Cum a câştigat un premiu o „agenţie în scutece”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Adina Sorescu a învăţat cum se fac hamburgerii şi a pierdut nopţi la rebrandingul Orange. La doar şase luni de la înfiinţare, agenţia 101 Worldwide a câştigat un premiu la festivalul Golden Drum. „Creierul” reuşitei este Adina Sorescu.

Adina Sorescu a ştiut încă din timpul facultăţii drumul pe care îl va alege: comunicare. A terminat Facultatea de Filosofie. A speriat-o ideea de a deveni profesoară după ce a făcut practică pedagogică în liceul Gheorghe Lazăr din Bucureşti.

 A ales să înveţe marketing la CODECS. Cursul a ajutat-o să intre în departamentul de marketing al producătorului de cauciucuri IPSO Michelin. În 1998, a devenit Client Service Director la Tempo, o agenţie în vogă în acea vreme, după ce a trecut şi pe la Ogilvy. „Această perioadă mi-a plăcut foarte mult pentru că tot ce învăţasem în diferite traininguri la Ogilvy am ajuns să practic la Tempo”, povesteşte Sorescu.

După Tempo s-a angajat account la agenţia DDB Bucureşti pe contul McDonald’s. Primul lucru pe care l-a învăţat a fost cum se prepară un hamburger şi cum se vând produsele McDonald’s, dar mai cu seamă cum se planifică acest tip de business. În 1999, a acceptat (cu greu) oferta operatorului de telefonie MobilRom (actualul Orange).

„Iniţial, i-am refuzat drăgălaş pentru că eu aveam abonament la Connex şi eram mulţumită. Dialog nu era un brand pe gustul meu” mărturiseşte Sorescu. Ceea ce a convins-o a fost rebrandingul la care urma să ia parte. Transformarea Dialog şi Alo în Orange a fost o experienţă intensă pentru Adina Sorescu. Întregul proces a fost „masterul” său în comunicare.

DDB nu a fost uşor de condus


După rebranding, ar fi trebuit să devină un Communciation Manager. A simţit că acest lucru nu i se mai potriveşte.
Aşa încât a făcut cale întoarsă la munca în agenţie, mai precis la... DDB, dar de data aceasta pe funcţia de Brand Consultant. În scurt timp, a devenit Managing Director. „Era o agenţie cu probleme, pe minus.

Nu a fost deloc uşor de condus”, povesteşte Adina. După şase ani în această agenţie multinaţională, Sorescu a decis să înceapă un nou drum în... comunicare. Nici bine nu şi-a depus demisia, că a fost contactată de şefii reţelei internaţionale 101 Worldwide, pentru deschiderea unei filiale în România.

Pe lângă această agenţie, Sorescu a mai înfiinţat o firmă de publicitate neconvenţională, de concept, „The Secret Service”, împreună cu Mihai Ene, care se ocupă de conducerea creativă a celor două entităţi. În acest moment, agenţia are doar cinci angajaţi. Adina Sorescu are funcţia de Mana-
ging Partner, dar este şi Client Service.

Carte de vizită

Adina Sorescu a intrat în lumea publicităţii în 1996 pe funcţia de Client Service la agenţia Ogilvy&Mather

A fost Communication Director la MobilRom şi a lucrat la rebrandingul Dialog şi Alo în Orange.

 În luna iunie a pus bazele filialei din România a agenţiei 101 Worldwide, o reţea prezentă în cinci ţări.

Agenţia a câştigat medalia de argint la festivalul european de creaţie Golden Drum (Slovenia) la secţiunea outdoor pentru un site de imobiliare, Elephanto.ro. 

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite