600.000 de euro, prima Casa Natuzzi din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La doar cinci luni după intrarea pe piaţa britanică, liderul mondial în producţia de canapele de lux soseşte în România printr-un parteneriat cu compania Class Sunt amândoi pasionaţi

La doar cinci luni după intrarea pe piaţa britanică, liderul mondial în producţia de canapele de lux soseşte în România printr-un parteneriat cu compania Class

Sunt amândoi pasionaţi de mobilier şi de tot ceea ce înseamnă designul de interior. Iar pasiunea pare să fie ingredientul succesului marilor afaceri. Cel puţin pentru preşedintele companiei Class, Camelia Şucu, şi cel al grupului italian Natuzzi, Pasquale Natuzzi, acesta se dovedeşte a fi secretul. Ieri, cele două companii au deschis împreună primul showroom de mobilier de lux din România sub marca Natuzzi.

Canapele din piele şi iar canapele din piele, în diferite forme, culori şi mărimi, toate sub marca Natuzzi. Pe o suprafaţă de 1.200 de metri pătraţi, cât măsoară showroomul companiei italiene din Bucureşti, sunt dezvăluite nu mai puţin de 350 de produse. Clienţii mai mofturoşi care vor însă mobilier la comandă vor aştepta între opt şi 12 săptâmâni până vor obţine obiectul mult dorit.

Preţul unei canapele pentru cinci persoane porneşte de la 2.500 de euro. "Acest magazin era un pas necesar. Avem 27 de branduri de renume mondial, mărci de nişă cu design superior. Natuzzi a avut cel mai mare succes şi pot spune că este produsul care oferă cel mai bun echilibru între calitate şi preţ. Dorinţa de a deschide acest showroom a fost a mea pentru a consolida acest parteneriat şi pentru că piaţa o cere", a spus preşedintele Class, Camelia Şucu.

În acest parteneriat, grupul Class a venit cu investiţia ce se ridică la 600.000 de euro, cu materialul, locaţia şi ideea de extindere pe piaţa românească, iar compania Natuzzi a plusat cu brandul, în primul rând, şi amenajarea şi proiectarea locaţiei.

Evenimentul are loc la doar cinci luni după intrarea brandului pe piaţa britanică. Este estimat ca investiţia în acest showroom să fie amortizată în trei ani, iar anul viitor Camelia Şucu plănuieşte inaugurarea altor două magazine, în Cluj şi Constanţa.

Compania Class ţinteşte şi activitatea de producţie

"Nu este un parteneriat pe profit, ci un contract de reprezentare", a afirmat preşedintele Class. Compania Natuzzi este prezentă însă pe piaţa din România de şase ani şi a investit nu mai puţin de 46 milioane de euro într-o fabrică de producţie la Baia Mare. Unitatea este însă destinată celui de-al doilea brand al grupului, Italsofa, şi nicidecum mărcii Natuzzi.

Iar dacă marca italiană de lux nu va fi produsă în România, Camelia Şucu plănuieşte ca în viitorul apropiat să extindă activitatea companiei pe care o conduce şi pe segmentul de producţie. "Am iniţiat acest program, <> , care are menirea să-i sprijine pe tinerii designeri şi în care vreau să investesc mult mai mult. Şi mă refer în primul rând la timp.

Asta, pentru ca obiectele pe care ei le vor gândi să poată fi produse undeva. Am nevoie de ei şi pentru parteneriatele cu dezvoltatorii imobiliari pe care le desfăşurăm deja", a mai spus Camelia Şucu. Preşedintele Class nu vrea să renunţe la publicul căruia i se adresează acum, cel high-end. Camelia Şucu spune că nu va intra pe segmentul mediu pentru că nu are niciun motiv.

"Îmi sunt dragi partenerii mei, consumatorii mei. Segmentul mediu este foarte bine reprezentat şi nu am nici cea mai mică motivaţie să pătrund pe acest segment", a afirmat ea. Compania Class a apărut în 1994 şi a evoluat de la 2 mărci şi 150 de clienţi până la 3 puncte de vânzare în toată ţara, 27 de branduri şi 3.500 de clienţi. Anul trecut, vânzările Class s-au ridicat la 5 milioane de euro.

Pasquale Natuzzi: "În 2008, vom deschide alte două showroomuri"

Adevărul: Când aţi început afacerea cu mobilă?

Pasquale Natuzzi: Am căutat fotografii care să ateste începutul carierei mele şi cea mai veche este din 1959. Tatăl meu a fost un sculptor în lemn, un artist şi de aici mi se trage. Cred că am început cu mult înainte de a împlini vârsta de 19 ani. Atunci însă am deschis un atelier de mobilier artizanal în Taranto, în Italia, şi acesta pot spune că a fost începutul.

- Ce vedete se numără printre clienţii Natuzzi?

Avem mulţi clienţi notorii. Actriţei Ornela Muti i-am mobilat întreaga casă şi a fost extrem de încântată.

- V-aţi gândit de la început să creaţi mobilier de lux sau aveaţi cu totul altă idee?

- Nu am plănuit să fac mobilier de lux, însă pentru fiecare obiect este nevoie de timp, oameni, materiale. Iar eu urmăresc numai calitatea.

- Când aţi cunoscut-o pe Camelia Şucu?

Pe Camelia am cunoscut-o la Milano, în urmă cu 13 ani şi de atunci colaborăm. Am fost împreună pe la multe conferinţe şi este unul dintre cei mai importanţi clienţi ai noştri. Ştiu cât de pasionată este şi o consider partenerul potrivit pentru noi. Camelia este cea mai în măsură să promoveze brandul Natuzzi în această ţară.

- V-aţi gândit să o susţineţi în proiectul "Designer Leader" pentru sprijinirea tinerilor designeri talentaţi?

Este o iniţiativă excelentă din punctul meu de vedere şi o voi ajuta în acest proiect. Designerii sunt foarte importanţi în acest domeniu şi trebuie investit în ei.

- Desfăşuraţi deja activitate de producţie pentru marca Italsofa, în România. Brandul Natuzzi va fi vreodată fabricat în România?

Nu vom produce marca Natuzzi în România. Pentru a ajunge la un anume nivel de calitate este nevoie să construieşti o echipă, să dezvolţi un concept şi trebuie ţinut totul sub control. Iar noi avem tot ce ne trebuie în Italia.

- Care este atunci strategia de dezvoltare a mărcii Natuzzi în ţara noastră?

Se rezumă la inaugurarea de noi magazine şi galerii. În 2008, vom inaugura, la Cluj şi la Constanţa, alte două showroomuri.

- Vă gândiţi şi la alte investiţii în România?

Deocamdată am investit 46 milioane de euro în fabrica de la Baia Mare, cea mai mare fabrică a Natuzzi. Pentru următorii doi ani cred că este suficient.

Natuzzi, regele canapelelor

Grupul Natuzzi a fost înfiinţat de Pasquale Natuzzi în urmă cu 48 de ani şi este cea mai mare companie italiană de mobilă, cu o cifră de afaceri de 735 milioane de euro, în 2006.

În urmă cu 14 ani, a devenit singurul producător de mobilă străin listat la bursa newyorkeză (NYSE), iar familia lui Pasquale Natuzzi controlează 53% din acţiunile grupului. Cu aproape 8.000 de angajaţi în întreaga lume şi 776 de puncte de vânzare, compania are o cotă de piaţă de 8%. România este locul în care producătorul italian de mobilă procesează lemnul.

Iar pentru asta a obţinut aprobare de la guvernul român pentru exploatarea pădurilor în program de defrişare controlată. Compania italiană dezvoltă, în prezent, două branduri: cel destinat publicului high-end, Natuzzi, şi cel pentru tineri, Italsofa.

Pentru Italsofa, Natuzzi a investit într-o fabrică de producţie la Baia Mare. De aici, mobilierul pleacă în întreaga Europă. Compania are 12 unităţi de producţie dintre care şapte în Italia, două în China, două în Brazilia şi una în România. Brandul Natuzzi este produs doar în Italia. Celelalte unităţi de producţie sunt destinate mărcii Italsofa.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite