la 375 în 2009. Mai mulţi angajaţi înseamnă implicit şi spaţiu mai mare.

„Datorită creşterii semnificative înregistrate în 2008, Bosch Communication Center a ales să îşi mute operaţiunile într-o nouă clădire de birouri în Timişoara,  în trimestrul trei al acestui an.

Aceasta va duce la creşterea spaţiului alocat, de la 1.200 la peste 2.000 de metri pătraţi, existând posibilitatea închirierii de spaţiu suplimentar în aceeaşi clădire, dacă va fi necesar“, spune Cornelia Bedros, director general al Bosch Communication Center SRL.

Compania austriacă Competence Call Center (CCC) a preferat, atunci când şi-a deschis o filială în România, zona Faur din Bucureşti. Motivele sunt multiple, de la preţul plătit pe închirierea spaţiului până la existenţa mijloacelor de transport în comun.

Call center în clădiri vechi

„Când am deschis subsiadiara în Bucureşti, ne-am uitat la zone ceva mai «speciale». Asta înseamnă că doream o clădire veche pe care să o recondiţionăm în stilul propriu şi care să renteze şi la preţul de închiriere“, spune Carita Vallinkoski, expansion management în cadrul CCC.

Şi în cazul Bosch Communication Center din Timişoara transportul în comun a fost unul dintre criteriile esenţiale în alegerea amplasamentului. „Având în vedere numărul mare de angajaţi tineri, unii dintre ei cu normă parţială, am luat în calcul un amplasament central, care dispune de infrastructură de transport public, astfel încât accesul angajaţilor să fie confortabil“, explică Cornelia Bedros.

Potrivit acesteia, principalele cerinţe ale unui operator de call-center, atunci când caută un spaţiu de închiriat, sunt existenţa unui spaţiu deschis pentru sălile de proiecte şi asigurarea cerinţelor de bază de securitate. Alte criterii de selectare a spaţiului potrivit vizează partea tehnică.

Investiţie de 450.000 de euro

„În privinţa infrastructurii tehnice, Timişoara dispune de condiţii foarte bune şi partenerii nostri pot rezolva cerinţele tehnice în orice amplasament din oraş“, spune Cornelia Bedros.

Investiţia în call-center-ul din Bucureşti al CCC a fost de peste 450.000 de euro şi a vizat recondiţionarea completă a spaţiului şi echipamentele tehnologice necesare. Unitatea are o capacitate de peste 120 de puncte de lucru. CCC operează pe piaţa locală pentru clienţi precum SKY Europe, Rayonair, mobile.ro, dar şi T-Mobile, UPC, Erste Bank sau Premiere Television.

Paralelă cu pieţele internaţionale

În clasamentul pe anul 2009 efectuat de firma de consultanţă A.T. Kearney, Cehia ocupă numai poziţia a 32-a în rândul statelor atractive pentru outsourcing, activitate care include şi servicii de call-center. 

În 2004, Cehia s-a plasat pe locul al patrulea. Slovacia, Polonia şi Ungaria au coborât şi ele în clasament, în timp ce Egiptul a urcat de pe locul al 13-lea pe poziţia a şasea, iar Tunisia a avansat de pe locul 26 pe 17.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite