Se cumpără o tonă de bijuterii pe lună

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Inhorgenta este târgul din Munchen în care designerii şi producătorii de bijuterii şi ceasuri din întreaga lume îşi dau întâlnire o dată pe an, în luna februarie, pentru a-şi prezenta


Inhorgenta este târgul din Munchen în care designerii şi producătorii de bijuterii şi ceasuri din întreaga lume îşi dau întâlnire o dată pe an, în luna februarie, pentru a-şi prezenta noile produse. În jur de 30.000 de cumpărători - obligatoriu comercianţi din domeniu - din 70 de ţări vin în capitala bavareză pentru a-şi asigura stocurile de mărfuri delicate, epuizate după perioada Sărbătorilor de iarnă. Paradisul bijuteriilor, al pietrelor preţioase, al perlelor şi al ceasurilor de calitate apare o dată pe an în Germania, la Munchen. Zeci de mii de metri pătraţi de vitrine cu produse de lux iau ochii vizitatorilor-comercianţi din întreaga lume, veniţi aici pentru a se aproviziona cu asemenea articole.
"Vin şi vizitatori din ţara noastră, dar nu se compară cu cei din ţările din Vest. Deocamdată, nu se poate vorbi de o cerere ridicată de bijuterii, pentru că românii nu alocă sume importante pentru această categorie de produse", a declarat pentru Adevărul Pavel Paraschiv, directorul Messe Consult - reprezentanţa în România a societăţii de târguri şi expoziţii Messe Munchen International. Piaţa românească a bijuteriilor nu diferă însă prea mult de cele din alte ţări estice.
"Veniturile mici ale populaţiei nu sunt un argument în favoarea importurilor de bijuterii de pe pieţele vestice, la care se mai adaugă şi taxele vamale ridicate", a declarat Stefan Hencke, CEO al Convensis Group din Germania. El spune că bijutierii nu-şi permit să aloce sume importante pentru reclame, fapt ce se resimte şi în promovarea produselor. Or, se ştie că reclama este sufletul comerţului. De la bijuteriile şi ceasurile de calitate din Vest până la cele din ţările Europei de Est este cale lungă. Stefan Hencke atrage atenţia că nu sunt rare situaţiile în care produsele comercializate în magazinele din aceste ţări au defecte de calitate.
Există discrepanţe uriaşe între magazinele de bijuterii de pe piaţa estică şi cele din Vest. Pe lângă produsele comercializate, acestea din urmă au în vedere adevărate strategii de vânzare, elaborate după studii bine gândite. Cumpărarea unei bijuterii ar putea fi o alegere dificilă pentru o persoană nehotărâtă.
"Nu şi într-un magazin specializat", explică Stefan Hencke. Aici, vânzătorul stabileşte din prima ce tip de bijuterie i se potriveşte mai bine clientului. "Limbajul corpului este definitoriu, aproximativ 60% din informaţiile despre preferinţele clientului fiind transmise pe această cale. În jur de 30% din răspunsul final este dictat de tonalitatea vocii. Afirmaţiile concrete contribuie cu doar 10% la alegerea bijuteriei sau a ceasului", descrie Hencke practica occidentală din magazinele specializate.
Tendinţe există şi pe piaţa pietrelor preţioase, iar cine vrea să fie în pas cu moda urmăreşte îndeaproape prognozele studiilor de specialitate.
"Spre exemplu, în următoarele luni, obiectele mult râvnite vor fi acvamarinul şi turmalinul roşu şi verde", este de părere Vortrag Peter Welchering, unul dintre specialiştii Inhorgenta. Nu va fi uitat nici opalul, mai ales că producţia de opale în sudul Australiei - una dintre ţările care livrează pe piaţă asemenea pietre preţioase - a crescut cu aproximativ 9%. Lista continuă cu pietrele preţioase colorate. "La smaralde, cererea la pietre de peste opt carate s-a dublat în ultimul an", adaugă Welchering. şi rubinul câştigă teren. Specialistul spune că cererea a depăşit cu mult oferta la pietrele mai mari, astfel că se aşteaptă o creştere de preţuri de aproximativ 200%. În privinţa safirelor, moda vine cu nuanţe de albastru deschis.
Târgurile externe, prea scumpe pentru bijutierii români
"România nu poate participa la evenimentele expoziţionale europene specializate în bijuterii, aşa cum este Târgul de Bijuterii Inhorgenta Europe 2007", a declarat Heinz Karl, preşedintele Patronatului Bijutierilor din România (PBR). El spune că prezenţa firmelor româneşti la o asemenea manifestare ar implica cheltuieli extrem de ridicate în raport cu posibilităţile lor reale.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite