Cum se câştigă un „Leu de Argint“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mihnea Gheorghiu este singurul român care a câştigat anul acesta la Cannes. Greu poate fi oprit Mihnea Gheorghiu când vorbeşte despre publicitate. „Leul de Argint”, câştigat la Cannes, „nu i s-a urcat la cap”, ci l-a adus cu picioarele pe pământ.

Mihnea Gheorghiu a avut primul său job în publicitate la 19 ani: junior copywriter la agenţia Leo Burnett. A renunţat, pe rând, la cele două facultăţi la care a fost admis pentru publicitate, o pasiune descoperită din liceu. „La angajarea la Leo Burnett am avut interviu cu Carmen Tiderle, apoi cu Naumovici.

Pentru mine, Naumovici era un guru. Îmi era şi ruşine să vorbesc cu el în şedinţe”, mărturiseşte Gheorghiu. După un an de juniorat la Leo, Gheorghiu a decis să se înscrie la Miami Ad School din Hamburg.  Când a plecat în Germania, s-a văzut obligat să renunţe la Facultatea de Relaţii Internaţionale la care avea bursă.

În primul an, a muncit să-şi facă un portofoliu pe care l-a prezentat în locurile în care a făcut practică pe tot parcursul anului doi. Astfel, el a lucrat în Paris, în Londra şi în New York.

Vârful carierei lui de până acum a fost câştigarea argintului la Cannes, cel mai mare festival de publicitate din lume, cu un print pentru jocul Scrable. Lucrarea a fost realizată când făcea practică la Ogilvy Paris.

Mihnea Gheorghiu a primit brief-ul pentru o campanie la jocul Scrable, fără a i se trasa vreo strategie. I s-a spus doar atât: „Aduceţi brandul Scarble în anul 2008”. Ideea creativă a fost simplă: a transformat cuvintele care pot fi create pe o tablă de Scrable în imagini. „Am fost întotdeauna obsedat să arăt cuvintele în imagini”, explică Mihnea Gheorghiu.

Calul din care decola un elicopter

Ideea execuţiei i-a venit din joacă: „Într-o seară, eram acasă, foarte obosit. Am scris pe o foaie «horse» şi «helicopter» şi am desenat un cal din capul căruia ieşea un elicopter”, povesteşte Gheorghiu. I-a arătat ideea directorului de creaţie de la Ogilvy Paris şi i-a fost acceptată. „Am stat trei nopţi în care am făcut o hartă cu 600 de cuvinte care se intersectau perfect”, precizează Mihnea.

Alături de el, art directorul transforma cuvintele în imagini care se contopeau. La câteva luni după ce a realizat campania, pe când se afla în practică la Young&Rubicam, a aflat că lucrările au fost înscrise la festivalul de la Cannes. „Eram la New York când am aflat că am fost nominalizaţi.

M-am uitat pe site-ul festivalului să văd câte agenţii româneşti ­s-au înscris şi atunci am văzut că Mattel (producătorul Scrable – n. red.) înscrisese şase lucrări”, îşi aminteşte Mihnea. Când a aflat marea veste, s-a dus într-un parc şi a stat neclintit timp de  oră... Nu-i venea să creadă că reuşise să câştige un „Leu de Argint” la faimosul festival. 

După ce a finalizat cursurile, Gheorghiu a revenit în România. Nu va face prea „mulţi purici în publicitatea românească”. El intenţionează să-şi găsească un job de art-director în Spania, pentru că acolo este „şcoala europeană în care poţi începe în publicitate”.

„Până acum am discutat cu mai multe agenţii. Unele chiar m-au acceptat. Vreau să mai aştept până mă decid, pentru că e foarte riscant să ajungi într-o poziţie pe care apoi s-o regreţi după câteva luni”, spune Gheorghiu.

image

La Paris am învăţat cât de important este să fii pozitiv în receptare. La noi,  când se prezintă o idee, colegii spun ce nu le place.

image


Mihnea Gheorghiu
copywriter

Carte de vizită

Mihnea Gheorghiu s-a născut în Piteşti şi a venit în Capitală în urmă cu patru ani. A fost student bursier la SNSPA (Facultatea de Ştiinţe Politice) şi la ASE (Facultatea de Relaţii Internaţionale).

A renunţat la cele două facultăţi pentru a lucra în publicitate. A fost copywriter la Leo Burnett, unde a lucrat la mai multe campanii, contribuind în principal la realizarea primelor spoturi pentru compania Altex.

Până acum a câştigat două premii la festivalurile de publicitate: argint la Cannes şi bronz la Clio.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite