Michele Nusco intră în clubul investitorilor în real-estate pe uşa din faţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Investiţii de 100 milioane de euro în clădiri de birouri, în plină criză economică. Aceasta este strategia Nusco Grup pentru următorii doi ani. CEO-ul companiei  spune că nu-i este teamă de evoluţiile financiare descendente, pentru că a trecut cu succes prin astfel de situaţii în Italia anilor 2000. După peste 16 ani de activitate în producţia de uşi şi ferestre, grupul italian îşi extinde operaţiunile în România.

Pentru a străbate cu autoturismul, după ora 18, bulevardul Dimitrie Pompeiu spre Barbu Văcărescu sau Şoseaua Petricani spre Bulevardul Lacul Tei, trebuie să-ţi rezervi cel puţin o oră pe care s-o petreci într-o coadă de maşini ce se întinde pe mai mulţi kilometri.

Să ajungi la şantierul NuscoTower nu este însă foarte dificil, chiar în condiţiile traficului bucureştean şi chiar dacă viitorul centru de afaceri este situat şi el pe Şoseaua Pipera. Viitori chiriaşi ai birourilor de aici vor avea drum liber spre Calea Floreasca sau DN 1, fără să fie nevoiţi să suporte calvarul aglomeraţiei excesive de pe căile de acces spre Pipera.

Michele Nusco, CEO al Nusco Grup, consideră că situaţia economică dificilă din prezent are şi o parte bună, pentru că va selecta companiile care fac lucruri de calitate. „Şi în Italia a fost această problemă, a crizei economice, în anii 2000-2001, şi acolo s-a făcut această selecţie.

Acesta este încă un motiv pentru care nu ne temem de problemele de azi. Am mai trecut odată prin situaţii similare şi am rezistat, ba chiar am crescut. Noi avem un program pe termen lung, împărţit în mai multe etape a câte doi ani fiecare. Nu suntem afectaţi de această criză, tocmai datorită modului nostru pas-cu-pas de a aborda lucrurile”, explică omul de afaceri italian.
În imobiliare, strategia firmei este similară celei folosite în producţia de uşi.

În timp ce alte firme au produs mai mult decât nivelul comenzilor ferme, compania italiană s-a întins exact cât i-a fost plapuma şi nu a rămas cu marfă nevândută. Transpusă în domeniul imobiliar, această strategie a însemnat achiziţionarea de terenuri potrivite construcţiei. Pe aceste loturi vor fi ridicate diverse imobile, în funcţie de cererea de pe piaţă.

Studiul pieţei nu a fost deloc neglijat şi italienii au ales ce să construiască în funcţie de dezvoltarea deja existentă a zonei. „Am fost foarte atenţi ce anume se construieşte şi unde. Ne-am ales cu grijă beneficiarii astfel încât să nu avem probleme în eventualitatea unor crize.

De aceea programul nostru merge la fel ca acum un an, suntem în parametri normali. Mergem încet-încet, nu ne lăsăm afectaţi de emoţiile intense care cuprind piaţa imobiliară. Preferăm să ne gândim foarte bine care e soluţia cea mai potrivită înainte de a acţiona”, detaliază Michele Nusco. Astfel, conform strategiei companiei, specialiştii firmei proiectează deja următoarele clădiri, cele care vor fi începute în 2010, după finalizarea imobilelor aflate în prezent în construcţie.

Clădirile de birouri, preferate în românia

Deşi în Italia firma are în portofoliu şi ansambluri rezidenţiale sau turistice, în ţara noastră investiţiile vizează clădirile de birouri.  „În Italia am făcut spaţii rezidenţiale în zona mea natală, Napoli, precum şi proiecte turistice. Am realizat şi un ansamblu de 45 de vile în Sardinia, la 30 de kilometri de Porto Cervo, la Palau. Proiectele de birouri din România sunt primele de acest gen din istoria firmei”, afirmă Michele Nusco.

Adepţi ai dezvoltării în înălţime în detrimentul celei pe orizontală, italienii de la Nusco Imobiliara, ramura grupului care se ocupă de real-estate,  au găsit un teren propice pentru proiectele lor în zona Pipera, pentru că aici se construiau deja clădiri de birouri.

După o perioadă de aproape trei ani necesară proiectării şi obţinerii avizelor, Nusco spune că este mulţumit. „A fost un efort important pentru noi, întrucât am pierdut mult timp, iar alte proiecte concurente au mers înainte. Acum însă suntem satisfăcuţi cu rezultatele obţinute”, explică CEO-ul grupului italian.

O afacere de familie

Primul proiect imobiliar din România este Nusco Tower. Clădirea va avea 18 etaje  şi un total de circa 17.000 de metri pătraţi de spaţii de birouri, plus două niveluri dedicate retailului. Imobilul va fi ridicat pe un lot de 4.000 de metri pătraţi şi are dublă deschidere la Şoseaua Pipera şi Strada Gării Herăstrău.

Lucrările au fost demarate în aprilie 2008, iar termenul de finalizare este aprilie 2010. Investiţia totală se ridică la 50 de milioane de euro. În ianuarie 2009, compania va începe lucrările la un alt turn, de 11 etaje, destinat de asemenea birourilor, cu o investiţie totală de 35 milioane de euro. Nusco Imobiliara mai are în plan realizarea unui complex rezidenţial de 40 de apartamente în centru, pentru care va aloca 12 milioane de euro. Finanţarea este realizată parţial din resursele financiare ale grupului şi restul din fonduri bancare.

Grupul Nusco a luat fiinţă în urmă cu 40 de ani şi a avut încă de la început ca activitate de bază producţia de uşi şi ferestre. Mario Nusco, capul familiei, a pus bazele companiei.

Totul a început de la un mic atelier, iar acum Nusco Grup este una dintre firmele importante de profil din Italia. Întemeietorul afacerii călătoreşte astăzi între Italia şi România şi este „consigliere”, adică îi sfătuieşte pe cei doi fii ai săi. În Peninsulă, compania deţine în prezent o unitate de producţie cu 250 de angajaţi şi o cifră de afaceri anuală de 45 milioane de euro.

Nusco, în România din 1980

În România, activităţile firmei sunt conduse de Michele Nusco, CEO Nusco Grup, în timp ce în Italia fratele său se ocupă de bunul mers al afacerilor. „Suntem în România din 1980. Compania, pe atunci condusă de tatăl meu Mario, cumpăra uşi de la fabrica Pipera şi le comercializa pe piaţa europeană.

Această colaborare a durat până în 1992, când am intrat în societate, prin asociere cu statul român, care era atunci proprietarul fabricii”, spune omul de afaceri italian. Primele investiţii în fabrica din Pipera au vizat retehnologizarea capacităţilor de producţie, care erau învechite, pentru ameliorarea calităţii produselor, în special a uşilor. În 1992, familia Nusco a achiziţionat 100% din Pinum, iar în 2002 a cumpărat toate acţiunile fabricii Pipera.

Situaţia era „dezastruoasă”, potrivit lui Michele Nusco, pentru că în fabrică munceau 3.000 de muncitori, un număr mult prea mare pentru o afacere rentabilă.

A fost o perioadă grea pentru filiala din România a grupului şi problemele au apărut mai ales pe partea de producţie de mobilă. La această activitate compania a renunţat de altfel la scurt timp după preluare, pentru că nu a reuşit să rentabilizeze producţia, în condiţiile concurenţei făcute de produsele chinezeşti.

„Produsele concurente din China costau o treime din preţul nostru şi lumea cumpăra pe atunci ce era mai ieftin, aşa că am decis să renunţăm la acest segment al producţiei şi ne-am concentrat pe uşi şi  ferestre”, explică Nusco.

Astăzi Pinum are o cifră de afaceri anuală de 15 milioane de euro. Activitatea de producţie a uşilor şi ferestrelor aduce în fiecare an companiei, la nivel global, o cifră de afaceri de 65 milioane de euro.

Pe scurt

Este născut în 1976, în zona Napoli, dar studiile le-a desăvârşit la Milano. E licenţiat în contabilitate şi are masterul în marketing. I-a plăcut întotdeauna să activeze în comerţ, în vânzări, dar este atras şi de domeniul energetic. Este interesat de investiţii în energia ecologică şi momentan studiază posibilitatea demarării unei afaceri în domeniu, cu finanţare europeană.

A venit prima dată în România în 1992. De atunci lucrurile i se par mult schimbate.  Consideră că în Bucureşti lucrurile se schimbă în fiecare lună. „Cred că România este o ţară fascinantă, unde cine munceşte, creşte. Cine mizează pe  calitate, are toate şansele să reuşească în domeniul în care activează” , spune Michele Nusco.

Originar din Napoli, consideră oraşul natal drept o localitate turistică foarte frumoasă, dar uşor provincială, în timp ce Capitala României o vede ca pe un oraş cosmopolit. „Există aici atât de mulţi oameni, de atât de multe naţionalităţi!  Păstrând proporţiile, l-aş asemăna cu New Yorkul, oraş unde am stat o perioadă”. La întrebarea „Ce nu vă place la Bucureşti?”, răspunsul vine prompt: ”Traficul!” Speră ca dezvoltarea infrastructurii să ţină totuşi pasul cu cea imobiliară privată.

Este pasionat de viteză, pe apă sau pe uscat.  Are şapte maşini, printre care un Bentley, un Porsche şi un Lamborghini, dar şi maşini de epocă. Bentley-ul i se pare cel mai potrivit pentru traficul bucureştean, în timp ce modelele de super-viteză le ţine în Italia, unde le poate întrebuinţa la capacitate maximă. ”Nu se poate circula cu Lamborghini, în condiţii optime, pe şoselele din România”, crede Michele Nusco. 

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite