Dan Bărbulescu trasformă Cocorul în primul centru comercial destinat exclusiv brandurilor de lux

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei Cocor Bucureşti, câştigă aproape 20.000 de euro în fiecare lună. Suficient pentru a fi unul dintre cei 30.000 de clienţi pe care Cocor Luxury Store îi aşteaptă în primul an de funcţionare. Veniturile celor care îşi vor permite să facă shopping în singurul centru comercial destinat brandurilor de lux din România trebuie să depăşească 5.000 de euro lunar.Acum este doar u

 „Un magazin de lux atrage turişti”, îşi începe Bărbulescu pledoaria în favoarea şanselor de succes ale viitorului magazin Cocor Luxury Store. Mulţi sunt cei care nu cred că Bucureştiul este pregătit pentru un proiect de asemenea dimensiuni. Mai ales în contextul actual, când lipsa lichidităţilor face ravagii la nivel internaţional, când rata şomajului creşte de la o zi la alta, iar oamenii nu îşi mai pot permite să achite ratele pentru o casă. Cine va cumpăra, atunci, bijuterii şi accesorii de mii de euro dintr-un complex de 10.000 de metri pătraţi în România?

„Cei cu venituri peste medie”, spune zâmbind preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei Cocor Bucureşti, care deţine magazinul cu acelaşi nume din centrul Capitalei. Crede că Bucureştiul poate furniza o clientelă suficient de numeroasă pentru a menţine profitabilitatea brandurilor ce urmează să populeze Cocor Luxury Store.

Dar planurile sale nu se limitează la clienţii din Capitală şi nici chiar la cei din întreaga ţară. „Cel puţin un sfert din clienţii Cocor Luxury Store din primii cinci ani vor fi străini”, afirmă cu fermitate. Astfel, 7.500 de cumpărători unici, din totalul de 30.000 estimat pentru primul an de funcţionare, nu vor fi români. Dintre aceştia, o bună parte vor veni special în România pentru a face cumpărături la Cocor. „Şi străinii rezidenţi în România fac parte din targetul nostru, pentru că veniturile lor depăşesc de cele mai multe ori 5.000 de euro pe lună”.

Teoria

Iar cei bogaţi nu renunţă vreodată la obiectele de lux. Nici chiar pe timpul crizei. Sau mai ales în momente tulburi, după cum spune Bărbulescu. „Piaţa produselor de lux din pieţele emergente este în plină expansiune, sfidând criza financiară”, atrage el atenţia. Are chiar şi o teorie în acest sens. „Atunci când cresc tivurile rochiilor creşte şi preţul acţiunilor.

Săptămâna modei din toamna anului trecut de la New York a prezentat doar tivuri scăzute”. Astfel s-a deschis şi calea către căderea burselor şi taifunul de pe piaţa financiară care i-a urmat. Rochiile lungi, aflate acum în tendinţe, necesită material mai mult. Asta înseamnă că şi preţurile produsului final sunt mai mari. „Femeile vor continua, însă, să le plătească”.

Cu atât mai mult pe plaiurile mioritice, unde marca a devenit brusc foarte importantă. „Apetitul românilor pentru statut a fost alimentat într-o măsură semnificativă de explozia din sectorul de real estate”, crede Bărbulescu. Micii speculatori care au intrat în afaceri cu proprietăţi imobiliare au dus la recrearea unei clase sociale de rentieri. Averile lor sunt de ordinul milioanelor de euro. „Între unu şi trei”. Suficient de mari pentru a-i propulsa pe aceştia în rândul cumpărătorilor de ceasuri de lux.

Banii

Chiar dacă Bărbulescu încasează lunar şi 20.000 de euro prin intermediul firmei Staar Rating, care asigură conducerea Cocor, el nu este un adept al exceselor. Deţine o singură proprietate rezidenţială. O vilă în Bucureşti, unde locuieşte împreună cu soţia şi cei patru fii. Cu cei din urmă împarte o pasiune. Arhitectura. Cu ceilalţi oameni de afaceri implicaţi în transformarea Cocorului împarte pasiunea pentru calitate.

De aici şi decizia de schimbare totală a fostului magazin de pânzeturi, pardesie şi jucării chinezeşti într-un centru de shopping de cinci stele. Primul pas îl reprezintă inaugurarea unor ecrane gigant instalate pe clădire, care promit să atragă toate privirile trecătorilor. Centrul comercial va aprinde la 1 decembrie anul acesta cea mai mare faţadă media instalată pe o clădire din Europa Continentală, Cocor Channel.

Bucureştiul se va mândri, începând cu luna cadourilor, cu cea de-a doua platformă destinată publicităţii outdoor din întreaga lume, după Picadilly Circus, din Londra. Dispozitivul va avea 13 ecrane de tip LED HD şi o suprafaţă de difuzare de 565 de metri pătraţi.

Încă din momentul inaugurării, jumătate din timpul de emisie va fi ocupat de spoturi publicitare. Media faţadă va rula, în plus, informaţii din trafic, din piaţa financiară, evenimente culturale şi transmisiuni în direct.  Echiparea şi service-ul Cocor Channel vor fi asigurate de compania Daktronics. Aceeaşi firmă care gestionează celebra faţadă Nasdaq de pe şi mai celebra arteră Times Square, din Marele Măr.

Pentru a deţine o asemenea raritate în portofoliu, acţionarii Cocor au plătit nu mai puţin de patru milioane de euro. Bani pe care aceiaşi acţionari speră să îi recupereze în decurs de patru ani, după cum spune reprezentantul lor. Suma investită în Cocor Channel reprezintă doar o parte din totalul necesar finisării centrului exclusivist de cumpărături. În toamna anului viitor, magazinul aflat acum în reconstrucţie va fi înghiţit aproximativ 27 de milioane de euro.

Cocorul le pregăteşte vizitatorilor şi un restaurant de lux, ce va funcţiona la parterul centrului de cumpărături. “Încă nu a fost ales un operator, dar am primit o ofertă concretă din partea companiei Cocor Turism, care are experienţă în acest domeniu”, adaugă Bărbulescu. Cocor Turism are în portofoliu hotelurile Cocor şi Ovidiu din Neptun, o vilă în Eforie Nord şi este controlată de firma Cocor Bucureşti, listată pe piaţa RASDAQ.

Dar atracţia noului Cocor nu va fi restaurantul. Multitudinea de branduri, precum Dior, Armani, Gucci, Chanel şi MAC Cosmetics, îi va face pe clienţi să lase lunar între 14 şi 19 milioane de euro în casele comercianţilor. Retailerii vor plăti pentru prezenţa în Cocor Luxury Store între 50 şi 150 de euro pe metru pătrat lunar. Dar încasările pe metru pătrat vor fi pe măsură. Între 1.500 şi 2.000 de euro.

Planurile

Aspectul ponosit al Cocorului va dispărea şi va lăsa loc unei explozii de modernism şi lumină, care vor creşte şi mai mult cota zonei Piaţa Unirii - Piaţa Universităţii. “Nu doar chiriaşii centrului vor beneficia de pe urma noii înfăţişări al clădirii. Zona istorică a Capitalei va creşte în aceeaşi măsură”, spune Bărbulescu.

Odată ajunşi la cumpărături în Cocor Luxury Store, vizitatorii vor da o raită şi prin magazinele, cafenelele şi restaurantele de pe străduţele din apropiere.

Tocmai de aceea, Bărbulescu se arată interesat de achiziţii în centrul istoric. “În contextul actual, o investiţie imobiliară este riscantă, dar proprietăţile din această zonă nu se vor devaloriza niciodată”, crede el. Reprezentantul acţionarilor Cocor spune că se află în permanenţă în căutare de clădiri vechi din Capitală.

Dar înainte să cumpere, compania ar putea vinde prin licitaţie mai multe spaţii comerciale stradale pe care le are în portofoliu. Patru dintre acestea sunt în Bucureşti, iar unul la Iaşi.

Preţul total de pornire este de 3,2 milioane de euro, plus TVA. Cel mai scump spaţiu este amplasat în zona Ştefan cel Mare din Bucureşti şi a fost evaluat la 1,5 milioane de euro. Suprafaţa acestuia nu depăşeşte 190 de metri pătraţi.

Pe scurt

A absolvit în 1993 Facultatea de Matematică. Tot atunci a avut şi primul job, ca profesor la Liceul Mircea Eliade din Bucureşti. După numai un an s-a hotărât să părăsească învăţământul în favoarea meseriei de jurnalist. Nici în presă nu a rămas prea mult. În 1995 intră în brokeraj. Spune, glumind, că s-ar întoarce în învăţământ dacă Guvernul ar acorda profesorilor mărirea de salarii promisă.

Prin intermediul firmei Staar Rating, care asigură conducerea Cocor, câştigă lunar până la 20.000 de euro. Bărbulescu controlează această companie. În prezent, deţine aproximativ 70% din totalul acţiunilor. I-ar plăcea să petreacă mai mult timp în familie, iar ultimul concediu fără să fie în permanenţă conectat la evenimentele din companie îşi aminteşte că l-a petrecut înainte să se inventeze telefonul mobil.

Nu se teme că turbulenţele de pe piaţa financiară internaţională ar putea afecta bunul mers al noului Cocor Luxury Store. Crede că extravagantul magazin, a cărui transformare o supervizează, va atrage cumpărători din Croaţia, Serbia, Muntenegru, Bulgaria şi Moldova. Străinii vor reprezenta un sfert din clienţii din primii cinci ani ai complexului.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite