Gustav Bianu mizează pe cartea apartamentelor de lux

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cea dintâi fază de construcţie a complexului Silver Mountain din Braşov a atras până acum investiţii de 28 de milioane de euro, din totalul de 300 de milioane necesare pentru întregul ansamblu. Termenul de finalizare al acestuia este deocamdată nesigur, depinzând de evoluţia situaţiei din piaţa imobiliară.Primele 100 de unităţi din totalul de 1.200 de locuinţe din cadrul proiectului sunt programate spre livrare până în luna de

Silver Mountain. Un proiect demarat în trombă la finele lui 2007, „anul de aur” al pieţei  imobiliare autohtone, cu aspiraţia de a deveni o staţiune montană de talia Aspenului. Nu încape îndoială că planurile de dezvoltare a acestuia sunt impresionante.

Chiar şi o privire aruncată rapid la macheta lucrată în detaliu ce tronează la sediul INR Management reuşeşte să-ţi taie răsuflarea. Complexul turistic de lux, desfăşurat pe o suprafaţă de 70 de hectare, ar trebui să fie activ pe toată durata anului. Punctul principal de atracţie este terenul de golf cu 18 găuri, ce se va întinde pe 44 de hectare. Acesta se împleteşte cu o componentă rezidenţială semnificativă, ce include 1.200 de unităţi locative, precum şi un hotel dezvoltat sub brandul Radisson.

Gustav Bianu, managing directorul companiei, înşiră cu emfază toate serviciile ce urmează a fi oferite de complex, pentru a le oferi clienţilor „tot ce au nevoie” – de la clubul de golf şi spa, la posibilitatea de a zbura cu elicopterul şi aceea de a vizita, o grădină zoologică cu animale domestice. „Toate aceste lucruri vor crea un fel de sătuleţ absolut unic chiar pe harta europeană, îndrăznesc să spun. Cred cu foarte multă fermitate în unicitatea acestui produs imobiliar”, spune Bianu, sigur pe sine. 

2011, deadline-ul de predare a primei faze

În faţa tuturor acestor planuri măreţe, o întrebare este imposibil de evitat: cum va afecta situaţia actuală a pieţei imobiliare dezvoltarea celui mai mare complex turistic din ţară? „Ne vom adapta planul de lucru conform condiţiilor şi evoluţiei vânzărilor, evident – nu putem să construim în gol.

În afară de asta, condiţiile bancare presupun vânzarea fazelor anterioare. Va fi mult mai grea vânzarea”, recunoaşte Bianu. Acesta adaugă că, pentru moment, compania se concentrează pe dezvoltarea primei din cele cinci faze ale proiectului. Aceasta cumulează 100.000 de metri pătraţi, cu o investiţie de aproximativ 100 de milioane de euro.

Prima etapă va include cinci clădiri rezidenţiale, cu 300 de locuinţe, un hotel de 186 de camere, clubul de golf şi spa. Primele două clădiri vor fi livrate până în decembrie 2009, următoarele două la sfârşitul lui 2010, iar ultima clădire în 2011. La rândul său, hotelul va fi gata spre finalul anului viitor. În momentul de faţă, compania se află în negocieri finale cu BCR pentru obţinerea finanţării integrale pentru prima etapă de construcţie.

„Celelalte faze vor începe în funcţie de…” - face o pauză, în care prelungeşte cuvintele – „situaţia pieţei, de posibilitatea de a vinde şi de a găsi clienţi pentru aceste imobile. Vom dezvolta în funcţie de ecoul şi de reacţia pieţei imobiliare”, spune Bianu.

image

Până la ora actuală, din primele 100 de locuinţe ce vor fi livrate până la sfârşitul anului, s-au vândut peste 90%, în timp ce următoarele două clădiri au fost contractate în proporţie de 30%. Ultima clădire, de 70 de unităţi, se află, pentru moment, în curs de reproiectare. „Vrem să facem un obiect mai atractiv şi încercăm să flexibilizăm puţin compartimentările, de asemenea manieră încât să putem răspunde cerinţelor pieţei”, explică Bianu.

Strategia de criză, marketing direct

Regândirea proiectului nu este singura modalitate de adaptare la o piaţă în continuă schimbare. Şi strategia de marketing a produsului imobiliar este diferită. Compania face momentan trecerea către direct marketing, prin abordarea potenţialilor clienţi cu ajutorul unei baze de date proprii.

De asemenea, începând cu acest an, INR Management a pus bazele unei relaţii de colaborare cu o agenţie imobiliară internaţională - John Taylor, cu sediul în Monte Carlo, ce îşi promovează produsele în ţări precum Italia, Anglia, Franţa. Developerul intenţionează să-şi deschidă drumul către pătura socială cu venituri superioare din întreaga lume. „La produse unice, există clientelă unică. Nu trebuie subevaluată piaţa mondială în acest sens. Sunt oameni care dispun de cash şi care încă investesc”, subliniază el.

Această strategie este cu siguranţă o alternativă în actualele condiţii de piaţă, cu atât mai mult cu cât, în momentul de faţă, aportul cumpărătorilor străini la proiect „este minimal”. Ca orientare generală, Silver Mountain se adresează consumatorilor finali, doar zece procente dintre clienţii de până acum fiind investitori. Deschiderea către aceştia din urmă nu este însă exclusă – Bianu mărturiseşte de altfel că, în ultima vreme, complexul a generat un interes sporit pentru această categorie de cumpărători, reprezentată în mod special de fonduri de private equity.

Cinci ani, cel mai optimist termen de finalizare

În ciuda oricăror eforturi de adaptare la noile condiţii de piaţă, o umbră de nesiguranţă se menţine încă asupra oricărui proiect. Bianu recunoaşte că orice dezvoltare ascunde în sine un risc evident. „După părerea mea, de azi înainte vom avea nevoie de aproximativ cinci ani până la finalizarea acestui proiect, în condiţiile în care actuala situaţie din piaţă nu va dura mai mult de doi ani”, spune el.

Ce se va întâmpla însă dacă aceasta se prelungeşte? Ei bine, în acest caz… va mai da un interviu. „Nu sunt nici eu un atotştiutor”, zice râzând. Recunoaşte însă, redevenind serios, că proiectul va avea valoare numai dacă va fi construit integral. „Dacă facem jumătate de proiect, cu jumătate de stradă şi jumătate de hotel, nu va funcţiona. Avem nevoie ca proiectul să se finalizeze”, conchide Bianu.

Pe scurt

A absolvit Institutul de Construcţii din Bucureşti în 1977 şi a urmat apoi un master în Administrarea Afacerilor la Universitatea din Boston. Are o experienţă de peste 30 de ani în industria imobiliară, cea mai mare parte a acestei perioade fiind petrecută în Germania.

A revenit în România în anul 2005, pentru a-şi începe activitatea pe piaţa imobiliară locală, considerând că era un moment oportun pentru dezvoltarea acesteia. În 2006 s-a alăturat echipei INR Management, participând apoi la demararea proiectului Silver Mountain.

Printre pasiunile sale se numără literatura, muzica, dar şi sporturi precum tenisul, înotul, skiul sau baschetul. Îi plac de asemenea călătoriile, iar câteva dintre destinaţiile favorite de vacanţă sunt Austria, Franţa, Statele Unite.

Dacă ar fi să aleagă să lucreze într-un alt domeniu decât cel imobiliar, ar opta pentru muzică şi producţia de film.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite