1,7 milioane de dolari, un clip publicitar în timpul decernării premiilor Oscar

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Gala premiilor Oscar poate fi supranumită şi Super Bowl pentru femei. Este perioada anului în care acestea dau petreceri, critică vestimentaţia actorilor, râd şi aplaudă discursurile. Şi

Gala premiilor Oscar poate fi supranumită şi Super Bowl pentru femei. Este perioada anului în care acestea dau petreceri, critică vestimentaţia actorilor, râd şi aplaudă discursurile. Şi nici nu este de mirare pentru că este cel de-al doilea cel mai urmărit spectacol al anului.

Premiile Oscar atrag în faţa televizoarelor nu mai puţin de 40 milioane de telespectatori. Iar asta se întâmpla anul trecut. În timp ce concursul Super Bowl a captat atenţia, anul acesta, a nu mai puţin de 93 milioane de telespectatori. Aşa că nu este de mirare că pentru un spot publicitar de 30 de secunde, în timpul decernării premiilor Oscar, doritorii au plătit 1,7 milioane de dolari, în comparaţie cu 1,65 de milioane, cât au plătit în 2006. Cu toate acestea, preţul este cu un milion de dolari mai mic decât cel cheltuit la Super Bowl.

Compania Microsoft a cheltuit 10,2 milioane de dolari

Dar este mai avantajos să-ţi faci publicitate în timpul Super Bowl sau în timpul ceremoniei decernării premiilor Oscar? Se pare că specialiştii tind să încline spre Super Bowl. Asta pentru că jocul este mult mai cunoscut decât Oscarurile în ceea ce priveşte conţinutul publicitar. Apoi, reclamele prezentate la Super Bowl se bucură de o viaţă mult mai lungă. Şi asta pentru că despre acestea se discută chiar mai mult decât despre joc în sine, atât înainte de concurs, cât şi după marea finală. Cu reclamele prezentate la Super Bowl se realizează topuri şi sunt comparate în toate media şi servesc drept subiect de conversaţie şi în zilele ce urmează finalului jocului. Cât despre spoturile publicitare, care "bruiază" ecranul în timpul Oscarurilor, nici nu se discută. Aşa că cine are de cheltuit sume uriaşe de bani pentru reclame ar fi bine să le folosească pentru un spot la Super Bowl. Cu toate acestea, spaţiul publicitar al premiilor Oscar s-a vândut în totalitate.

Dar cine a plătit totuşi 1,7 milioane de dolari pentru 30 de secunde în timpul spectacolului? Pentru compania Coca-Cola, care şi-a prezentat noua campanie pentru Cola Dietetică, Microsoft a plătit pentru nu mai puţin de şase spoturi publicitare, dintre care trei erau pentru noul Windows Vista. Nici compania General Motors nu a stat departe de Oscar şi a rulat trei reclame, dintre care două erau pentru noua linie Cadillac. Cel mai anticipat spot publicitar a fost cel al companiei Unilever pentru produsele Dove.

Spre deosebire de Super Bowl, la decernarea premiilor Oscar nici nu se zăresc reclame pentru filme sau cele în care apar celebrităţi. Este interzis pentru companii să folosească vedete în spoturile lor pentru a evita posibilele critici sau conflicte de interese.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite