Peste 150 de magazine noi în 2008

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Până în 2012, piaţa de retail va înregistra un număr de 140 de hipermarketuri Bătălia continuă şi în acest an pe sectorul retailerilor. Oraşele de provincie au devenit principalele

Până în 2012, piaţa de retail va înregistra un număr de 140 de hipermarketuri

Bătălia continuă şi în acest an pe sectorul retailerilor. Oraşele de provincie au devenit principalele ţinte pentru deschiderea de noi magazine.

Auchan va deschide în acest an două hipermarketuri, unul în Bucureşti, în zona Militari, şi unul în Suceava, pentru care va aloca circa 80 de milioane de euro, iar pentru 2009 vizează extinderea reţelei cu alte opt unităţi. Investiţia se ridică la 30-40 de milioane euro pe unitate.

Reprezentanţii companiei de retail au spus că vor să deschidă alte opt hipermarketuri în ţară, fără a preciza însă oraşele vizate. Compania este prezentă în România din anul 2006 şi până în prezent a realizat investiţii de peste 300 milioane de euro în cinci magazine.

Real din cartierul Berceni din Capitală este primul dintr-o serie de şapte planificate pentru acest an. Planurile de extindere ale diviziei de hipermarketuri a Metro vizează investiţii de 150 milioane de euro. La sfârşitul lui 2008, compania ar urma să deţină o reţea de 21 de hipermarketuri.

Doar Real şi Auchan deschid în Bucureşti

Pe segmentul hipermarket, doar Real şi Auchan vor deschide magazine în Bucureşti. Restul companiilor se extind în ţară, cu precădere pe segmentul supermarketuri. Regis Mougel, directorul Auchan România, a declarat că, până în 2011-2012, piaţa românească de retail va ajunge la maturitate, iar numărul total de hipermarketuri va ajunge la 120-140 de unităţi, ponderea discounterilor ajungând la 15% în 2011.

Profitul per produs este de doar 0,2%

Doar 0,2% reprezintă profitul retailerului pe produs, a declarat Regis Mougel, directorul general al Auchan România, care a făcut o analiză pe câştigul obţinut de companie în 2007.

Acesta a afirmat că profitul slab înregistrat de hipermarketuri pe fiecare produs este cauzat de faptul că România nu are încă o economie matură, dar că, în timp, afacerea va fi mai profitabilă, pe măsura dezvoltării. "Retailerii mai vechi intraţi pe piaţă pot ajunge la o marjă de profitabilitate de 4%", a explicat Mougel modul de formare a preţului la raft.

Investigaţii la Consiliul Concurenţei

Ancheta deschisă de Consiliul Concurenţei pe această piaţă este în desfăşurare şi poate dura până la un an de zile, a arătat Gheorghe Oprescu, preşedintele Consiliului Concurenţei. Aproximativ 30 de investigaţii sunt deschise în prezent şi majoritatea privesc direct sau indirect sectorul de retail/relaţiile verticale, a spus Lucian Bondoc, partner Salans.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite