20 milioane de euro în biodiesel, la Nădlac

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Omul de afaceri cu cetăţenie americană Ştefan Varo, originar din Mediaş, va investi 20 milioane de euro pentru construcţia unei fabrici de biodiesel la Nădlac, unitatea urmând să fie

Omul de afaceri cu cetăţenie americană Ştefan Varo, originar din Mediaş, va investi 20 milioane de euro pentru construcţia unei fabrici de biodiesel la Nădlac, unitatea urmând să fie finalizată în 2009.

"Fabrica va fi amplasată pe 12 hectare în zona industrială a oraşului şi va oferi, în primă fază, 150 de locuri de muncă. Va fi o fabrică total nepoluantă, iar materia primă va fi asigurată de producătorii agricoli regionali", a declarat, ieri, primarul oraşului, Vasile Ciceac, citat de Mediafax.

Proiectul prevede şi construirea unei zone de servicii pentru transportatori, formată dintr-o staţie de carburanţi, o parcare, un hotel şi un centru comercial. "La finalul investiţiei vor fi create 600 de locuri de muncă, urmând ca acelaşi investitor să ridice şi o mică fabrică de componente auto", a spus Ciceac.

El a adăugat că investiţia este în curs de autorizare la primărie, iar lucrările de construcţie vor începe la vară. Proiectul va fi dezvoltat prin intermediul unei firme nou-înfiinţate, Rom Divers Auto Arad, deţinută de Ştefan Varo, cetăţean american născut în 1957 în judeţul Sibiu, la Mediaş.

Avalanşă de bio peste agricultură

Biocombustibiul pare să fie noua vedetă a investiţiilor în domeniul agricol din România. Până acum au fost anunţate aproape 10 proiecte de rafinării care prelucrează porumb şi rapiţă în scopuri industriale. Cea mai cunoscută investiţie în acest domeniu este cea a grupului portughez Martifer, într-o unitate de 100.000 tone de biodiesel, la Lehliu.

La Vaslui, omul de afaceri Adrian Porumboiu a deschis anul trecut o unitate de 30.000 tone biodiesel, o investiţie estimată la circa 18 milioane de euro. "Am livrat anul trecut la Lukoil; folosim carburantul şi la tractoarele proprii", spune omul de afaceri.

Companiile petroliere sunt printre primii clienţi, fiind obligaţi ca, în primă fază, 2% din motorina vândută să fie biocarburant; din 2009, acelaşi procent se va aplica şi la benzină. Avalanşa de proiecte în domeniu ar putea duce şi la noi, pe termen mediu, la problemele întâlnite deja pe plan internaţional - producţia de bicocombustibilul pune presiune pe piaţa cerealelor şi, implicit, a alimentelor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite