Kfir Gindi a crescut cu lapte şi ciment

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Kfir Gindi a crescut cu lapte şi ciment
Kfir Gindi a crescut cu lapte şi ciment

Managerul general şi acţionarul companiei Gindi Rom speră să vândă una dintre cele patru clădiri ale G ViTown într-o singură zi. Cercetarea pieţei este foarte importantă pentru compania israeliană. Bugetul alocat acestei activităţi este de 100.000 de euro pentru fiecare proiect.

Strada Vântului, Bucureşti. Denumirea străzii te face să te gândeşti la vremuri mai răcoroase, dar soarele arzător de afară îţi aminteşte că este plină vară.

Temperatura devine însă suportabilă în interiorul showroomului construit în imediata apropiere a locului unde va fi ridicat ansamblul G ViTown. Datorită aerului condiţionat. Kfir Gindi îşi face apariţia din biroul său cu pereţi de sticlă limpede, prin care se poate vedea. „Mizăm pe transparenţă“, spune el.

Compania a finalizat de-a lungul timpului 25.000 de apartamente şi unul dintre cele mai mari malluri din Israel, Golden Mall, aflat în prezent în extindere. Gindi Group intră acum şi pe piaţa de clădiri de birouri din ­Tel Aviv, în urma câştigării unui contract pentru dezvoltarea a 60.000 de metri pătraţi de spaţii office într-un amplasament central.

Oraşul lui Menahem şi Grădina Estherei

Bazele grupului care a avut, anul trecut, o cifră de afaceri de 250 de milioane de euro, au fost puse, în anii `70, de către tatăl şi unchiul lui Kfir Gindi.  Firma a fost în primă fază o agenţie imobiliară, apoi au început să dezvolte clădiri rezidenţiale în Rishon Letzion, al patrulea oraş ca mărime din Israel.

Au construit cartiere întregi în acest oraş şi şi-au clădit o reputaţie foarte bună.  „Două dintre aceste cartiere, «Oraşul lui Menahem» şi «Grădina Estherei», sunt numite după bunica şi bunicul meu“, spune cu mândrie Kfir Gindi.

Apoi, compania  a început să construiască şi în alte oraşe. Era vremea de după „Războiul de şase zile“ şi colonizarea noilor teritorii era în plină desfăşurare. „Când eram mici, în weekenduri obişnuiau să ne arate clădirile pe care le construiau, mallurile. Ne arătau materialele, ne spuneau «uite, ăsta e ciment, ăsta e gips-carton».

Astfel, deşi eu am numai 28 de ani,  pot că am 29 de ani de experienţă în construcţii“, afirmă tânărul manager, care se consideră pe jumătate român. Şi nu este doar un artificiu de marketing, ci o realitate. Bunicii lui s-au născut la Piatra Neamţ, în România.

Au plecat din ţară în 1942, înainte ca Israelul să devină, în 1948, un stat, dar au revenit în fiecare an, în vacanţă la Sinaia. Kfir Gindi a venit pentru prima dată în România acum patru ani, împreună cu bunicii săi. A fost la Piatra Neamţ şi a văzut locurile în care a crescut bunica sa.

Cu acea ocazie, a auzit numai lucruri bune despre piaţa imobiliară autohtonă. Dezvoltatorii israelieni erau deja prezenţi, începuseră să cumpere terenuri. După ce şi-a terminat studiile, Kfir Gindi şi-a luat soţia şi s-au îmbarcat într-un avion cu destinaţia România. Au hotărât să rămână aici şi să demareze o afacere în real estate.

81 dintr-o lovitură

Primele rezultate ale acestei decizii au apărut în acest an. Primul proiect al companiei în România, G ViTown, cu o valoare totală a investiţiei de 25 de milioane de euro, va fi construit în patru faze care cuprind patru blocuri de câte 81 de apartamente fiecare. Astfel, ansamblul va avea un total de 324 de unităţi locative, în majoritate de două camere.

Facilităţile includ supraveghere video pe care proprietarii o vor putea accesa prin intermediul unui site, spaţii pentru diverse activităţi precum petreceri pentru copii şi snooker. „Acum ne adresăm comunităţii medicale, prima clădire le este destinată. Avem o mare cerere din partea medicilor, avem peste 30 de întâlniri cu clienţii potenţiali în fiecare zi. De aceea am hotărât să adoptăm o nouă strategie de vânzare“, explică Gindi.

Astfel, compania va organiza, în data de 10 iulie, o loterie la care vor participa clienţii potenţiali din comunitatea medicală. „Sistemul funcţionează astfel: clientul se înregistrează pe site şi obţine un bilet. Toate biletele vor fi puse într-o urnă şi vor fi extrase 81 dintre ele, corespunzător numărului de apartamente din prima clădire a ansamblului. Cei aleşi vor selecta apartamentul dorit, vor semna rezervarea şi vor plăti 1.000 de euro.

Apoi se va semna un pre-contract la notar. „Cred că vom vinde toată clădirea într-o singură zi“, spune Kfir Gindi. Condiţiile de plată sunt 25% avans la precontract, care trebuie achitat  în 6 luni de la semnare şi 75% la sfârşit. Există şi un sistem de reduceri, în funcţie de mărimea avansului. Astfel, la fiecare 10.000 de euro care depăşesc avansul standard, clientul primeşte 1.000 de euro discount.

Accentul pe marketing

Ce îl face pe managerul israelian să fie atât de sigur de succesul proiectului său? „Strategia noastră este în primul rând să ascultăm clienţii şi piaţa. De aceea şi locuiesc în România. Cea mai mare parte din timp mi-o dedic exclusiv acestui proiect. În mod normal, eu mă ocup de cinci sau şase proiecte diferite“, afirmă Gindi.

Activitatea de cercetare a pieţei, care la acest proiect s-a tradus prin nu mai puţin de şapte focus grupuri,  a arătat că mixul iniţial de apartamente, compus din locuinţe de trei şi patru camere la preţuri cuprinse între 180.000 şi 200.000 de euro plus TVA, nu este pe placul clienţilor români. Şi asta nu pentru că românii nu ar vrea locuinţe spaţioase cu multe camere, ci pentru că nu şi le pot permite. „În septembrie anul trecut, înainte ca efectele crizei să se facă simţite şi în România, aproape că aveam autorizaţia de construcţie pentru vechiul proiect.

În urma cercetării de piaţă, am regândit proiectul şi venim acum cu produsul potrivit pentru vremuri de criză“, explică Kfir Gindi. El subliniază că, în momentul în care programul Prima Casă va deveni operaţional, apartamentele de două camere cu preţul de 80.000 de euro plus TVA 5% se vor plia perfect pe cerinţele clienţilor.

Kfir Gindi spune că proiectele companiei în România nu se vor opri la acest prim ansamblu. Astfel, firma a achiziţionat o parcelă de teren în Braşov, în cartierul Tractorul. „Ne vom hotărî mai târziu anul acesta cum o vom dezvolta. Altfel, acum negociem pentru o altă parcelă în Bucureşti, într-o zonă centrală. Noi credem în amplasamentele centrale, cu acces la mijloacele de transport în comun“, explică israelianul.

Joint-venture cu dezvoltatori israelieni

De altfel, strategia companiei presupune, în afara unei intense activităţi de cercetare şi marketing, o perpetuă scanare a oportunităţilor din piaţă. Gindi spune că este interesat şi de sectorul office din România. În plus, a primit oferte de la alţi dezvoltatori israelieni, care au deja proiecte în dezvoltare în România.

„Avem oferte de la alţi dezvoltatori israelieni care vor să facem un „joint-venture“, o colaborare pentru proiectele deja existente în care noi să venim cu viziunea şi know-how-ul nostru din marketing, pentru că asta facem cel mai bine şi să contribuim astfel la vânzarea proiectelor respective“, detaliază el.

Un segment în care nu ar investi în România, deşi compania are experienţă în domeniu, este dezvoltarea de malluri şi centre comerciale. Managerul israelian crede că piaţa din România este saturată pe segmentul de retail. „Credem că Bucureştiul are suficiente malluri şi spaţii de retail.

Practic, am căutat în toate oraşele mari, care sunt şi ele pline de malluri. Chiar şi oraşele mici, de 20.000 – 30.000 de locuitori, au malluri. În Israel noi nu am construi malluri în asemenea oraşe mici. Ar trebui să fie un amplasament unic, care să nu aibă mall, pe care eu nu l-am găsit în România“, spune Gindi.

Pe scurt

image

S-a născut în 1981, în Rishon Letzion, Israel. A terminat acum trei ani managementul şi contabilitatea la Universitatea din oraşul natal.

Se consultă des cu bunica sa, care s-a născut la Piatra Neamţ, referitor la situaţia din România. „Bunica mea, care urmăreşte televiziunile româneşti mai mult decât pe cele din Israel, îmi spune uneori: «Nu merge în weekendul ăsta în România, pentru că o să plouă, vor fi inundaţii. Fii atent, să nu-ţi uiţi umbrela!», spune, zâmbind, Kfir Gindi.

Amintirile sâmbetelor în care se trezea devreme şi mergea cu tatăl său pe şantiere sau în malluri îi sunt cele mai dragi. „Construcţia Golden Mall a început când eu aveam şase ani şi într-o sâmbătă m-a dus acolo, avea o promoţie foarte importantă: «Cumpără acum un magazin în mall şi vei avea un randament de 12%». Făcuse reclame în ziare şi a vândut 20 de magazine într-o singură zi. Mi-a plăcut foarte mult acea zi. Pentru mine era ceva special, pentru că astfel puteam petrece timp cu el. Tata a avut cea mai mare influenţă asupra mea“, rememorează el.

Îi place să-şi petreacă timpul liber cu soţia lui, să meargă împreună în vacanţe scurte. Destinaţiile preferate din România, pe care le recomandă şi conaţionalilor lui care vizitează ţara noastră, sunt Sinaia,  Poiana Braşov şi Transfăgărăşanul.

Nu poate să conceapă să aibă altă ocupaţie decât cea pe care o are acum. „Nu mă pot vedea făcând altceva. Eu am avut în biberon ciment, în loc de lapte“, spune el.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite