Suntem ţara europeană cu cea mai "săracă" marcă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Loteria Română, cea mai tare marcă românească, valorează doar 36 de milioane de euro, în timp ce brandul bulgăresc NEK este "cotat" la 77 de milioane de euro Cel mai valoroas brand european

Loteria Română, cea mai tare marcă românească, valorează doar 36 de milioane de euro, în timp ce brandul bulgăresc NEK este "cotat" la 77 de milioane de euro

Cel mai valoroas brand european este Nokia, în timp ce locul doi este ocupat de franţuzescul Louis Vuitton. Fiecare valorează peste 30 de miliarde de euro.

România are cea mai săracă marcă din Europa, valoarea celui mai tare brand românesc - Loteria Română, fiind estimată la 36 de milioane de euro, cu jumătate mai puţin decât în cazul Bulgariei, rezultă dintr-un studiu al Institutului European pentru Branduri.

Cea mai mare companie de jocuri de noroc din România şi-a majorat în acest an valoarea mărcii cu un milion de euro faţă de 2007. Chiar şi în aceste condiţii rămâne cea mai săracă marcă "de top" din Europa. Cel mai tare brand al bulgarilor este compania energetică NEK şi valorează 77 de milioane de euro.

Poziţionarea Loteriei Române în fruntea mărcilor româneşti este o surpriză, având în vedere faptul că toate studiile naţionale de profil aşezau Dacia pe primul loc al clasamentului celor mai valoroase branduri. Pe de altă parte, Dacia nu mai este o marcă românească: aparţine francezilor de la Renault, în timp ce BCR este a grupului austriac Erste.

Nokia e în top

Valoarea mărcii Loteria Română este de peste 100 de ori mai mică decât a brandului companiei lider în clasamentul european, Nokia, estimat la 38,283 miliarde de euro.

Nokia, care are o fabrică şi în România, este urmată de compania franceză de bunuri de lux LVMH (Louis Vuitton), cu o valoare estimată la 34,907 miliarde de euro. Producătorul de accesorii de lux este prezent şi la noi, cu un magazin în interiorul Hotelului Marriott din Bucureşti.

Pe locul al treilea este poziţionat operatorul de telefonie mobilă Vodafone, al cărui brand este evaluat la 24,128 miliarde de euro. În "top 10" mai sunt prezenţi şi Telefonica din Spania, Unilever, producătorii auto Mercedes-Benz şi BMW, Royal Bank of Scotland, France Telecom (care deţine Orange) şi Deutsche Bank.

Doar 0,05% în economie

Valoarea celor mai importante zece branduri din România a crescut anul acesta cu 2,3% faţă de ediţia de anul trecut a cercetării, la 88 milioane de euro, se mai arată în studiul Institutului European pentru Branduri. Aşa se face că aceste 10 mărci asigură doar 0,05% din PIB-ul ţării, România ocupând şi în acest caz ultimul loc în Europa.

Pentru realizarea studiului, institutul a examinat peste 3.000 de branduri din 24 de state şi 16 industrii.

Mărci în PIB

Valoarea mărcilor nu contribuie doar la valoarea companiilor, ci şi la prosperitatea economiilor naţionale, comentează realizatorii studiului. "Cea mai puternică legătură între valoarea mărcii şi Produsul Intern Brut (PIB) pe cap de locuitor (indicator al prosperităţii unei economii) arată că mărcile naţionale creează creştere economică şi dau o identitate statului respectiv", susţin autorii studiului. Cele mai valoroase mărci din Finlanda asigură 37% din PIB-ul ţării, iar cele elveţiene - 26%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite