"În 2007 ţintim poziţia de lider şi pe segmentul bomboane"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa de gumă de mestecat din România s-a ridicat, la sfârşitul anului 2006, la o valoare de peste 80 milioane de euro Compania Wrigley România este lider pe piaţa autohtonă a gumei de

Piaţa de gumă de mestecat din România s-a ridicat, la sfârşitul anului 2006, la o valoare de peste 80 milioane de euro

Compania Wrigley România este lider pe piaţa autohtonă a gumei de mestecat cu o cotă de 94%. Strategia de anul trecut a ţintit extinderea majoră a businessului pe segmentul bomboane. Planurile pentru anul în curs vizează atingerea poziţiei de lider şi pe segmentul bomboane, în acelaşi timp cu menţinerea poziţiei de lider pe segmentul gumă de mestecat.

- Care a fost cifra de afaceri a companiei Wrigley pe anul trecut şi ce estimaţi pentru anul în curs?

- Anul 2006 a reprezentat pentru Wrigley România atingerea obiectivului de creştere a cifrei de afaceri cu 15% faţă de anul anterior, depăşind valoarea de 60 milioane de dolari. În ceea ce priveşte volumul, creşterea a fost de 19,9% şi de 14,2% pentru vânzările nete. Pentru anul în curs estimăm o creştere similară, bazată pe continuarea dezvoltării celor două segmente pe care acţionăm: guma de mestecat, pe de-o parte, şi bomboanele, pe de altă parte. Wrigley România a încheiat anul 2006 ca lider al pieţei locale a dulciurilor (segmentul include: guma de mestecat, bomboane tari, bomboane mentolate, bomboane gumate, jeleuri şi exclude ciocolata şi biscuiţii) cu 75% cotă de piaţă valorică.

- Cum explicaţi evoluţia cifrei de afaceri în 2006?

- Creşterea înregistrată în anul care a trecut a fost generată, în principal, de intrarea Wrigley pe noi segmente de piaţă. Practic, am răspuns unui potenţial existent prin lansarea de noi produse, atât în segmentul gumei de mestecat, cât mai ales în cel al bomboanelor. Extinderea majoră a businessului nostru a fost însă pe segmentul bomboane. În urmă cu un an, Wrigley deţinea în portofoliu exclusiv bomboane tari, prin brandurile Orbit Drops şi Solano. În 2006, ne-am consolidat poziţia pe segmentul bomboane tari, prin lansarea Juicy Fruit Drops, şi ne-am extins şi pe segmentele bomboane gumate - prin Juicy Fruit Chewy Candies -, jeleuri - prin Juicy Fruit Jellies - şi bomboane mentolate - prin Winterfresh Mints.

- Cum evoluează vânzările de produse zaharoase?

- Piaţa produselor zaharoase este una în creştere, la fel ca întreaga piaţă de bunuri de larg consum. Pe piaţa dulciurilor acţionează un număr redus de competitori mari - sub 10 - care împreună acoperă 96%.

- Care sunt planurile investiţionale pentru anul în curs?

- Investiţiile Wrigley în România au ca obiectiv creşterea consumului de dulciuri, atât pe segmentul gumă de mestecat, cât şi pe cel de bomboane. Investiţiile noastre sunt direcţionate înspre consumator, atât direct- prin publicitate, cât şi indirect - prin distribuţie şi merchandising. Această ultimă direcţie este una extrem de importantă pentru noi - să asigurăm disponibilitatea şi vizibilitatea produselor în magazine.

- La cât se ridică piaţa de produse zaharoase din România?

- Piaţa dulciurilor din România, incluzând guma de mestecat, bomboane tari, bomboane mentolate, bomboane gumate, jeleuri şi excluzând ciocolata şi biscuiţii, se ridică, pentru anul 2006, la peste 100 milioane de euro.

- Dar piaţa gumei de mestecat?

- Piaţa de gumă de mestecat din România este de peste 2,5 ori mai mare decât piaţa de bomboane, ridicându-se, la sfârşitul anului 2006, la o valoare de aproximativ 283 milioane RON, în creştere faţă de 2005, când s-a situat la 264 milioane RON - prin urmare o creştere de circa 7%. Estimăm o continuare a creşterii, dat fiind faptul că în România consumul de gumă de mestecat pe cap de locuitor este încă în jurul a 60 de lame pe an, în timp ce în alte ţări europene el depăşeşte cu mult 100.

- Cât a investit anul trecut compania în campaniile de publicitate?

- Wrigley este unul dintre cei mai importanţi investitori în publicitate, căutând în permanenţă să aducă un plus de valoare comunicării către consumator, nu atât prin valoarea investiţiei, cât în special prin dezvoltarea unui mix variat de media. Considerând doar investiţiile în TV aferente anului 2006, preţul la rate card se situează în jurul valorii de 60 milioane de dolari.

- Ce segment de produse va fi dezvoltat?

- La nivel internaţional, strategia de dezvoltare a companiei Wrigley este axată pe două direcţii complementare: menţinerea poziţiei de lider pe segmentul gumă de mestecat şi consolidarea poziţiei relevante pe segmentul bomboane, cumulat aceasta însemnând poziţia de lider pe piaţa dulciurilor. Aceste două arii de acţiune fiind prezente şi în România, compania locală are ca obiective atingerea poziţiei de lider şi pe segmentul bomboane, în acelaşi timp cu menţinerea poziţiei de lider pe gumă de mestecat. În realizarea acestor obiective urmează să fie dezvoltate în 2007 brandurile existente, care vor căpăta, prin lansările de noi produse, o valoare sporită. Ne propunem şi pentru 2007 să aducem pe piaţa românească inovaţii, fie că este vorba de noutăţi la nivel de beneficii ale produselor sau de ambalaje.

Estimăm o continuare a creşterii, dat fiind faptul că în România consumul de gumă de mestecat pe cap de locuitor este încă în jurul a 60 de lame pe an, în timp ce în alte ţări europene el depăşeşte cu mult 100
Mihai Georgescu
director general Wrigley România

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite