În criză de personal, băncile îşi "robotizează" operaţiunile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Instituţiile bancare îşi dotează sucursalele cu logistică de ultimă oră, care înlocuieşte angajaţii din relaţiile cu publicul, impulsionând astfel afacerile producătorilor de

Instituţiile bancare îşi dotează sucursalele cu logistică de ultimă oră, care înlocuieşte angajaţii din relaţiile cu publicul, impulsionând astfel afacerile producătorilor de echipamente.

Chiar dacă, pe piaţa românească, furnizorii aduc de mai multă vreme echipamentele necesare automatizării operaţiunilor bancare, vânzările acestora au început să crească abia acum, în a doua jumătate a anului 2007. Fenomenul se explică prin faptul că astfel de echipamente - recirculatoare de numerar, numărătoare automate de bani, ATM-uri, schimbătoare de valută, încasatoare etc. - au "darul" de a înlocui personalul calificat, tot mai greu de găsit în ultima perioadă.

Optimism debordant la târgul "Technobank", desfăşurat la Bucureşti, în organizarea FinMedia: expozanţii care etalează diversele "maşinării" necesare dotării băncilor sunt convinşi că vânzările acestora vor creşte exponenţial, având în vedere presiunea ce împinge insituţiile bancare să se doteze la ultimele standarde. Expozanţii ne-au declarat că, pe de-o parte, băncile se confruntă cu o criză de personal ce nu poate fi suplinită decât printr-o automatizare intensivă a operaţiunilor, iar pe de altă parte a intervenit necesitatea rapidităţii, în condiţii de siguranţă deplină, în manevrarea numerarului.

Mină de aur pentru furnizorii de tehnologie

Acestor factori li se adaugă ascuţirea concurenţei dintre bănci şi creşterea numărului de sucursale, care impulsionează cererea de echipamente şi logistică bancară.Pe lângă banalele ATM-uri, case de marcat sau numărătoare de cash cu care deja ne-am obişnuit, vânzările au început să crească şi în cazul unor echipamente mai puţin solicitate până în prezent.

Recirculatorul de numerar, spre exemplu, lansat pe piaţa românească de către Eutron şi instalat în premieră la ProCredit Bank, urcă vertiginos în topul vânzărilor. S-a remarcat prin funcţiile sale de înlocuire a mai multor operaţiuni, între care cea mai importantă este efectuarea rapidă atât a încasărilor, cât şi a plăţilor de numerar.

"În loc să numere banii primiţi sau eliberaţi, operatorul de cont poate să se ocupe de alte priorităţi, transformându-se practic în agent de vânzări", ne-au declarat reprezentanţii companiei producătoare. Ei au adăugat că Eutron va mai aduce în ţara noastră "o serie de proiecte inteligente, în premieră pentru România, testate deja pe alte pieţe". Potrivit reprezentanţilor companiei, "în sistemul bancar românesc începe să se manifeste tot mai mult preocuparea faţă de competiţia reală, care se exprimă prin reducerea costurilor per client".

Factorul uman e încă important

Deocamdată, clientul tradiţional al unei bănci preferă contactul interpersonal cu ofiţerul de credit sau de relaţii cu publicul, în locul diverselor automate cu care uneori nici nu prea se descurcă. De aceea, expozanţii de la Technobank ne-au explicat că "accentul se pune pe dotarea cu echipamente care doar completează şi îmbunătăţesc performanţele operatorului, nu îl înlocuiesc fizic, cum se întâmplă în acele unităţi de tip self-bank.

Cel puţin în România, oamenii par a fi mai puţin predispuşi să lucreze (numai) cu automate".
"Asemenea aparate aduc avantaje atât pentru client (se evită aşteptarea la două cozi), cât şi pentru bancă, existând posibilitatea reducerii substanţiale a costurilor de personal", conchid expozanţii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite