Valentin Ilie încă face bani din imobiliare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Valentin Ilie încă face bani  din imobiliare
Valentin Ilie încă face bani din imobiliare

CEO-ul Coldwell Banker Affiliates of Romania a ales o nouă strategie care, crede el, va scoate compania la liman.Nicio zi fără contracte! Valoarea sau tipul tranzacţiei trec pentru Valentin Ilie în plan secund, pe o piaţă imobiliară aproape distrusă de lipsa clienţilor.

Într-o după amiază de august, o sucursală plină de agenţi. Dăm şi de Valentin Ilie, care ne face semn discret să intrăm în sala de conferinţe, în timp ce vorbea la telefon cu o „doamnă în vârstă care vrea să vândă o clădire“. Dincolo de uşa de sticlă se aude vocea unui agent care spune: „Am închiriat două camere în Banu Manta cu 450 de euro“.

Deşi este concediu, într-o lună „plină“ de lipsă de activitate, brokerii imobiliari par destul de agitaţi. Pe un perete se afla o tablă plină de nume, sume şi diverse numerotări.

CEO-ul Coldwell Banker Affiliates of Romania observă că privesc tabla şi îmi explică fără să întreb că sunt tranzacţiile realizate de la începutul acestei luni. 14 în total. „Tranzacţiile se întâmplă, numai că acum diferită este valoarea lor, avem o medie de 30-40 de imobile tranzacţionate în fiecare lună“, explică Valentin Ilie.

Închiderea temporară înseamnă dispariţie

Îl întreb ce i-a deschis apetitul către piaţa imobiliară. Spune că acest lucru s-a întâmplat acum opt ani, când a cumpărat un teren în interes propriu. „Atunci a trebuit să decid repede dacă vreau să fac real estate sau nu şi m-am gândit la interesul strict personal şi anume că din asta poţi face bani, bani mulţi“, explică Ilie.

De atunci, el a „cochetat“ cu întreaga piaţă de profil, iar în anul 2006 a decis să achiziţioneze licenţa internaţională a Coldwell Banker. „Am luat licenţa în 2006 spre final, la începutul lui 2007 i-am dat drumul. Ştiam că este ceva diferit faţă de competitori, mai ales pentru acea perioadă când piaţa românească era o piaţă aşezată, rezolvată, te puteai mişca în voie“, spune CEO-ul companiei.

El crede că a fost o foarte bună decizie, iar lucrurile au mers bine, inclusiv în acest an dificil. Consideră că o închidere temporară a oricărui business pe o perioadă de recesiune înseamnă că alegi să nu mai exişti pe piaţă.Un an de activitate pe timp de criză îţi poate aduce poate cele mai importane experienţe şi cunoştinţe pe care le poţi dobândi în alţi mulţi ani de speculă când totul se întamplă haotic.

„Este simplu. Decizi şi atât, vreau să mai fiu pe piaţă ori ba! În cazul unui răspuns pozitiv, trebuie să ştii că e nevoie să munceşti asiduu pentru a obţine şi rezultate“, este de părere Valentin Ilie. Ce înseamnă asta? Înseamnă că s-a terminat era agenţilor aroganţi, aşa cum îi numea până de curând, şi că un model de business sănătos este acela de a avea oameni care să înţeleagă afacerea.

„Am susţinut ceva timp că agenţii sunt aroganţi şi nu am fost văzut prea bine pentru acest lucru, ceea ce este cumva şi normal. Însă pentru a avea rezultate în această piaţă astfel de oameni nu au ce căuta, ei trebuie să înţeleagă nevoia clientului“, susţine directorul.

Cu riscul de a se exprima „pompos“, spune că în sfârşit şi-a găsit oamenii de care avea nevoie şi că are o echipă de aproximativ 60 de brokeri numai în Bucureşti. „Munca este totul. Să fii de dimineaţa la birou, să dai telefoane, să ştii «cum» este esenţial, dar mai ales să fii dispus să pleci seara târziu spre casă“, afirmă Ilie.

Urmează extinderi teritoriale

image

Un potenţial client apelează la un consultant imobiliar tocmai pentru a primi consultanţă, de aceea acesta aşteaptă în schimb know-how şi multă disponibilitate.

„Eram şi eu foarte disponibil pe timpul facultăţii, când primul meu job a fost de şofer, de cărăuş mai degrabă, pentru o firmă de design, dar ştiţi că a fost plăcut pentru acea perioadă“, ne spune el. Zâmbeşte şi revine repede la gândurile de dinainte.

„Şi ca să ai rezultate, adică să ai multe oferte în cazul nostru, trebuie să găseşti şi canalele potrivite de comunicare pe care evident că nu o să le spun, nu pot să-mi vând strategia“, explică Ilie. Ne dezvăluie însă că în curând compania se va extinde în ţară.

Întrebat unde, spune că fiecare oraş mare este important. „Nu pot să spun pe nume oraşele, şi asta numai pentru că nu am semnat cu pixul pe hârtie oficial, însă lucrurile sunt ca şi făcute şi fiecare oraş mare din România este o piaţă teritorială cu potenţial“, declară Valentin Ilie.

Unde? – aceasta-i întrebarea

Probabil una dintre cele mai mari satisfacţii ale lui Ilie este că nu trece zi fără tranzacţionare, indiferent despre ce este vorba, închiriere sau vânzare, scump sau ieftin. „2008 a fost un an haotic, plin de speculă, atunci conta valoarea, acum contează să tranzacţionezi. Anul trecut tranzacţionam mai puţin, dar la valori mai mari, anul acesta tranzacţionăm la valori mai mici, dar mai mult ca volum“, explică CEO-ul Coldwell Banker. El crede că este rezultatul unei munci bine realizate şi asta înseamnă să ai oferte, dar mai ales să ştii să le prezinţi ca broker imobiliar.

„Totul porneşte de la un simplu telefon, să ştii să dai un telefon, să obţii o proprietate de care să te ocupi. Dacă primeşti un telefon de la cineva intersat de proprietate, este bine, dacă mai vine şi o vizionare, este şi mai bine, dacă se întâmplă şi tranzacţionarea este perfect. Dacă vânzarea întârzie să se materializeze, atunci ceva îi lipseşte acelui imobil, şi da, tot atunci trebuie să ştii ce“, explică Ilie.

Când te hotărăşi să cumperi, să vinzi, să oferi spre închiriere sau să vrei să închiriezi, întrebarea este aceeaşi: Unde? Unde vând, de unde cumpăr, unde închiriez, unde mă duc să-mi ofer imobilul spre închiriere. „Este întrebarea critică la care trebuie să ai un răspuns imediat, iar pentru asta ai nevoie de un portofoliu extrem de extins, asta este de fapt cheia de funcţionare a unei companii de consultanţă imobiliară“, opinează Valentin Ilie.

Topul ofertelor

Într-o statistică a unui canal web de profil, Coldwell Banker apare ca fiind prima firmă din punct de vedere al ofertelor. Trei dintre cele patru sucursale ale companiei din Capitală figurează pe primele poziţii.

Anul trecut, cifra de afaceri pe România a companiei a fost de 3,5 milioane de euro, ceea ce a însemnat rezultate de trei ori mai mari faţă de anul precedent, 2007 - an în care Coldwell Banker a intrat pe piaţa autohtonă. „Cât priveşte estimările pentru acest an aş prefera să nu preconizez încă nimic, pentru că piaţa este una dificilă, dar sperăm să facem o figură bună din acest punct de vedere“, afirmă Ilie.

image

Tranzacţiile se întâmplă, numai că acum diferită este valoarea lor, avem o medie de 30-40 de imobile tranzacţionate în fiecare lună

image


Valentin Ilie
CEO Coldwell Banker
Affiliates of Romania


Pe scurt

Valentin Ilie a terminat Facultatea de Studii Economice din Bucureşti. Este născut în anul 1975 şi este în zodia săgetător. Avea 26 de ani când a intrat în lumea imobiliară şi de atunci devotamentul faţă de această muncă este tot mai mare şi vrea să rămână în această piaţă.

Nu mai are timp de hobbyuri sau pasiuni, marea majoritate a timpului său fiind petrecut la job. Regretă însă că nu petrece mai mult timp cu familia, deşi spune despre el că este workaholic. „Lucrez de dimineaţa devreme până noaptea târziu, uneori chiar şi în zilele de weekend şi îmi pare rău de un singur lucru, şi anume că nu pot să stau mai mult cu familia mea, dar tot timpul liber, atât de limitat cât este, îl dedic lor“, spune Valentin Ilie.

Ilie nu are de gând să pornească vreodată o afacere pe cont propriu, susţinând că ar fi imposibil acest lucru. „Ar fi o nebunie să mă gândesc să mă apuc de un business propriu, pentru că ai nevoie de un brand, de aceea am şi plătit licenţa pentru această filială a Coldwell Banker. Singur nu ai o istorie, o poveste, know-how şi ca să desfăşori o activitate de acest gen ai nevoie de aceste lucruri“, explică Valentin Ilie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite