Cum a câştigat un premiu o „agenţie în scutece”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Adina Sorescu a învăţat cum se fac hamburgerii şi a pierdut nopţi la rebrandingul Orange. La doar şase luni de la înfiinţare, agenţia 101 Worldwide a câştigat un premiu la festivalul Golden Drum. „Creierul” reuşitei este Adina Sorescu.

Adina Sorescu a ştiut încă din timpul facultăţii drumul pe care îl va alege: comunicare. A terminat Facultatea de Filosofie. A speriat-o ideea de a deveni profesoară după ce a făcut practică pedagogică în liceul Gheorghe Lazăr din Bucureşti.

 A ales să înveţe marketing la CODECS. Cursul a ajutat-o să intre în departamentul de marketing al producătorului de cauciucuri IPSO Michelin. În 1998, a devenit Client Service Director la Tempo, o agenţie în vogă în acea vreme, după ce a trecut şi pe la Ogilvy. „Această perioadă mi-a plăcut foarte mult pentru că tot ce învăţasem în diferite traininguri la Ogilvy am ajuns să practic la Tempo”, povesteşte Sorescu.

După Tempo s-a angajat account la agenţia DDB Bucureşti pe contul McDonald’s. Primul lucru pe care l-a învăţat a fost cum se prepară un hamburger şi cum se vând produsele McDonald’s, dar mai cu seamă cum se planifică acest tip de business. În 1999, a acceptat (cu greu) oferta operatorului de telefonie MobilRom (actualul Orange).

„Iniţial, i-am refuzat drăgălaş pentru că eu aveam abonament la Connex şi eram mulţumită. Dialog nu era un brand pe gustul meu” mărturiseşte Sorescu. Ceea ce a convins-o a fost rebrandingul la care urma să ia parte. Transformarea Dialog şi Alo în Orange a fost o experienţă intensă pentru Adina Sorescu. Întregul proces a fost „masterul” său în comunicare.

DDB nu a fost uşor de condus


După rebranding, ar fi trebuit să devină un Communciation Manager. A simţit că acest lucru nu i se mai potriveşte.
Aşa încât a făcut cale întoarsă la munca în agenţie, mai precis la... DDB, dar de data aceasta pe funcţia de Brand Consultant. În scurt timp, a devenit Managing Director. „Era o agenţie cu probleme, pe minus.

Nu a fost deloc uşor de condus”, povesteşte Adina. După şase ani în această agenţie multinaţională, Sorescu a decis să înceapă un nou drum în... comunicare. Nici bine nu şi-a depus demisia, că a fost contactată de şefii reţelei internaţionale 101 Worldwide, pentru deschiderea unei filiale în România.

Pe lângă această agenţie, Sorescu a mai înfiinţat o firmă de publicitate neconvenţională, de concept, „The Secret Service”, împreună cu Mihai Ene, care se ocupă de conducerea creativă a celor două entităţi. În acest moment, agenţia are doar cinci angajaţi. Adina Sorescu are funcţia de Mana-
ging Partner, dar este şi Client Service.

Carte de vizită

Adina Sorescu a intrat în lumea publicităţii în 1996 pe funcţia de Client Service la agenţia Ogilvy&Mather

A fost Communication Director la MobilRom şi a lucrat la rebrandingul Dialog şi Alo în Orange.

 În luna iunie a pus bazele filialei din România a agenţiei 101 Worldwide, o reţea prezentă în cinci ţări.

Agenţia a câştigat medalia de argint la festivalul european de creaţie Golden Drum (Slovenia) la secţiunea outdoor pentru un site de imobiliare, Elephanto.ro. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite