Nu ne mai plac mărcile proprii ale supermarketurilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sunt ieftine şi de calitate îndoielnică, spun românii despre produsele fabricate de lanţurile de magazine, deşi până anul acesta se înghesuiau să le cumpere Fără investiţii în

Sunt ieftine şi de calitate îndoielnică, spun românii despre produsele fabricate de lanţurile de magazine, deşi până anul acesta se înghesuiau să le cumpere

Fără investiţii în publicitate, produsele sub mărcile proprii ale retailerilor ajung să fie cu 40% mai ieftine decât brandurile consacrate, dar şi mai puţin notorii.

Frecvenţa de cumpărături a mărcilor proprii ale supermarketurilor şi hipermarketurilor este în scădere în acest an, deşi până acum românii se înghesuiau să le achiziţioneze, rezultă dintr-un studiu al companiei de cercetare de piaţă Nielsen.

Dacă în 2006 cea mai bine vândută marcă proprie a Metro, Aro, era achiziţionată de 26% dintre clienţi, ponderea a scăzut la jumătate, până la 13%. Lanţul Mega Image, proprietarul mărcilor Delhaize/365, este singurul retailer din România care a înregistrat o creştere a frecvenţei de cumpărare a brandurilor proprii, însă doar de la 2% la 5%.

"Preţul scăzut, perceput ca determinant pentru o calitate îndoielnică a produselor, îi face pe clienţi să nu mai cumpere produse sub mărcile proprii ale magazinelor", a comentat Bogdana Baltasiu, client service manager la Nielsen, citând din concluziile studiului.

Tot mai notorii

Pe de altă parte, aceste mărci sunt mai cunoscute de români decât în trecut. Astfel, dacă în urmă cu doi ani, 11% dintre clienţii lanţurilor de supermarketuri şi hipermarketuri nu cunoşteau nicio marcă proprie, acum ponderea s-a redus până la 9%. Mărcile proprii sunt cu până la jumătate mai ieftine decât brandurile consacrate de la raft. Reducerea de preţ rezultă şi din lipsa investiţiilor în publicitate şi marketing, strategie ce influenţează şi gradul mic de cunoaştere.

Valoarea anuală a vânzărilor de mărci proprii a ajuns, conform estimărilor din piaţă, la 120 de milioane de euro. Un rol important au jucat, în acest context, inaugurările de magazine de tip discount (ca Penny, Plus Discount sau Kaufland), care pun accentul pe gamele de mărci private, prin specificul magazinului: produse la preţuri mici.

Străinii, fani ai mărcilor proprii

Mărcile private sunt însă prezente de circa cinci ani pe piaţa locală, primul comerciant care le-a pus pe rafturile magazinelor sale fiind Metro, care a ajuns deja să aibă mărci proprii în trei segmente de preţ - economic, mediu şi superior.

În cazul Billa, vânzările de mărci private au ajuns să deţină deja 10% din cifra de afaceri anuală a companiei, în timp ce la Metro ajung până la 50%. De exemplu, ponderea produselor marcă proprie în vânzările Carrefour din Franţa se situează între 5% şi 25%, în general, şi între 2% şi 5% pentru Marca no. 1.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite