Fast-food-urile, profitabile pe timp de criză

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Fast-food-urile, profitabile pe timp de criză
Fast-food-urile, profitabile pe timp de criză

Compania a americană McDonald’s, cea mai mare reţea de restaurante fast-food din lume, a înregistrat în trimestrul al III-lea al acestui an un profit net de 1,26 de miliarde de dolari, în creştere cu 5,9% faţă de aceeaşi perioadă din 2008, informează Bloomberg.

Citeşte şi:

 Principalele motive de creştere ale companiei americane sunt reducerea costurilor din acest an, pentru  a face faţă crizei, precum şi extinderea din 2008 numărului de restaurante la nivel mondial.
Profitul pe acţiune a fost de 1,25 dolari, faţă de 1,05 dolari în trimestrul al treilea din 2008, în timp ce veniturile totale au scăzut cu 3,5%, la 6,05 miliarde dolari. Totuşi, pentru restaurantele care funcţionează de cel puţin 13 luni, vânzările au crescut cu 3,8%.

Compania încearcă să-şi mărească vânzările pe piaţa din Statele Unite prin lansarea de noi produse. Pe alte pieţe importante, produsele premium se bucură de cel mai mare succes în Europa, iar preţurile mici au susţinut cererea în China şi Australia.

McDonald’s şi concurenţii săi au rezistat mai bine la criză decât alte tipuri de resturante ca urmare a preţurilor mici, însă creşterea şomajului ar putea anula acest avantaj, avertizează analiştii.

În România, McDonald’s deţine 60 de restauranteîn Bucureşti şi în oraşele cu peste 100.000 de locuitori şi are peste 4.000 de angajaţi. Anul trecut,  McDonald’s România a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 108 milioane de euro, în creştere cu 30% faţă de anul anterior, ca urmare a extinderei reţelei de restaurante. Principalii concurenţi sunt KFC, Burger King Gregory’s, Snack Attack şi Spring Time.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite