"Vom merge spre un public ceva mai larg şi vom folosi un limbaj mai prietenos"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Singurul post de business din România îşi va lansa mâine noua grilă de programe După aproape un an de la debut, The Money Channel se pregăteşte de relansare. Directorul de dezvoltare

Singurul post de business din România îşi va lansa mâine noua grilă de programe

După aproape un an de la debut, The Money Channel se pregăteşte de relansare. Directorul de dezvoltare al The Money Channel, Dan Apostol, spune că noul format ţinteşte consolidarea poziţiei postului tv pe piaţa media din România.

Adevărul: Cum apreciaţi evoluţia postului The Money Channel la aproape un an de când a fost lansat pe piaţă?

Daniel Apostol: O evoluţie încurajatoare. Chiar aş îndrăzni să spun una foarte bună. Ce s-a întâmplat? Am lansat un post, am lansat o nişă. Suntem în apropierea împlinirii primei aniversări şi deja începem o cu totul altă etapă în dezvoltarea postului. Este vorba de etapa de consolidare. O etapă firească de altfel, care apare în existenţa oricărei companii, oricărei unităţi economice. În primul an, dai din coate între competitori, dacă sunt, începi să-ţi arăţi calităţile, după care în al doilea an este clar că trebuie să-ţi consolidezi poziţia. Aici am ajuns noi. Am creat o nişă în piaţa televiziunilor, şi anume nişa televiziunilor de informaţie economică. Ce înseamnă consolidare? Înseamnă o recalculare, o reevaluare a valorilor de care dispunem, o evaluare a resurselor pe care le deţinem, o proiecţie în timp a paşilor pe care trebuie să-i facem de acum încolo, respectiv construirea unei strategii pe un termen mediu şi stabilirea unor obiective precise pentru perioada care urmează

- S-ar putea spune că aţi avut un avantaj pentru că momentan nu aveţi concurenţă?

- Este un avantaj. Pe de altă parte, şi competiţia poate fi un avantaj. Şi când va apărea competiţia directă, nu cea colaterală care există acum, vom descoperi cum vom putea să utilizăm aceste avantaje. Spuneam că acum avem o competiţie colaterală şi este firesc pentru că ne plasăm în piaţa televiziunilor de informaţii, în piaţa televiziunilor de actualitate. Este totuşi un produs unic pentru că suntem singura televiziune care în procent de sută la sută acoperă elementele economice ale vieţii de zi cu zi. Plecăm de la macroeconomie, dar tratăm foarte atent şi tot ceea ce ţine de finanţele personale ale indivizilor şi de finanţele personale ale companiilor, de mediul de afaceri.

- Înţeleg că odată cu noua etapă veţi veni şi cu o nouă grilă.

- Absolut. Vorbeam puţin mai devreme de consolidare. Am lucrat pe o grilă iniţială care a suferit, în timp de opt luni, îmbunătăţiri. Reacţiile din piaţă, de la interlocutori, de la participanţii în realizarea acestui conţinut, precum şi anumite studii ne-au dus la concluzia că trebuie să mergem spre o piaţă ceva mai largă decât cea spre care ne-am îndreptat la început, acum un an. Este vorba despre faptul că în România începe să se dezvolte o categorie socială de mijloc din ce în ce mai activă, oameni care sunt din ce în ce mai interesaţi nu doar de felul cum îşi cheltuie banii, ci de felul cum îi investesc sau îi economisesc cu cap, de felul cum pot utiliza toate instrumentele financiare din jurul lor. Şi aici nu mă refer doar la deja banalul credit bancar sau cont bancar. Vrem să ne adresăm telespectatorului într-un limbaj cât mai prietenos. Vrem ca emisiunile noastre să se adreseze tuturor celor care sunt interesaţi de ceea ce numesc eu, circuitul banilor în natură. Adică de la marile companii până la micii antreprenori care fie că dau dovadă de inovaţie şi vin cu idei noi de afaceri, fie că au deja nişte afaceri pe care se străduiesc să le dezvolte.

- Ce noutăţi va aduce noua grilă?

- Am lucrat pe toate formatele existente şi le-am dat mai multă dinamică. Am rubricizat emisiunile care aveau două, trei ore. Astfel, în prima parte a zilei vom pune accent pe principalele evenimente economice ale zilei. Vom avea o altă structură, emisiunile vor fi mult cuplate la evenimente şi vom avea în timp real reacţiile sau implicaţiile acelor evenimente sau decizii. După ora 16 vom schimba tonul. Vom avea emisiuni de analiză ale principalelor evenimente de peste zi. De la ora 21, Money Channel vine cu un talk-show, The Money Show, care va dezbate principala temă a zilei din perspectivă economică sau din perspectiva efectelor economice.

- Am văzut toate planurile, am făcut şi un scurt bilanţ a primului an de activitate. Aş vrea să discutăm puţin despre un subiect fierbinte în fiecare televiziune. Audienţa. Cum staţi din acest punct de vedere?

- La ora actuală, piaţa de televiziune din România este măsurată pe un singur sistem de măsură cantitativă a audienţei. Un astfel de canal nu poate fi măsurat cantitativ acum. Şi am să vă spun de ce. Noi am făcut nişte măsurători de genul ăsta, după primele două luni de emisie de anul trecut, ca să vedem de unde primim semnal ca măsurarea distribuţiei pe teritoriul naţional şi nicidecum a audienţei. Şi au ieşit rezultate de genul: suntem urmăriţi de femei de peste 50 de ani care stau cel mai adesea acasă. Noi ştim foarte bine care este de fapt publicul nostru ţintă: tineri de peste 25 de ani, cu venituri peste medie şi studii superioare.

- Aici e foarte interesant. Dumneavoastră vă adresaţi unui public hiperactiv. De obicei categoria căreia vă adresaţi nu prea stă în faţa televizorului. Cum vă atrageţi publicul-ţintă?

- The Money Channel poate fi urmărit live pe internet şi avem demonstraţia clară a creşterii consumului de vizitatori şi utilizatori pe net. Am foarte multe indicii despre instituţii financiare în care este o necesitate urmărirea The Money Channel în direct, pe televizor de data aceasta. Noi nu pretindem un consum cantitativ spectaculos, dar suntem siguri că cei care îşi doresc informaţia economică ştiu unde să o caute. Studiul cantitativ este irelevant pentru că pleacă de la ipoteze greşite pentru noi.

Studiul cantitativ de audienţă este irelevant pentru că pleacă de la ipoteze greşite pentru noi
Daniel Apostol

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite