Avi Shloush, omul care vinde un apartament pe zi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Avi Shloush, omul care vinde un apartament pe zi
Avi Shloush, omul care vinde un apartament pe zi

Managerul general al complexului Doamna Ghica Plaza plănuieşte să vândă toate cele 616 locuinţe ale ansamblului până la sfârşitul lui 2010. Primul lucru pe care l-a făcut Avi Shloush când a fost numit în funcţie, acum  două luni, a fost să schimbe numele complexului şi să pună la punct o campanie de promovare.

„Romfelt Plaza nu spunea nimănui nimic. Avem încă o mare problemă legată de vizibilitate”, a fost primul lucru pe care l-a spus Avi Shloush atunci când l-am întrebat de ce a luat decizia de a schimba denumirea complexului, cu doar câteva luni înainte ca el să fie complet finalizat.

L-am găsit pe managerul israelian la un târg imobiliar. Era entuziasmat că atmosfera din piaţă este pozitivă. „Am clienţi pe care trebuie să îi duc să vadă apartamentele”, ne-a zis el, mândru de negocierile purtate. A vândut luna trecută 30 de locuinţe, astfel încât aceste noi discuţii nu fac decât să îi întărească bănuiala pe care o avea deja, că lucrurile în piaţă încep să se mişte. „Prima Casă a pus rotiţele în mişcare”, crede el. Acesta este un prim motiv pentru care este convins că nu va rămâne cu apartamentele nevândute. Face chiar o selecţie între cumpărătorii interesaţi.

„Am refuzat oameni care veniseră cu teancul de bani la ei, pentru că nu aveau un statut social foarte clar, dar am făcut reduceri pentru avocaţi, medici, bancheri sau contabili”, explică el. Visează să transforme complexul într-o comunitate. „Nu vreau să creez prejudecăţi, dar vreau ca locuitorii să poată bate la uşa vecinului de alături şi să îi ceară o cană cu zahăr fără să fie alungaţi”, explică foarte plastic Avi Shloush politica de vânzări a companiei.

Promovare agresivă

În total s-au vândut până în prezent 160 de apartamente. Unele prin programul Prima Casă, altele către investitori. Dar majoritatea locuinţelor nu se pretează achiziţei prin programul guvernamental, în condiţiile în care preţurile pot ajunge până la 150.000 de euro. Strategia investitorului nu a fost să vândă în orice condiţii. Unul dintre primele lucruri pe care acţionarii Romfelt Estate l-au luat în calcul atunci când au decis momentul lansării vânzărilor a fost că românilor le place să vadă ce cumpără. „Acesta a fost unul dintre motivele principale pentru care nu ne-am promovat până acum”, spune Shloush.

Acum sunt gata toate clădirile, se mai lucrează doar la finisaje. Şi pentru a avea garanţia că Doamna Ghica Plaza va deveni un nume familiar celor caută o casă, Avi Shloush a pus la cale o adevărată campanie de promovare care îi va costa pe acţionari 250.000 de euro.

Primii paşi au fost deja făcuţi: schimbarea denumirii proiectului, alegerea unei echipe noi de vânzări, lansarea unui site nou şi, nu în ultimul rând, contractarea unei companii de relaţii publice. „Câţi dintre bucureşteni ştiu unde se află zona Doamna Ghica? Unii au senzaţia că e la capătul lumii. Ăsta e unul dintre primele lucruri pe care trebuie să îl afle oamenii, că din centrul Bucureştiului până la în acest cartier sunt 4,5 kilometri”, destăinuie Shloush, una dintre etapele campaniei de promovare.

image


În al doilea rând, directorul general al companiei este supărat că, deşi proiectul de care se ocupă este unul dintre cele mai mari din oraş, mulţi nu au auzit de el, sau îl confundă cu un altul aflat în vecinătate, Planorama, complex ale cărui probleme sunt binecunoscute. Cea mai mare mândrie a lui este faptul că vor fi livrate  într-o singură fază peste 600 de apartamente. „Toată lumea vorbeşte de exemplu, de Asmita, care au doar 200 de apartamente într-o singură fază”, spune Shloush, nemulţumit totuşi de lipsa de promovare de până acum.

Cutremur la etajul 24

Proiectul Doamna Ghica Plaza este format din nouă corpuri de clădire, cel mai înalt dintre acestea având 24 de etaje, unul dintre cele mai mari turnuri de locuinţe din Bucureşti. Complexul este situat pe un teren de 13.815 metri pătraţi, iar la subsol există două niveluri cu locuri de parcare şi spaţii de depozitare. La parterul clădirilor vor fi amenajate galerii comerciale şi cafenele la care vor avea acces atât rezidenţii, cât şi vizitatorii externi. Avi Shloush se află deja în negocieri cu anumiţi retaileri care vor deschide magazine în aceste spaţii.

Unul dintre argumentele cu care Shloush merge la negocieri este rezistenţa clădirilor din complex. De exemplu, atunci când arhitecţii au făcut proiectele, au luat în calcul faptul că România este predispusă la cutremure, astfel încât construcţiile rezistă la cutremure de până la 8,7 grade pe scara Richter .

„Cutremurul de de la începutul lui august m-a prins pe acoperişul turnului de 24 de etaje. Nici măcar nu l-am simţit şi nu înţelegeam de ce colega mea era speriată când am coborât”, povesteşte Shloush amuzat. Pe 5 august în Bucureşti s-a resimţit un cutremur cu magnitudinea de 4,7 grade pe scara Richter. Constructorii complexului sunt firmele Mota Engil şi Bog’Art, iar investiţia de 75 de milioane de euro a fost finanţată şi printr-un împrumut de la Alpha Bank. Printre acţionarii companiei Romfelt Real Estate se află Dan Pascariu, preşedintele băncii Unicredit Ţiriac şi dramaturgul Adrian Lustig.

Mână liberă la banii altora

Cei doi investitori l-au recrutat pe Avi Shloush în poziţia de general manager pentru Doamna Ghica Plaza, deşi acesta continuă să face parte din comitetul director al Jupiter Group. Shloush este de profesie avocat şi activează pe piaţa imobiliară locală din anul 2004 , timp în care s-a ocupat şi de departamentul de dezvoltare al companiei Jupiter Group, care a realizat proiectul Jupiter City din Piteşti.

Experienţa lui este unul dintre argumentele pentru care acţionarii Romfelt i-au dat mână liberă să caute noi oportunităţi de investiţii în România. „Este nevoie mare de case. Mai ales în Bucureşti.Oamenii vor case, nu să stea cu chirie”, crede Shloush.

În plus, el încearcă să convingă oamenii că nu are rost să ia credite pe termen scurt. „Rata nu trebuie să îţi afecteze viaţa, chiar dacă plăteşti 35 de ani. Nu trebuie să pui problema ca un investitor. E casa ta, la urma urmei”, explică el afirmaţia. Este convins că în trei ani se va ajunge la o lipsă de locuinţe pe piaţă. Băncile nu mai finanţează atât de uşor dezvoltatorii, iar preţurile cu care se vând apartamentele noi acum nu aduc profit constructorilor. Clădirile s-au ridicat cu preţuri ale materialelor mari, iar vânzările de acum îi ajută pe dezvoltatori doar să supravieţuiască.Un prim efect al acestui lucru va fi creşterea preţurilor la unităţile locative noi, situate în proiecte mari. Shloush crede că oamenii cumpără apartamente în blocuri vechi pentru că nu au încotro, şi nu pentru că le face plăcere să locuiască în astfel de case.

Important este să faci ceva.Orice!

Despre criză nu vrea să dea pronosticuri. „Toată lumea spune că criza este pe sfârşite. Eu .. nu ştiu ce să spun. Nimeni nu a putut prevedea căderea din piaţă, aşa că nu cred că lucrurile stau altfel în ceea ce priveşte ieşirea din această recesiune. Când şi cum se va întâmpla vom vedea în timp”, spune el.

Oricum, acest moment depinde de destul de multe lucruri. Şi mai ales de autorităţi, este de părere managerul Doamna Ghica Plaza. „Nu îmi place în România faptul că guvernul şi municipalitatea nu se implică suficient”, afirmă Shloush. În schimb, îi plac oamenii care doresc să schimbe lucrurile, să evolueze. Nu contează dacă ceea ce fac este bine sau rău, important este să facă ceva.

Pe scurt

-Avi Shloush a fost avocat în Israel, unde lucra pentru una dintre cele mai mai mari trei firme din domeniu, în departamentul de real-estate. A venit în România în anul 2004 ca director al unei fabrici cumpărate de un investitor american, prieten cu el.

-Este născut pe 4 ianuarie şi are 38 de ani. Nu este căsătorit. Pasiunile lui sunt călătoriile şi schiul nautic sau pe zăpadă. Locuieşte într-o casă închiriată, la doi paşi de parcul Cişmigiu.

-A făcut şase ani de armată. O mare parte din acest timp l-a petrecut alături de forţele aeriene israeliene, pe elicoptere de prim ajutor. Atunci a învăţat ce înseamnă durerea şi responsabilităţile, lucru care mai târziu l-a determinat să se implice în campanii umanitare. După ce a plecat din firma de avocatură în care lucra, un an de zile a fost voluntar în cadrul unei fundaţii de întrajutorare a copiilor bolnavi de cancer.

-În România îi plac oamenii, care sunt calzi, prietenoşi, le place să trăiască, să râdă. Nu-i place că românii nu sunt punctuali. Consideră că Bucureştiul este un oraş cosmopolit, dar mic, în care toată lumea cunoaşte pe toată lumea. Are prieteni nemţi, italieni, americani, englezi, francezi, suedezi.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite